Interview met Jakob Luksch, CEO van Stromer

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

After gaining his banking qualifications, Jakob Luksch studied business administration and engineering and spent over 15 years working as a manager in the automotive industry, where he had an insight into the rapid growth of new technologies and the mobility models of the future and was also able to play an active part in shaping them. Jakob Luksch has been CEO at myStromer AG since January 2018. In an interview, Jakob Luksch answered exciting questions about Stromer and the topic of urban mobility.
Lees hier het volledige interview:

https://wearestromer.com/en/interview-w ... z-5HNN2uMQ

JakobLuksch-wearestromer-1080x630.png
JakobLuksch-wearestromer-1080x630.png (1.02 MiB) 3775 keer bekeken
Bron foto: wewarestromer.com
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Wij van wc-eend..... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Er staan wel enkele leuke wetenswaardigheden in:
  • Productie tot 60 fietsen per dag. Ik vermoed dat Stromer niet in 't week-end produceert dus dat wil zeggen dat ze naar alle waarschijnlijkheid 12000-15000 Stromers per jaar produceren.
  • focus voor toekomstige producten op commuting (langere spatborden*): anti-theft protection (met wat creativiteit zou je een slot kunnen integreren in de fiets), active and passive safety (ABS, richtingaanwijzers ?) and at some point independence from the weather (gaan we richting een Stromer zoals de BMW C1 ?).
En laten we hopen dat Stromer daarnaast ook streeft naar een betere Supply Chain en een hogere betrouwbaarheid van haar producten (zodat de eerste klanten van een nieuw model geen beta-testers meer zijn). Maar ik snap dat ze dat niet dat interview gaan neerschrijven :bj

*deze kom ik niet laten liggen :lol:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Leuk, dat weather independence, maar ik heb liever eerst structurele verbeteringen aan het huidige product ipv nieuwe duurdere margeverhogende topmodellen.
Spatbordjes (+100mm is zat), structureel minimaal de ST3 koplamp en de bouwlamp als optie/meerprijs, sluitende accuvakken, user-friendly, hufterproof achterwiel wisselen, etc. Stop alsjeblieft je R&D capciteit eerst daar in. En uiteraard de al genoemde betrouwbare supplychain.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 28 sep 2019, 07:45 En laten we hopen dat Stromer daarnaast ook streeft naar een betere Supply Chain en een hogere betrouwbaarheid van haar producten
Daar zegt hij ook wat over:
The bike sector is worlds away from the perfect processes and extreme demands on supply that I knew in the automotive industry. The level of the automotive and luxury goods industry remains my standard at myStromer AG, however.
There is no difference between the expectations that the end customer has on the premium product. In other words, our products must work like a BMW and spark emotions like a Porsche 911. From a business viewpoint, the strong dependency on the supply chain, the increasing variant management and the short development times are similar. We respond to this with close cooperation with the suppliers as early as the development phase, disciplined change management and comprehensive project management.
Bovenstaande is precies wat veel klanten roepen die teleurgesteld zijn in storingen aan hun Stromer en de levertijd van onderdelen. Stromer is er nog lang niet, maar hij maakt hier wel duidelijk dat dit is waar hij heen wil. En dat willen wij ook.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ook geen klein ventje zo te zien, hij zou toch moeten verstaan dat er ook grotere maten moet geproduceerd worden...
Toch een veel gehoorde klacht hier op het forum.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

There is no difference between the expectations that the end customer has on the premium product. In other words, our products must work like a BMW and spark emotions like a Porsche 911. From a business viewpoint, the strong dependency on the supply chain, the increasing variant management and the short development times are similar. We respond to this with close cooperation with the suppliers as early as the development phase, disciplined change management and comprehensive project management.
Stromeur schreef: 28 sep 2019, 11:06...Bovenstaande is precies wat veel klanten roepen die teleurgesteld zijn in storingen aan hun Stromer en de levertijd van onderdelen. Stromer is er nog lang niet, maar hij maakt hier wel duidelijk dat dit is waar hij heen wil. En dat willen wij ook.
Geen idee of hij hier zelf in gelooft of dat hij de auto-industie (waar hij vandaan komt) napraat. Laten we maar van het positieve uit gaan en aannemen dat hij er ook echt in gelooft. Als CEO moet hij vervolgens wel in staat zijn om zijn organisatie op dit punt in te richten en aan te sturen. Zijn organisatie laat vooralsnog niet blijken het te begrijpen; het lijkt er op dat hij zijn organisatie nog niet zodanig ingericht heeft dat de afdeling Quality Control er ook echt bovenop zit en dit serieus neemt.

Na een aantal flinke correcties heeft Stomer eind 2018 een ST1X en ST2 (inclusief Es) gebouwd die goed functioneert. je hoort nauwelijks meer klachten over deze modellen. Niet lang nadat de klachten verholpen zijn worden de ST3 en ST5 in de markt gezet. Er is duidelijk zichtbaar dat Stromer van die lessen heeft geleerd, maar eigenaars van een ST3 en St5 worden vervolgens geconfronteerd met hele andere problemen. Problemen die niet meer in de ST1X en ST2 zitten, het gevolg zijn van wijzigingen op het ontwerp en materialen en die volgens mij via serieus testen er uit konden worden gehaald vóórdat de ST3 en ST5 in de markt werden gezet.

Ik sluit me aan bij het eerste deel van je een na laatste zin: Stromer is er nog lang niet.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Klopt henry, ze zijn er nog niet. Het nog steeds niet sluitende accuvak op de ST1 is daar een lichtend voorbeeld van. Het zou opgelost zijn doch de magneet die nu is geinstalleerd is niet krachtig genoeg. Betekent dat Jeroenb voorlopig zijn waardevolle diensten kan blijven aanbieden. Ook ik heb klitteband besteld.
Mn fm vertelde wel dat het wordt opgelost. Zetten ze toch hun R&D in voor de oplossing van praktische problemen. Ik zou zeggen "kww".
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Als je ziet dat een wiel model 2017 een 300 euro duurder is dan model 2018 dan weet je welke richting alles uitgaat... Zolang dit niet gepaard gaat met VEEL mindere kwaliteit kan ik deze visie begrijpen. Ik gaf ook reeds aan dat bij de nieuwe update een verplichting zal zitten om bij de dealer langs te gaan op bepaalde tijdstippen wil je de garantie behouden. Al deze zaken en er zijn er meer komen uit de autowereld waar deze ceo vandaan komt. Wanneer de fm. zijn winst op een fiets zal zien dalen en enkel zijn winst uit onderhoud regenereert dan wordt dit een mindere zaak voor de doe het zelfer zeker in de garantieperiode. Het uurloon zal dan ook in verhouding stijgen zeker als de pedelec de plaats van de auto voor een groot deel zal innemen. Dit zal dan ook eindigen met een bedrijfsfiets. Hopelijk is onze infrastructuur tegen die tijd op punt.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

jovdt schreef: 29 sep 2019, 10:37 Als je ziet dat een wiel model 2017 een 300 euro duurder is dan model 2018 dan weet je welke richting alles uitgaat... Zolang dit niet gepaard gaat met VEEL mindere kwaliteit kan ik deze visie begrijpen.
Een dat model 2017 was dus een DT Swiss velg, en vervangen door een velg van Alex Rimms.
Om het in autowereld termen uit te leggen: je BMW-motor wordt vervangen door de motor van een Dacia. :lol:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie