Chaos in Amsterdam door snorscooterbeleid

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het is een enorme operatie. Amsterdam verwees de snorscooter vorige week naar de rijbaan en voerde meteen de helmplicht in. In de nacht ervoor werden grote blauwe vlakken met pijlen op de weg gespoten. Niet te missen, zou je denken. Mocht dat toch het geval zijn, dan zijn er ook nog vierduizend bordjes bij de ingang van elk fietspad gehangen ‘Snorfietsen niet toegestaan’.

Dat neemt niet weg dat menigeen er op zijn Amsterdams maling aan lijkt te hebben. Ook op smalle gescheiden fietspaden manoeuvreert menigeen nog steeds – zonder helm – tussen de fietsers door. Voor een deel weerbarstigheid, maar voor een deel ook het resultaat van de verwarrende maatregel. De XXL-formaat pijlen op de weg helpen, maar om vaak onverklaarbare reden moet je op andere hotspots in het centrum gewoon het smalle fietspad op.
Lees hier het volledige artikel:
https://www.tweewieler.nl/winkel/nieuws ... D66D546YI4

Snorfietsen op de rijbaan.jpg
Snorfietsen op de rijbaan.jpg (128.03 KiB) 3548 keer bekeken
Bron foto: tweewieler.nl
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

Ja het is een mooi feestje. Ik reed de eerste dag dat het ingevoerd was door het centrum van a'dam. Het is vooral chaos omdat die snorscooters hetzelfde probleem als ik hebben namelijk geen idee hoe je van A naar B moet over de weg zonder gebruik van fietspaden. Ik snap het beleid ook niet, die snorscooters zijn vooral een probleem aangezien er geen één 25km/h rijd, als ze dat eerst handhaven heb je nagenoeg het probleem opgelost in mijn ogen ....

Ondertussen rijd ik zeker wel 2x per week door het centrum met wat hotsports (leidse, rembrand, langs de amstel) en ben nog nooit opgemerkt dat ik niet op het fiets zit maar op een brommer. Dus ben benieuwd of dit ook gevolgen heeft voor mij.
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Ik zie nog maar weinig snorscooters met helmen op. En al helemaal weinig snorscooters op de eeg.
Dat heeft vast ook te maken met de wenperiode waarin niet bekeurd wordt.

Ik ben ondertussen wel meer op de weg gaan rijden en zit binnen de ring zelden meer op het fietspad.
En ik ben onder de indruk!!! Andere weggebruikers gedragen zich sinds 8 april een stuk begripvoller en netter. Er wordt minder gekleefd, afgesneden, ik heb nog geen claxon gehoord. Alleen 1 keer iemand die redelijk beschaafd iets uit een raam zei in de trant van “dom”.

De voorichtingscampgne en alle nieuwsberichten hebben echt vruchten afgeworpen, ook in het voordeel van ons
ST3 cool white - sport - 983Wh
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

:ay
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Vrijdag naar de FM in Amsterdam voor een onderhoudsbeurtje en dan ga ik het meemaken. Ik heb al gezien dat je niet op alle wegen binnen de ring mag rijden. Dat wordt dus opletten.
Witte ST3 van maart 2019
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

SNORfietsen mogen niet overal op de weg. SP’s moeten juist wel op de weg he....
Maar automobilisten weten allemaal niet waar wel en niet dus als SP-er heb je daar voordeel van
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Klopt, maar er zijn in Amsterdam volgens mij ook bromfietspaden binnen de ring. :ck:
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

LNY schreef: 30 apr 2019, 07:53 SNORfietsen mogen niet overal op de weg. SP’s moeten juist wel op de weg he....
:ck:
Echt, is het zó verschrikkelijk lastig om dingen eens consequent te regelen? Nee hoor, laten we het zo doen dat echt niemand meer weet wie wanneer waar moet rijden :dwarf:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Kijk maar eens op dit kaartje (gemaakt voor snorscooteraars). De groene lijnen zijn brom-/fietspaden.
Witte ST3 van maart 2019
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Henry schreef: 30 apr 2019, 08:01 Klopt, maar er zijn in Amsterdam volgens mij ook bromfietspaden binnen de ring. :ck:
Zeker, niet veel, maar zijn er inderdaad wel.
Maar Amsterdam is voor een SP rijder niet anders dan de rest van Nederland qua regels.
Alle veranderingen m.b.t. snorfietsen hebben niks te maken met de positie van een SP op de weg.
In die zin hoef je je dus niet bijzonder voor te bereiden
ST3 cool white - sport - 983Wh
Plaats reactie