Politie en Stromer

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

WFVst5 schreef: 03 jul 2019, 07:10 Mijn jongste is politieman aan de kust in een zomers, vrij drukke omgeving; daar worden de Bikers sowieso gevraagd hoe zij over SP denken......lichte offroad motoren verdienen daar (nog) de voorkeur, buitenwijken en snelweg de dikke motoren. Vooral als de feest- en vroemlustigen massaal uitrukken naar het circuit en wijde omgeving.
Zandvoort?
Daniel1975 schreef: 03 jul 2019, 19:38 Een lichte off road motor is ook veel handiger; meer vermogen, diverse terreinen te berijden, grote actieradius.
Is het doel om te kunnen achtervolgen is de SP vrijwel nutteloos (behalve voetgangers & fietsers), als patrouille is het wel handig. Je kan perfect patrouilleren met een SP maar bij inbreuken (igv bromfiets/SP) moet je assistentie vragen. Je kan geen opgefokte bromfiets volgen of een DIY e-bike want die rijden u van het kastje naar de muur, en terug, om u uit te dagen wetende dat ze 10x de power hebben.
Dus een lichte motor, 125 à 250 CC is in dat geval veel beter. Je kan ze misschien niet volgen (acceleratie/terrein kennis) maar wel "uitputten" en uiteindelijk "vangen".
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zat ook meer te denken aan vervanging voor de MTB's waar b.v. het fietsteam van de Politie Utrecht nu mee rond rijdt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Trefecta heeft echt wel de power die vergelijkbaar is met een 80-125cc.
Zeker geschikt voor pursuit.
Denk alleen dat een Trefecta het door de meerprijs aflegt tegen een gemiddelde 125’er.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 03 jul 2019, 20:32 Ik zat ook meer te denken aan vervanging voor de MTB's waar b.v. het fietsteam van de Politie Utrecht nu mee rond rijdt.
SP=perfect in dat geval :D
Je moet in dat geval een hele shift kunnen "uit rijden" dus ondersteuning op min of uit tot het nodig is (of onderweg veel "babbels" doen = wijk werking).
En babbelen is een goeie zaak, dichter bij de burger (wijk kennis), kort op de bal spelen bij "puberaal enthousiasme" of preventief door de uitgangsbuurt rijden voordat er oproepen komen (of als 1 ste ter plaatse zijn als er oproepen komen).
--> alleen maar voordelen :cool2:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromeur schreef: 03 jul 2019, 20:32 Ik zat ook meer te denken aan vervanging voor de MTB's waar b.v. het fietsteam van de Politie Utrecht nu mee rond rijdt.
Ik denk dat een Stromer daar te zwaar voor is. Trappetjes op en af, ergens overheen tillen; wordt best een uitdaging......
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromend schreef: 03 jul 2019, 20:57 Trefecta heeft echt wel de power die vergelijkbaar is met een 80-125cc.
Zeker geschikt voor pursuit.
Denk alleen dat een Trefecta het door de meerprijs aflegt tegen een gemiddelde 125’er.
Een DIY e-bike heeft meer power dan een Trefecta, vlotjes het dubbele. Een 125cc kan qua koppel niet tegen de Trefecta maar wel qua snelheid en uithouding (= rij bereik of actie radius). Als je halverwege je shift een opgefokte 50cc moet volgen met een Trefecta ben je de klos, die 50cc rijd sneller en moet na 20km niet stoppen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mja, maar dat is natuurlijk niet het enige waar SP's op kunnen (en zullen) worden ingezet. Achter zo'n zelfbouw-kreng kun je ook nog een motor aan sturen. Opgevoerde brommers en scooters hou je ook niet bij met een SP.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 03 jul 2019, 21:25 Mja, maar dat is natuurlijk niet het enige waar SP's op kunnen (en zullen) worden ingezet. Achter zo'n zelfbouw-kreng kun je ook nog een motor aan sturen. Opgevoerde brommers en scooters hou je ook niet bij met een SP.
SP heeft zeker zijn nut, maar niet om de opgedreven brommers of E-bikes te verbaliseren.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Jins schreef: 03 jul 2019, 21:19
Stromend schreef: 03 jul 2019, 20:57 Trefecta heeft echt wel de power die vergelijkbaar is met een 80-125cc.
Zeker geschikt voor pursuit.
Denk alleen dat een Trefecta het door de meerprijs aflegt tegen een gemiddelde 125’er.
Een DIY e-bike heeft meer power dan een Trefecta, vlotjes het dubbele. Een 125cc kan qua koppel niet tegen de Trefecta maar wel qua snelheid en uithouding (= rij bereik of actie radius). Als je halverwege je shift een opgefokte 50cc moet volgen met een Trefecta ben je de klos, die 50cc rijd sneller en moet na 20km niet stoppen...
Vraag me af of je een politievoertuig moet aanschaffen om die incidentele DIY e-bike aan te houden.
Heb veel vertrouwen in de kracht van de Trefecta en ben erg benieuwd naar de dagkilometers van fietsende agenten ivm de actieradius.
Vooralsnog is Trefecta de enige power e-bike in productie die speciaal voor de parate diensten ontwikkeld is.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromend schreef: 03 jul 2019, 21:41 Vraag me af of je een politievoertuig moet aanschaffen om die incidentele DIY e-bike aan te houden.
Heb veel vertrouwen in de kracht van de Trefecta en ben erg benieuwd naar de dagkilometers van fietsende agenten ivm de actieradius.
Vooralsnog is Trefecta de enige power e-bike in productie die speciaal voor de parate diensten ontwikkeld is.
Zolang die DIY zijn WW rijd is er geen probleem. Als andere individuen de DIY als ideaal "get away" gebruiken om daarna over te stappen op andere "transport middelen" is er een probleem. Stel : je overvalt een juwelier met 3 personen, vlucht nadien elk met een DIY in 3 richtingen om nadien via andere transportmiddelen te verdwijnen.
Geen serie nr, geen inschrijving (nooit geweest), ...
Plaats reactie