Poging tot doodslag

Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Als je dood-ergeren letterlijk neemt, is het erger dan een bijna dood ervaring...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Pas een trekker achter mij op minder dan 3 meter afstand rond de 43 km/u.
Een auto trek ik nog wel, maar een grote John Deere inclusief grote aanhanger vond ik toch wel een intense ervaring. Ben maar afgeslagen ivm lijfsbehoud en kreeg nog een middelvinger mee. Die heb ik maar retour afzender gestuurd en heb nog geprobeerd hem parallel bij volgend verkeerslicht te onderscheppen, maar hij had helaas groen :aq
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als een agent een overtreding constateert dan mag hij daarop handhaven, ook als die overtreding tegen de agent zelf is begaan.

Als iemand jou, als niet-agent, afsnijdt en er zijn geen getuigen (of die melden zich niet) dan kan de politie daar niks mee omdat er geen bewijs is. Jouw getuigenis alleen is niet voldoende. Als er verder geen gewonden zijn gevallen en je hebt geen gegevens van de tegenpartij dan neemt de politie dit niet in behandeling. Het heeft geen zin.

Daarom kan een burger juridisch nauwelijks iets beginnen tegen verkeershufters.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Zit er maar een ding op. Alle rijders op een SP naar deze site:

https://kombijde.politie.nl/agent-worde ... tingseisen

Ze komen duizenden collega's te kort. Succes allemaal met de selectieprocedure. :cool2:

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Lamkram schreef: 31 okt 2019, 20:16 Zit er maar een ding op. Alle rijders op een SP naar deze site:

https://kombijde.politie.nl/agent-worde ... tingseisen

Ze komen duizenden collega's te kort. Succes allemaal met de selectieprocedure. :cool2:

Groet Mark
:ay :ay Nu nog opleiden en inzetgereed zien te krijgen :az :az
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Lamkram schreef: 31 okt 2019, 20:16 Zit er maar een ding op. Alle rijders op een SP naar deze site:

https://kombijde.politie.nl/agent-worde ... tingseisen

Ze komen duizenden collega's te kort. Succes allemaal met de selectieprocedure. :cool2:

Groet Mark
Daar kom ik met mijn 53 jaar nooit meer tussen. Mijn neefje van 22 met brains en spieren van een pro en geslaagd voor alle tests en super motivatie trouwens ook al een paar jaar niet...
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou met een action cam gaan rijden. Al is het maar een el cheapo geval, zolang je maar kentekens kunt aflezen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Kl#%@ten stromend. Ik probeer me ook zeer bewust te zijn van verkeershufters. Daarom kies ik in een aantal situaties gewoon voor het fietspad. Politie controleert toch niet en anders neem ik de boete op de koop toe.... :bh:
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Best wel herkenbare puntjes.....heb dit al jaren met mijn ligfietsen gehad....gezeur over vlaggetjes, je bent zo laag, ik zeg altijd (gejat van VRO instructeur) een witte streep op de weg is hooguit maar 2 mm dik en die zien ze ook?? etc.etc. enigste dat helpt is assertief anticiperen, vooral in de vormvan je plek op de weg opeisen, goede/zeer goede verlichting en de mogelijkheden van je vervoersmiddel goed beheersen.

Horken blijf je houden, stoor je er niet aan da's zo slecht voor je hart ook rijden met cameras etc.........ik merk dat veel ligfietsers en SPers zich al bij voorbaat opwinden/drukmaken over het mogelijk weggedrag van anderen beetje jammer van je fietsplezier en begin aub. bij jezelf........iedereen kan een foutje maken.
Ik lees hier regelmatig dat er slippartijen, ongevallen door onervarenheid ontstaan, mensen rijden boven hun kunnen.....zelfoverschatting?
Overigens heb je geen politie nodig om iemand te beschuldigen van een poging tot........zucht het weg en denk aan je rikketik.
Ook hier in NH tussen het file ontwijkersgeweld valt het best wel mee door het bovenstaande :mrgreen: :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Klopt :cool2:
Fietsen blijft leuk!
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie