Politie en Stromer

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

De meeste van deze personen zijn actief op scootertjes. Die zie ik niet opeens gaan fietsen...
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromend schreef: 03 jul 2019, 22:06 De meeste van deze personen zijn actief op scootertjes. Die zie ik niet opeens gaan fietsen...
Op een DIY moet je niet "trappen" als je dat niet wil, die dingen kunnen 100+ lopen dus trappen heeft geen zin meer...
Ik denk dat niet veel mensen beseffen waartoe DIY in staat is, no limit... en die NO mag je letterkijk nemen. Vergelijk dat aub niet met een scooter of SP. Denk aan het vermogen van een 125cc (10-12 kW) met het koppel van een 2 L turbo diesel (richting 400 Nm). De controller "ramp up" wordt ingesteld om niet bij WOT direct op de rug te liggen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die brutale kruimeldiefjes gaan niet op een DIY; die gaan 'm niet bouwen, die gaan 'm niet kopen. Die gaan op een (snor)scooter en stappen daarna over in een Golf of Polo ofzo.

Zo'n DIY is niet cool, moet worden opgeladen, vergt teveel onderhoud aan remmerij en aandrijflijn en is niet hufterproof. Bovendien rijden er te weinig van rond om te jatten voor dit doel en kun je er niet met z'n tweeën op (waar ze dol op zijn, want ze zijn te laf om hun acties alleen uit te voeren).

Misschien over een jaar of vijf, als er volwaardige alternatieven zijn voor snorscooters, die eenvoudig zijn op te voeren en met mega-snelladers. Dat stappen ze wel over vermoed ik.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 03 jul 2019, 22:38 Die brutale kruimeldiefjes gaan niet op een DIY; die gaan 'm niet bouwen, die gaan 'm niet kopen. Die gaan op een (snor)scooter en stappen daarna over in een Golf of Polo ofzo.

Zo'n DIY is niet cool, moet worden opgeladen, vergt teveel onderhoud aan remmerij en aandrijflijn en is niet hufterproof. Bovendien rijden er te weinig van rond om te jatten voor dit doel en kun je er niet met z'n tweeën op (waar ze dol op zijn, want ze zijn te laf om hun acties alleen uit te voeren).
Da's ook waar :bu:
Zover had ik nog niet nagedacht, mijn denkwijze loopt niet in lijn met dat soort individuen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lekker houden zo.

Ik heb er 25 jaar tussen gewoond (in de wat mindere wijken) en ik heb voor de 112-centrale gewerkt. Dan krijg je teveel mee van zulke lui :cry:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Intussen laven ze hun baldadigheden aan de zwembaden..vergelijkbaar met de processierupsen.. :aq
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
stromer52
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 mar 2018, 10:25
Locatie: Lochristi
Merk SP: Stromer ST 1 2016
Km-stand: 20.000

Free2be schreef: 04 jul 2019, 18:15 Intussen laven ze hun baldadigheden aan de zwembaden..vergelijkbaar met de processierupsen.. :aq

:bj :bj :bj .....enz...

Stromer
busje64
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 feb 2019, 10:17
Locatie: Leek

Weet de politie in Utrecht zelf wel waar ze wel of niet mogen fietsen?
ST1X 2019 Oceanblue, verende voorvork, verende zadelpen en natuurlijk de handige snufjes van van Zijp!
Stromertheke
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38

busje64 schreef: 11 jul 2019, 09:03 Weet de politie in Utrecht zelf wel waar ze wel of niet mogen fietsen?
Volgens mij al eerder aangekaart. Politie in Nederland heeft vrijstelling voor het RVV (regeling verkeersregels en verkeerstekens), niet voor de wegenverkeerswet (bijvoorbeeld gevaarlijk weggedrag, of rijden zonder rijbewijs). Het verschil met een ambulance of een brandweerdienst is dat deze twee (paar kleine uitzonderingen daargelaten) alleen deze vrijstelling heeft terwijl deze optische en geluidsignalen voert. De politie heeft daarnaast ook de mogelijkheid gebruik te maken van de stille vrijstellingen, dit zijn precies dezelfde vrijstellingen, dus het rijden door rood, rijden over de vluchtstrook en het parkeren op de stoep. Misverstand is dat hiervoor dan gebruik moet worden gemaakt van het (blauwe) zwaailicht, dat is niet zo. Puur het voeren van een zwaailicht geeft geen rechten en het voertuig is dan ook geen voorrangsvoertuig. Ten alle tijden moet een hulpdienstvoertuig rekening houden met het andere verkeer, er is immers vrijstelling voor het RVV, niet voor de wegenverkeerswet, het andere verkeer mag niet in gevaar worden gebracht. Dit allen moet wel zijn vanwege de uitoefening van de politietaak. Daarvoor hoeft echter niet verantwoording aan een burger te worden afgelegd.

Brengt ons terug bij de Stromer, een Stromer is een bromfiets, optische en geluidsignalen zijn voorbehouden aan motorvoertuigen (zie regeling Optische en Geluidsignalen 2009), een bromfiets of een fiets kan nooit (legaal) zijn voorzien van optische en geluidsignalen omdat deze niet daarvoor kan worden aangewezen.

En om op Busje terug te komen, de politie heeft dus wel, indien zij in de uitoefening van haar taak is, recht om gebruik te maken van het fietspad. Simpelweg het surveilleren is dan al voldoende reden.
busje64
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 feb 2019, 10:17
Locatie: Leek

:ay Duidelijker antwoord kon ik niet krijgen!
Bedankt voor je reactie
ST1X 2019 Oceanblue, verende voorvork, verende zadelpen en natuurlijk de handige snufjes van van Zijp!
Plaats reactie