Pagina 3 van 3

Re: De speed pedelec ten onrechte op het strafbankje...

Geplaatst: 12 nov 2019, 10:32
door Free2be
Succes met je aanwinst, hopelijk zit het weer een beetje mee tijdens je belevingen op de nieuwe aanwinst! :ay

Re: De speed pedelec ten onrechte op het strafbankje...

Geplaatst: 14 nov 2019, 14:01
door RikC
Om het even weer on-topic te brengen...

Via Stromer of FB: Tübingen eerste stad in DE met S-pedelec frei bordjes

https://www.elektrobike-online.com/e-bi ... 6E3NHyYLrY
Die Stadt Tübingen hat ihren ersten Radweg für schnelle S-Pedelecs freigegeben. In den kommenden Monaten sollen weitere hinzukommen, so dass ein durchgängiges Netz für schnelle E-Biker entsteht.
...
Freie Fahrt für schnelle Pedelecs gibt es im Fahrradtunnel zwischen dem Haagtor und der Alleenbrücke in der Tübinger Innenstadt. Dafür sorgt ab sofort ein Zusatzschild mit der Aufschrift „S-Pedelces frei“, das Oberbürgermeister Boris Palmer am Tunneleingang angeschraubt hat. Ein weiteres Schild begrenzt die Höchstgeschwindigkeit auf 30 Kilometer pro Stunde.
Burgermeester vat het kernachtig samen:
„Tübingen ist landesweit und vermutlich auch bundesweit die erste Kommune, die dies erlaubt“, sagt Boris Palmer. „Die unsinnige Regelung, S-Pedelecs auf die Straßen ohne Radwege zu verbannen, hat dazu geführt, dass in Deutschland nur rund ein Prozent aller gekauften E-Bikes S-Pedelecs sind. In der Schweiz hingegen ist das S-Pedelec mit 20 Prozent ein äußerst beliebtes Fortbewegungsmittel für Pendler“, sagt der Oberbürgermeister. „Wir wollen bei uns auch günstige Bedingungen schaffen für dieses klimafreundliche Transportmittel. Das hilft, den Autoverkehr in der Stadt zu reduzieren.“

...

„Tübingen ist landesweit und vermutlich auch bundesweit die erste Kommune, die dies erlaubt“, sagt Boris Palmer. „Die unsinnige Regelung, S-Pedelecs auf die Straßen ohne Radwege zu verbannen, hat dazu geführt, dass in Deutschland nur rund ein Prozent aller gekauften E-Bikes S-Pedelecs sind. In der Schweiz hingegen ist das S-Pedelec mit 20 Prozent ein äußerst beliebtes Fortbewegungsmittel für Pendler“, sagt der Oberbürgermeister. „Wir wollen bei uns auch günstige Bedingungen schaffen für dieses klimafreundliche Transportmittel. Das hilft, den Autoverkehr in der Stadt zu reduzieren.“
En de laatste uitspraak in lijn met wat een verkeerskundige Martin de Vries waar dit topic mee aftrapte http://www.verkeerskunde.nl/blog/blog/d ... 0211.lynkx
Waarom mag een Porsche met een topsnelheid van 230 km/uur wél op een woonerf rijden en een fietser die eventueel 45 km/uur kan rijden niet met aangepaste snelheid op een fietspad rijden?
Oberbürgermeister Boris Palmer hatte seit 2013 immer wieder darauf hingewiesen, dass die Regelung überfällig sei. „Das Argument, dass S-Pedelecs keinen Fahrradweg benutzen dürfen, da sie bis zu 45 Kilometer pro Stunde fahren können, zieht nicht“, sagt Palmer. „Wir sperren ja auch keine Tempo-30-Zone für Porsches, nur weil sie theoretisch 300 Stundenkilometer fahren könnten.“
Wellicht hebben de heren wel eens van elkaar vernomen :mrgreen:

Re: De speed pedelec ten onrechte op het strafbankje...

Geplaatst: 16 nov 2019, 06:02
door Stromend
Oberbürgermeister Boris Palmer hatte seit 2013 immer wieder darauf hingewiesen, dass die Regelung überfällig sei...

Dat een Oberburgermeister er 6 jaar voor nodig heeft in DE om in deze maatregel in zijn stad door te voeren stemt me weinig hoopvol.

Hopelijk heeft de 100 km maatregel om stikstof het bijeffect dat verstokte petrolheads de SP eindelijk een eerlijke kans geven.
Sommige politici maken SP’ers openlijk in debat uit voor “bakfiets-gekkies” (en onze Premier voor leugenaar :oops:).

Re: De speed pedelec ten onrechte op het strafbankje...

Geplaatst: 16 nov 2019, 12:43
door John1982
Om eerlijk te zijn rij ik op sommige trajecten liever op de rijbaan dan het fietspad ( West Vlaanderen België). De fietspaden zijn zo slecht vol putten, te smal, + auto's die plots rechts indraaien rijden u gewoon omver. Daarom zal ik in een zone 50 al snel op het termak rijden. In België mag je trouwens kiezen in een zone 50 als speed Pedelec waar je wil rijden. Je mag gewoon het verkeer niet hinderen...

Re: De speed pedelec ten onrechte op het strafbankje...

Geplaatst: 16 nov 2019, 13:39
door FreddyH
Jullie mogen inderdaad kiezen. Wij *moeten* op de rijbaan, zelfs als onze accu leeg :ck:

Re: De speed pedelec ten onrechte op het strafbankje...

Geplaatst: 16 nov 2019, 15:19
door Tony Mb
Stromend schreef: 16 nov 2019, 06:02 Hopelijk heeft de 100 km maatregel om stikstof het bijeffect dat verstokte petrolheads de SP eindelijk een eerlijke kans geven.
Hoop doet leven, maar ik denk dat je het antwoord hier wel op weet...

Re: De speed pedelec ten onrechte op het strafbankje...

Geplaatst: 16 nov 2019, 16:40
door FreddyH
Ik verwacht eerder dat de verstokte petrolheads nu nog chagrijniger achter het stuur zullen zitten (want ze mogen nu helemaal niks meer van de regering) en er dus nog meer aggressie richting gebruikers van groene(re) alternatieven zal gaan...
Ik hoop heel erg dat ik het mis heb.

Re: De speed pedelec ten onrechte op het strafbankje...

Geplaatst: 17 nov 2019, 08:16
door Stromend
Wanneer de maximumsnelheid nog wat verder wordt verlaagd worden we misschien binnenkort tot het rijden op de snelweg veroordeeld :bj