Fietsersbond kritisch voor verkeersborden speedpedelecs

norw
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2019, 13:36

Ik ben allicht een van de ‘spookrijders’ in Schoten. Ik probeer zeker aan de woonwijk de snelheid sterk te reduceren (<30 km/u) en andere fietsers/voetgangers rustig in te halen (of in geval van fietsers, meestal erachter te blijven).
Het stoort me ook dat ik me daar niet aan het verkeersreglement houd, maar er is jammer genoeg geen alternatief langs waar ik me veilig kan verplaatsen vanuit de Noorderkempen richting Antwerpen (of minstens het Albertkanaal)... Langs de N12, N14 of N115 wil je niet met de stromer rijden. En veel veilige ‘binnenwegen’ heb ik nog niet kunnen vinden
Coyote
Pro
Pro
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 aug 2019, 18:13

@ norw, mooi gebaar.
:az
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

norw schreef: 22 sep 2019, 08:40 Ik probeer zeker aan de woonwijk de snelheid sterk te reduceren (<30 km/u) en andere fietsers/voetgangers rustig in te halen (of in geval van fietsers, meestal erachter te blijven).
Ik denk dat dit de enige juiste manier is: als je al besluit de regels wat te buigen omwille van je eigen veiligheid: je gedragen als gast. Zo deed ik het ook toen ik nog illegaal op het fietspad reed. (Ik had daar niks te zoeken, dus ik hou me in en zorg dat ik niemand tot last ben.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
norw
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2019, 13:36

Voor alle duidelijkheid, ik heb de indruk dat er meer SP gebruikers zijn die het daar wat rustiger aan doen. Maar er zullen er altijd zijn die het wat anders bekijken.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Er is inderdaad weinig alternatief om naar het Albert kanaal te fietsen.
Ik doe het daar dus ook bewust wat rustiger (max 30). Al zal ik zeker niet de eerste steen gooien.
mensen hebben het "gevoel" dat de meerderheid op een SP zich als mafklapper gedraagt.
Is dat dan niet zo :ck: Zo zie ik het jammer genoeg ook.
Maak plaats, maak plaats, maak plaats, we hebben ongeloofelijke haast...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tony Mb schreef: 22 sep 2019, 12:58 Is dat dan niet zo :ck: Zo zie ik het jammer genoeg ook.
Ik weet het niet. Waar ik woon kom ik nog altijd zelden een andere SP'er tegen. Het is voor mij onvoorstelbaar dat ik op een rit tien speed pedelecs zie, ik zie er nul. Ik moet het doen met de verhalen die ik van anderen hoor en lees, en die zijn inderdaad soms niet best.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Peulders
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2019, 18:42

Ik zou het wel aangenamer vinden moest er ipv een verbod voor SP overgegaan worden op een maximumsnelheid op bijvoorbeeld de gedeelde fiets/voetpaden, jaagpaden, ...

Ik kwam al vaak stukjes weg tegen, waar de toegelaten snelheid 70km/h bedroeg. Het fietspad werd daar meermaals afgewisseld door een fiets/voetpad (dit was enkel merkbaar door het bord, want de infrastructuur zelf was nagenoeg exact gelijk). Omdat het de eerste keer was dat ik daar kwam en geen andere alternatieven ken toch maar de snelheid gematigd en verder gereden.
Wettelijk gezien ben ik verplicht een andere route te zoeken. Wat ik toch wat absurd vind.
Coyote
Pro
Pro
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 aug 2019, 18:13

Het is uiteraard wel zo (zoals eerder aangegeven) in en rond antwerpen rijden er best wel wat sp'ers. Komt waarschijnlijk door de industrie en de haven waar velen een lease bike rijden, op zich niet verkeerd maar zorgt wel voor drukte en ontevredenheid bij andere weggebruikers (-misbruikers). Het is nu éénmaal wat het is, er zal nog niet het laatstse woord over gezegd zijnde. Ik vermoed dat er in nederland nog veel plaatsen zijn waar je zo goed als alleen rijd, zalig moet het zijn :d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Coyote schreef: 22 sep 2019, 18:07 Ik vermoed dat er in nederland nog veel plaatsen zijn waar je zo goed als alleen rijd, zalig moet het zijn :d3:
In België ook, alleen in Antwerpen kan je je dat niet voorstellen. Bij ons is Utrecht het drukst qua SP's, maar dat valt in het niet met Antwerpen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Coyote schreef: 22 sep 2019, 18:07 Ik vermoed dat er in nederland nog veel plaatsen zijn waar je zo goed als alleen rijd, zalig moet het zijn :d3:
Zeker weten dat dat heerlijk is.

Ik ben ook niet voor niets 12 jaar geleden vanuit Utrecht naar het desolate noorden van NL verhuisd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie