Populariteit Speed Pedellec door files

LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Daniel1975 schreef: 29 aug 2019, 11:26 Mwa, als dit al als een schande wordt gezien wil ik wel eens weten welke termen we voor de echte problemen in de wereld moeten gebruiken ;-)
Jaja...je hebt helemaal gelijk. In dat kader is alles wat we hier bespreken klein bier.

Wat ik bedoel is dat rechtsongelijkheid niet deugt. Waarom mag een fietser op een zelfde wegvak harder dan een SP?
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Als er een maximum snelheid voor bromfietsers (en dus SP's) ingesteld wordt op een fietspad, zou dat voor alle gebruikers van dat fietspad moeten gelden.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

LNY schreef: 29 aug 2019, 11:39 Waarom mag een fietser op een zelfde wegvak harder dan een SP?
Omdat een fietser niet verplicht is uitgerust met een snelheidsweergave
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Als er een maximum snelheid voor bromfietsers (en dus SP's) ingesteld wordt op een fietspad, zou dat voor alle gebruikers van dat fietspad moeten gelden.
Dus niet gelijk
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromeur schreef: 29 aug 2019, 11:33
Daniel1975 schreef: 29 aug 2019, 11:26 zeer zelden echt last van mensen te hard rijden
Dus met 160km/u inrijden op een rij traag rijdende auto's vanwege een inhalende vrachtwagen (wat je op een kilometer afstand al kunt zien), en pas remmen als ze zowat op de achterbank van het laatste voertuig zitten, stoort je niet?
Zeker wel, dan ga ik ook op zeeeeer gepaste wijze ruuuuuuuustig opzij :mrgreen:
Wat ik bedoelde te zeggen is dat niet de max snelheid de stress veroozaakt, maar het gedrag van de bestuurder. Je kunt ook legaal met 130 veel te hard op zo’n inhalende vrachtwagenfile :aq inrijden.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 29 aug 2019, 21:55 Zeker wel, dan ga ik ook op zeeeeer gepaste wijze ruuuuuuuustig opzij :mrgreen:
Gek. Bij mij verdwijnt dan ook ineens alle haast en begin ik spontaan te twijfelen welk pedaal ook alweer het gaspedaal was. Oh ja, en sturen is dan ook ineens heel eng, dus dat moet met fluwelen handschoentjes en zo voorzichtig mogelijk :shock:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie