Fietsersbond kritisch voor verkeersborden speedpedelecs

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

In deze discussie zie je wat zeker in nederland al een paar jaar speelt. Het is druk en iedereen wil zijn plekje. Botsende belangen. Met de stikstofcrisis zie je het, millieubeweging, de boeren, de bouw, het wegverkeer, de overheid. Op de weg zie je het: fietsers, bakfietsen, snorfietsen, brommers, autos, busjes, vrachtwagens, voetgangers, motoren, oja ook nog speedpedelecs. Dit alles in grotere aantallen op dezelfde ruimte. De oplossing? Ik weet het niet, zeg het maar. Voor mij betekent het defensief rijden en wanneer ik voetgangers op de dijk inhaal rem ik en groet ik.
En.... verwacht geen controlerende oom agent in geval van hufterig gedrag. Het aantal doden door alcohol bijvoorbeeld neemt al weer heel fors toe.(Journaal van vandaag). Reden weinig controle.
Ofwel, verbeter de wereld en begin bij mijzelf. De wereld verander ik niet.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Peerke1960 schreef: 31 okt 2019, 21:36 En.... verwacht geen controlerende oom agent in geval van hufterig gedrag. Het aantal doden door alcohol bijvoorbeeld neemt al weer heel fors toe.(Journaal van vandaag). Reden weinig controle.
Ofwel, verbeter de wereld en begin bij mijzelf. De wereld verander ik niet.
En dat is nu precies wat ik zo bijzonder vind... ik begrijp gewoon de agressie niet, de hufterigheid, daar hoeft niet op gecontroleerd te worden voor mij, dat doe je gewoon niet. Hetzelfde geldt voor met drank op achter het stuur. Dat doe je niet. En niet omdat dat bij controles consequenties heeft, maar omdat dat voor jezelf en anderen gevaren oplevert...
Maar ja, ik ben blijkbaar naief...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Polling schreef: 01 nov 2019, 07:33 En dat is nu precies wat ik zo bijzonder vind... ik begrijp gewoon de agressie niet, de hufterigheid, daar hoeft niet op gecontroleerd te worden voor mij, dat doe je gewoon niet. Hetzelfde geldt voor met drank op achter het stuur. Dat doe je niet. En niet omdat dat bij controles consequenties heeft, maar omdat dat voor jezelf en anderen gevaren oplevert...
Maar ja, ik ben blijkbaar naief...
Er is gewoon een enorme normvervaging. Het enige dat telt is Me Myself and I. Door onze grote mobiliteit en de grotere woonkernen is er steeds minder sociale controle (een gevoel van anonimiteit), "ik geraak er toch mee weg".
We glijden steeds verder af van de idee dat we in een samenleving wonen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie