Wat is gezonder...?

Plaats reactie
Gert1960
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 nov 2018, 16:22
Locatie: Amersfoort
Merk SP: St1x
Km-stand: 15.000

Een e-bike elke dag of een racefiets eens per week? https://www.trouw.nl/leven/wat-is-gezon ... ~bb35851a/
ST5 2021, XL. Accu 983. Spurcycle. Amersfoort-Utrecht.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Volgens mij is het veel gezonder als je je dit niet afvraagt. Wat een flauwe kul zeg. :bu:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

+1

Heel de dag stilzitten en met de auto naar je werk, dat is pas gezond!
Witte ST3 van maart 2019
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

Dan is dit wellicht een interessante toevoeging aan het geheel.. :D

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/wa ... e=copylink

Korte samenvatting: Het dierenleven toont aan dat wij niet gemaakt zijn om langere tijd intensief te sporten, maar juist zijn gemaakt om te scharrelen.. Of Stromeren... :cool2:
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Idd we zijn gemaakt om te scharrelen. Lees maar eens een boek van Midas Dekker. Topsport is mijn inziens niet gezond. Stromeren met een matige inspanning, een aantal dagen per week is prima. Ook voor ouderen denk ik, omdat de belasting op de gewrichten minder is. Ik ervaar dat zelf ook nu ik 3 a 4 keer per week fiets. Ik val af, ben geestelijk en fysiek fitter s avonds en ervaar minder gewrichtsklachten. Ik heb ook jaren lang 2 keer per week hard gelopen, maar de laatste jaren begonnen de gewrichts en spierkwalen mij te domineren. Mn loopschoenen slijten de laatste tijd nauwelijks omdat ik het bij het fietsen en wat zwemmen laat :D
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie