Re: De strijd om het fietspad.
Geplaatst: 20 dec 2019, 09:46
Onafhankelijk forum voor Speed Pedelec rijders.
https://www.speedpedelecreview.com/forum/
https://www.speedpedelecreview.com/forum/viewtopic.php?t=3054
Tsja, ik rijd ook over dat soort wegen. Ik zou het toch anders formuleren. Die landbouwers hebben die wegen nodig, maar die wegen zijn er wel gekomen om dat ze gefinancierd zijn door de maatschappij, en zijn geen eigendom van die landbouwers. Wanneer de overheid er openbare wegen van maakt, is het gewoon logisch dat iedereen die mag gebruiken (zelf vind ik dit niet altijd logisch, auto-sluipverkeer moet er idd soms tegen gegaan worden bvb).pedelecer schreef: ↑20 dec 2019, 09:05
Dit is een nogal bekrompen kortzichtige reactie!
Deze wegen waren er vroeger ook al voor er speed pedelecs bestonden. Veelal zijn het noodzakelijke wegen voor de lanbouwers om te overleven. Deze wegen worden dikwijls gebruikt door auto's en fietsers omdat het ze bv. een drukke weg vermijden en tijd winnen. (sluipwegen). Misschien ook alle bruggen over kanalen met 1 rijvak ook verbieden voor voor zwaar verkeer.
Een beetje meer verdraagzaamheid tov anderen in het verkeer, is een betere oplossing.
Het is misschien een betere oplossing om degene die problemen hebben met zulke situaties , niet op deze plaatsen toe te laten!
Ps , ik woon in zulke omgeving. Voor mij meer als doodnormaal en ik gedraag me er ook naar. De lucht ruikt er zelfs regelmatig naar de landbouw. Velen zouden zeggen dat het stinkt, en dienen klachten, mijn advies, kom er dan niet wonen!
Ik had me op dat moment niet gerealiseerd dat de vrachtwagen daar moest zijn. Dat betekend dat een alternatieve route voorzien voor de gemeente nogal lastig is. Maar dat betekend niet dat de gemeente goed bezig is.pedelecer schreef: ↑20 dec 2019, 09:05Dit is een nogal bekrompen kortzichtige reactie!Robot Santa schreef: ↑19 dec 2019, 15:33 Los van alles wat besproken is: de gemeente is ook fout. Dat is geen weg, dat is een omhoog gevallen fietspad. Ze zouden daar nooit vrachtwagens op moeten toelaten (wat ze zou dwingen om een andere route te voorzien).
Deze wegen waren er vroeger ook al voor er speed pedelecs bestonden. Veelal zijn het noodzakelijke wegen voor de lanbouwers om te overleven. Deze wegen worden dikwijls gebruikt door auto's en fietsers omdat het ze bv. een drukke weg vermijden en tijd winnen. (sluipwegen). Misschien ook alle bruggen over kanalen met 1 rijvak ook verbieden voor voor zwaar verkeer.
Een beetje meer verdraagzaamheid tov anderen in het verkeer, is een betere oplossing.
Het is misschien een betere oplossing om degene die problemen hebben met zulke situaties , niet op deze plaatsen toe te laten!
Ps , ik woon in zulke omgeving. Voor mij meer als doodnormaal en ik gedraag me er ook naar. De lucht ruikt er zelfs regelmatig naar de landbouw. Velen zouden zeggen dat het stinkt, en dienen klachten, mijn advies, kom er dan niet wonen!
+1Tomasj schreef: ↑29 dec 2019, 08:53Tsja, ik rijd ook over dat soort wegen. Ik zou het toch anders formuleren. Die landbouwers hebben die wegen nodig, maar die wegen zijn er wel gekomen om dat ze gefinancierd zijn door de maatschappij, en zijn geen eigendom van die landbouwers. Wanneer de overheid er openbare wegen van maakt, is het gewoon logisch dat iedereen die mag gebruiken (zelf vind ik dit niet altijd logisch, auto-sluipverkeer moet er idd soms tegen gegaan worden bvb).pedelecer schreef: ↑20 dec 2019, 09:05
Dit is een nogal bekrompen kortzichtige reactie!
Deze wegen waren er vroeger ook al voor er speed pedelecs bestonden. Veelal zijn het noodzakelijke wegen voor de lanbouwers om te overleven. Deze wegen worden dikwijls gebruikt door auto's en fietsers omdat het ze bv. een drukke weg vermijden en tijd winnen. (sluipwegen). Misschien ook alle bruggen over kanalen met 1 rijvak ook verbieden voor voor zwaar verkeer.
Een beetje meer verdraagzaamheid tov anderen in het verkeer, is een betere oplossing.
Het is misschien een betere oplossing om degene die problemen hebben met zulke situaties , niet op deze plaatsen toe te laten!
Ps , ik woon in zulke omgeving. Voor mij meer als doodnormaal en ik gedraag me er ook naar. De lucht ruikt er zelfs regelmatig naar de landbouw. Velen zouden zeggen dat het stinkt, en dienen klachten, mijn advies, kom er dan niet wonen!
Laten we stellen dat 99% van het vervoer op die wegen zich correct gedraagt. Maar er zijn ook landbouwvoertuigen die er rijden alsof de weg hen toehoort (en zwakke weggebruikers gewoon van de weg drummen, terwijl die wegen vaak behoren tot het fietsnetwerk).
Hoffelijkheid moet van beide kanten komen. Hier was het duidelijk de fietser die zich als een kwal gedroeg, jammerlijk genoeg heb ik wel al enkele incidenten gehad met tractoren die me gewoon moedwillig van de baan reden (zonder te vertragen). Echt stoer.