Populariteit Speed Pedellec door files

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

Hopelijk luister er ook iemand naar de ANWB.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Telegraaf vandaag:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1397952 ... um=organic

Aardig stuk voor Televaag.
3 ervaringsverhalen waarvan 1 berijder van een Stromer.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
ocra

quacktop schreef: 29 aug 2019, 06:27 Hopelijk luister er ook iemand naar de ANWB.
Alhoewel ik helemaal voor ben voor deze keuze vrijheid vraag ik me zeer af hoe de handhaving gaat lopen. Er moet dan een maximum snelheid komen op fietspad maar voor wie gaat dat allemaal gelden dan? Ook voor de snelle wielrenner?
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

ocramarco schreef: 29 aug 2019, 09:36 Er moet dan een maximum snelheid komen op fietspad maar voor wie gaat dat allemaal gelden dan? Ook voor de snelle wielrenner?
Maximumsnelheden voor bromfietsen op fietspaden bestaan nu al.
30 kmh binnen de bebouwde kom
40 kmh buiten de bebouwde kom.
Die limieten gelden nu niet voor fietsers. Dat is natuurlijk een schande.
Dat zou net zo goed voor andere gebruikers van het fietspad ook moeten gelden
Laatst gewijzigd door LNY op 29 aug 2019, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
ST3 cool white - sport - 983Wh
quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

ocramarco schreef: 29 aug 2019, 09:36 Alhoewel ik helemaal voor ben voor deze keuze vrijheid vraag ik me zeer af hoe de handhaving gaat lopen. Er moet dan een maximum snelheid komen op fietspad maar voor wie gaat dat allemaal gelden dan? Ook voor de snelle wielrenner?
Snap best dat het lastig controleren is en zelfs voor de SP rijder is het lastig, want de snelheidsmeters zijn niet geijkt, dus is het vooral gokken.

Die maximum snelheid is er al:
Op de rijbaan 45 km/u.
Op het fiets/bromfietspad buiten de bebouwde kom 40 km/u.
Op het fiets/bromfietspad binnen de bebouwde kom 30 km/u.
bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ed-pedelec
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Die maximum snelheden gelden niet voor fietsers.
https://www.fietsersbond.nl/nieuws/maxi ... -fietsers/
ST3 cool white - sport - 983Wh
ocra

quacktop schreef: 29 aug 2019, 10:35
ocramarco schreef: 29 aug 2019, 09:36 Alhoewel ik helemaal voor ben voor deze keuze vrijheid vraag ik me zeer af hoe de handhaving gaat lopen. Er moet dan een maximum snelheid komen op fietspad maar voor wie gaat dat allemaal gelden dan? Ook voor de snelle wielrenner?
Snap best dat het lastig controleren is en zelfs voor de SP rijder is het lastig, want de snelheidsmeters zijn niet geijkt, dus is het vooral gokken.

Die maximum snelheid is er al:
Op de rijbaan 45 km/u.
Op het fiets/bromfietspad buiten de bebouwde kom 40 km/u.
Op het fiets/bromfietspad binnen de bebouwde kom 30 km/u.
bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ed-pedelec
Dit geld voor gecombineerde bromfietst pad toch? Niet alleen voor een fietspad want daar mag de speed pedelec niet rijden.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

LNY schreef: 29 aug 2019, 10:34 Die limieten gelden nu niet voor fietsers. Dat is natuurlijk een schande.
Mwa, als dit al als een schande wordt gezien wil ik wel eens weten welke termen we voor de echte problemen in de wereld moeten gebruiken ;-)
In praktijk is IMHO niet de snelheid op het fietspad het grote probleem maar het gedrag van de fietser. En dat kan met 20km/u net zo storend zijn als met 35km/u.
Ik heb op de snelweg ook zeer zelden echt last van mensen te hard rijden; vooral van droeftoeters die op onmogelijke momenten invoegen, voordringen, rechts inhalen, geen ruimte laten, etc.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 29 aug 2019, 11:26 zeer zelden echt last van mensen te hard rijden
Dus met 160km/u inrijden op een rij traag rijdende auto's vanwege een inhalende vrachtwagen (wat je op een kilometer afstand al kunt zien), en pas remmen als ze zowat op de achterbank van het laatste voertuig zitten, stoort je niet? Dat maak ik namelijk dagelijks mee.

Het aantal hardrijders dat vooruit kijkt, afstand houdt en pas weer bij gast op het moment dat de situatie dit toelaat is zwaar in de minderheid. Daar ga ik in mijn lease gebakje (dat helaas voor geen meter kan doortrekken, kan ik ook niks aan doen) direct voor opzij, de rest zoekt het maar uit.

Anyway, het is dus maar net vanuit welk perspectief je kijkt. Iedereen ergert zich aan iedereen. Ik erger me alleen maar aan mensen die mij in gevaar brengen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie