Politie en Stromer
-
- Veteraan
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
De meeste van deze personen zijn actief op scootertjes. Die zie ik niet opeens gaan fietsen...
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Op een DIY moet je niet "trappen" als je dat niet wil, die dingen kunnen 100+ lopen dus trappen heeft geen zin meer...
Ik denk dat niet veel mensen beseffen waartoe DIY in staat is, no limit... en die NO mag je letterkijk nemen. Vergelijk dat aub niet met een scooter of SP. Denk aan het vermogen van een 125cc (10-12 kW) met het koppel van een 2 L turbo diesel (richting 400 Nm). De controller "ramp up" wordt ingesteld om niet bij WOT direct op de rug te liggen.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Die brutale kruimeldiefjes gaan niet op een DIY; die gaan 'm niet bouwen, die gaan 'm niet kopen. Die gaan op een (snor)scooter en stappen daarna over in een Golf of Polo ofzo.
Zo'n DIY is niet cool, moet worden opgeladen, vergt teveel onderhoud aan remmerij en aandrijflijn en is niet hufterproof. Bovendien rijden er te weinig van rond om te jatten voor dit doel en kun je er niet met z'n tweeën op (waar ze dol op zijn, want ze zijn te laf om hun acties alleen uit te voeren).
Misschien over een jaar of vijf, als er volwaardige alternatieven zijn voor snorscooters, die eenvoudig zijn op te voeren en met mega-snelladers. Dat stappen ze wel over vermoed ik.
Zo'n DIY is niet cool, moet worden opgeladen, vergt teveel onderhoud aan remmerij en aandrijflijn en is niet hufterproof. Bovendien rijden er te weinig van rond om te jatten voor dit doel en kun je er niet met z'n tweeën op (waar ze dol op zijn, want ze zijn te laf om hun acties alleen uit te voeren).
Misschien over een jaar of vijf, als er volwaardige alternatieven zijn voor snorscooters, die eenvoudig zijn op te voeren en met mega-snelladers. Dat stappen ze wel over vermoed ik.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Da's ook waarStromeur schreef: ↑03 jul 2019, 22:38 Die brutale kruimeldiefjes gaan niet op een DIY; die gaan 'm niet bouwen, die gaan 'm niet kopen. Die gaan op een (snor)scooter en stappen daarna over in een Golf of Polo ofzo.
Zo'n DIY is niet cool, moet worden opgeladen, vergt teveel onderhoud aan remmerij en aandrijflijn en is niet hufterproof. Bovendien rijden er te weinig van rond om te jatten voor dit doel en kun je er niet met z'n tweeën op (waar ze dol op zijn, want ze zijn te laf om hun acties alleen uit te voeren).
Zover had ik nog niet nagedacht, mijn denkwijze loopt niet in lijn met dat soort individuen.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Lekker houden zo.
Ik heb er 25 jaar tussen gewoond (in de wat mindere wijken) en ik heb voor de 112-centrale gewerkt. Dan krijg je teveel mee van zulke lui
Ik heb er 25 jaar tussen gewoond (in de wat mindere wijken) en ik heb voor de 112-centrale gewerkt. Dan krijg je teveel mee van zulke lui
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38
Volgens mij al eerder aangekaart. Politie in Nederland heeft vrijstelling voor het RVV (regeling verkeersregels en verkeerstekens), niet voor de wegenverkeerswet (bijvoorbeeld gevaarlijk weggedrag, of rijden zonder rijbewijs). Het verschil met een ambulance of een brandweerdienst is dat deze twee (paar kleine uitzonderingen daargelaten) alleen deze vrijstelling heeft terwijl deze optische en geluidsignalen voert. De politie heeft daarnaast ook de mogelijkheid gebruik te maken van de stille vrijstellingen, dit zijn precies dezelfde vrijstellingen, dus het rijden door rood, rijden over de vluchtstrook en het parkeren op de stoep. Misverstand is dat hiervoor dan gebruik moet worden gemaakt van het (blauwe) zwaailicht, dat is niet zo. Puur het voeren van een zwaailicht geeft geen rechten en het voertuig is dan ook geen voorrangsvoertuig. Ten alle tijden moet een hulpdienstvoertuig rekening houden met het andere verkeer, er is immers vrijstelling voor het RVV, niet voor de wegenverkeerswet, het andere verkeer mag niet in gevaar worden gebracht. Dit allen moet wel zijn vanwege de uitoefening van de politietaak. Daarvoor hoeft echter niet verantwoording aan een burger te worden afgelegd.
Brengt ons terug bij de Stromer, een Stromer is een bromfiets, optische en geluidsignalen zijn voorbehouden aan motorvoertuigen (zie regeling Optische en Geluidsignalen 2009), een bromfiets of een fiets kan nooit (legaal) zijn voorzien van optische en geluidsignalen omdat deze niet daarvoor kan worden aangewezen.
En om op Busje terug te komen, de politie heeft dus wel, indien zij in de uitoefening van haar taak is, recht om gebruik te maken van het fietspad. Simpelweg het surveilleren is dan al voldoende reden.