Speed Pedelec verkopen NL maandoverzicht 2019

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

OK even wat cijfers, verkoop van motorfietsen in België (bron Febiac)
Afbeelding

Wanneer je de scootermerken uit dit lijstje laat, blijkt dat Stromer een marktaandeel van 30-40% heeft (we kennen de verkoopscijfers van de kleinere spelers niet, en hoeveel daarvan scooters zijn)
Wat me opvalt:
  • Zoals ik eerder al aangaf, Stromer verkoopt 4 x zoveel SP in B dan in Nl
  • Giant en Bulls niet in de top 10
  • Klever is op een jaar tijd van niets naar de derde plaats in de verkopen gestegen. klever verkoopt in B bijna evenveel speed-pedelecs als Stromer in Nl...
  • Qwic blijft, ondanks de competitieve prijs van de fietsen, achter... maar dat heeft misschien ook te maken met het niet leverbaar zijn van de RD11
  • Er zullen dit jaar ergens tussen de 15.000 en de 20.000 speed-pedelecs in B verkocht worden.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Peulders
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2019, 18:42

Tomasj schreef: 27 aug 2019, 19:16 [*]Er zullen dit jaar ergens tussen de 15.000 en de 20.000 speed-pedelecs in B verkocht worden.[/list]
Dat is een serieus aantal! Ik vraag me af hoeveel daarvan komen van een ww verkeer via het openbaar vervoer of met de auto.
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

https://www.bike-eu.com/sales-trends/ni ... h-10136306
With the over 900 units sold, Stromer is leading the market by far. Runner-up in the sales ranking is Riese & Muller with 343 units sold. R&M as well as all other brands active on the Dutch speed pedelec market (Gazelle, Klever, Accell NL) saw their sales numbers rise double digitally; except for Specialized that saw its sales drop a bit.
... Specialized is wel een miskleum van formaat aan het slaan zeg! Ze waren er vroeg bij met de orginele, helaas maar 250W maar wel 45km/h, Turbo S. Heb er nog eens op kunnen fietsen, mooi ding helaas wel een te kleine framemaat. En nu de Turbo Vado, nog steeds slecht met 250W. Ondanks eigen winkels o.a. bij mij in de buurt op de Eusebiusbuitensingel in Arnhem. Maar verkopen van speed-pedelecs... ho maar? Denk dat ze met de beperkte motor en batterij (604Wh) in de Vado een ernstige inschattingsfout hebben gemaakt qua techniek en marktpositionering...
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Plaats reactie