Grote zorgen over toekomst RijnWaalpad

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

Het is het paradepaardje van de voormalige Stadsregio Arnhem Nijmegen: het RijnWaalpad. Een snelle fietsverbinding die forensen een alternatief biedt voor de dichtslibbende autowegen. Toch maakt de Fietsersbond zich grote zorgen over de kwaliteit van het pad. Ook de toenemende snelheidsverschillen vragen volgens de bond om actie.
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... ijnWaalpad
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

"....Daarnaast wordt de soepele forensen-doortocht op meerdere punten bedreigd door kruisende autowegen. Zo is de situatie bij de Ressensestraat voor veel automobilisten te onduidelijk. Fietsers hebben daar nu voorrang, maar omdat de situatie nu als onveilig wordt ervaren, krijgen auto's daar vanaf midden juni voorrang".

Dus omdat de automobilisten de omgeving goed onveilig weten te maken, krijgen ze voortaan maar voorrang?? :az
Witte ST3 van maart 2019
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Dat zijn beslissingen waarvoor je gestudeerd moet hebben... :bu:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 28 mei 2019, 17:46 "....Daarnaast wordt de soepele forensen-doortocht op meerdere punten bedreigd door kruisende autowegen. Zo is de situatie bij de Ressensestraat voor veel automobilisten te onduidelijk. Fietsers hebben daar nu voorrang, maar omdat de situatie nu als onveilig wordt ervaren, krijgen auto's daar vanaf midden juni voorrang".

Dus omdat de automobilisten de omgeving goed onveilig weten te maken, krijgen ze voortaan maar voorrang?? :az
Ja, omdat ze écht geen idee hebben wat te doen :bu:
'Het is een tijdelijke maatregel in afwachting van een structurele oplossing', laat een woordvoerder van de gemeente Lingewaard weten.
Ik ben benieuwd waar het "wachten" op is, aangezien ZIJ de aangewezen de partij zijn om dit op te lossen. Bovendien zal het nu zus en morgen zo regelen alleen maar meer verwarring en dus gevaarlijke situaties opleveren. Ik had iets meer lef verwacht vanuit Gelderland om gewoon de fietsers ruim baan te geven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Ze zijn volgens zeggen van plan de loop van het RijnWaalpad daar te verleggen naar het westen.

Deze is ook grappig: “...'Ik had laatst iemand in de winkel die een nieuwe fiets zocht, waarbij ik automatisch de vraag stelde of ze een middenmotor wilde of een motor op de bagagedrager...
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromend schreef: 28 mei 2019, 21:36 Deze is ook grappig: “...'Ik had laatst iemand in de winkel die een nieuwe fiets zocht, waarbij ik automatisch de vraag stelde of ze een middenmotor wilde of een motor op de bagagedrager...
Motor aan de bagagedrager is perfect mogelijk, kijk maar eens naar een Speedped. Maar erop? Dat heb ik nog niet gezien.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

FreddyH schreef: 28 mei 2019, 23:13
Stromend schreef: 28 mei 2019, 21:36 Deze is ook grappig: “...'Ik had laatst iemand in de winkel die een nieuwe fiets zocht, waarbij ik automatisch de vraag stelde of ze een middenmotor wilde of een motor op de bagagedrager...
Motor aan de bagagedrager is perfect mogelijk, kijk maar eens naar een Speedped. Maar erop? Dat heb ik nog niet gezien.
Motor ipv de bagagedrager is ook perfect mogelijk, wat zijn er toch veel opties :lol:
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

jjj schreef: 28 mei 2019, 23:17
FreddyH schreef: 28 mei 2019, 23:13
Stromend schreef: 28 mei 2019, 21:36 Deze is ook grappig: “...'Ik had laatst iemand in de winkel die een nieuwe fiets zocht, waarbij ik automatisch de vraag stelde of ze een middenmotor wilde of een motor op de bagagedrager...
Motor aan de bagagedrager is perfect mogelijk, kijk maar eens naar een Speedped. Maar erop? Dat heb ik nog niet gezien.
Motor ipv de bagagedrager is ook perfect mogelijk, wat zijn er toch veel opties :lol:
Motor naast de bagagedrager zoals bij scooters is ook mogelijk😂
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie