Gratis een week een Speed Pedelec proberen

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Je zult zeker niet de langzaamste Stromeraar worden met een snelheid van 35 km/uur.
De langzaamste Stromeraar vind je elders hier op dit forum en op Facebook, waar deze Stromeraar regelmatig meldt dat hij wel 250 km kan rijden op een volle 983 Wh accu. Dit krijgen hij en zijn vrouw voor elkaar door in stand 1 te fietsen en zelf een flinke bijdrage te leveren. De snelheid ligt dan rond de 28-30 km/uur (als ik het me allemaal juist kan herinneren).
Witte ST3 van maart 2019
Stromance
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jan 2020, 20:40
Locatie: Midden Nederland

Dank je wel, dit geeft de burger moed :D
Ik wil de fiets zeker ook voor woon-werkverkeer gaan gebruiken, meerdere locaties met een minimale afstand van 10 km. Maar momenteel focus ik op het wennen aan de fiets (vooral het gewicht) en volgens mijn partner, die al meer dan 30 jaar motor rijdt, komt die snelheid dan vanzelf een keer. Ik heb veel gelezen op dit forum, over ongevallen, beginnersfouten, fietsbeheersing en weersomstandigheden en hoop ervan te kunnen leren. Dank aan alle forummers voor jullie tips en ervaringen.
En de Stromer is zeker verslavend, heb nooit eerder zoveel gefietst in een paar dagen
Witte ST3 met langer spatbord tegen de blub, verend zadel voor mijn algeheel welzijn, handige tassen en DIY running lights om richting aan te geven :D

Woonwerk ritten 4 a 5 keer per week tussen 12 en 25 km enkele reis en vele omwegen voor de fun! :hy:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Super toch!

Het eerste jaar oid dat we op de rijbaan moesten voelde ik me daar ook altijd opgejaagd. Bij mij zat dat in 2 dingen:
- ik dacht vanuit de automobilist (die zit immers niet te wachten op het fenomeen SP op rijbaan en die wist in het begin ook niet dat een wet gewijzigd was)
- in het begin werd ik veel meer afgesneden dan nu

Dat laatste is geleidelijk aan beter geworden, ik denk door gewenning van de automobilist. Het grote verschil voor mij is echter dat ik gestopt ben met het "vervelend vinden voor de automobilist". Ik *moet* daar fietsen en ik heb evenveel recht op die weg als een ander... Ofwel, op z'n Brabants gezegd: je moet een beetje schijt hebben aan die ander.

Nu fiets ik dus veel relaxter op de weg. En maak ik bewust keuzes voor mijn eigen veiligheid (lees: fietspad) als ik dat nodig acht (mist, extreme wind tegen, ...)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Marco bijna Stromer
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jan 2020, 20:41

Zoran schreef: 02 mar 2020, 09:23
Marco bijna Stromer schreef: 28 feb 2020, 21:04 Dank voor de tip. Ik heb me ingeschreven. Fiets wordt een DutchID HS uit 2018.

Doel voor mij is om te kijken welke reistijd het wordt op mijn WW-traject. Op mijn huidige fiets 1hr10minop 25 km. Geen ondersteuning, gewoon trappen.

Keuze voor Stromer is wel gemaakt.......nog even wachten op introductie mobiliteitsplan bij werkgever.
Mijn vrouw heeft vorig jaar ook een DutchID kunnen testen via haar werk. Wat een knakenfiets was dat: Je kon er net 43 mee, de banden en het frame leken niet aangepast op hoge snelheden, het traploze schakelsysteem werkte voor geen meter en de accu redde nog geen 30 km. Je bent gewaarschuwd. Met een Stromer rijd je in ieder geval een paar minuten sneller op een stuk van 25 km (ikzelf rijd dat ongeveer in 40 minuten).
Zo, ik heb m’n weekje met een DutchID erop zitten. Zoals al eerder aangehaald, inderdaad een zeer matige fiets en bovendien een zeer slecht onderhouden exemplaar. De eerste avond maar een uurtje voor FM gespeeld en alles vastgezet wat vast hoort te zitten. Het eerste ritje was een levensgevaarlijk omdat het balhoofd helemaal was losgelopen. Het initiatief is een mooie, de fietsen bij De Fietspomp in Nieuwegein een drama. Dat zal bij de andere uitgiftepunten mogelijk anders zijn.

Snelheid van de DutchID is matig. Met 30 tot 35 kmh afhankelijk van de wind heb je het wel gehad. Ik moet wel erkennen dat ik daar zelf deels debet aan ben met 115kg.

Desondanks een leuke ervaring en een extra stimulans voor een Stromer. Alleen jammer dat de wereld in de tussentijd de andere kant op is gaan draaien en ik vrees dat de introductie van het mobiliteitsplan bij mijn werkgever even geen prioriteit krijgt........geduld en gewoon doorploeteren op de huidige fiets. Nog beter voor de gezondheid ook.
Plaats reactie