SP-er verongelukt

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Twee jaar terug kwam er een dodelijk ongeval van een SP’er in het Belgische nieuws. Het betrof een vrouwelijke arts.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Gisterenmorgen zag ik een voertuig naderen op het fietspad (ik reed zelf rustig op dat ogenblik). Het was nog redelijk donker, was dus blijkbaar een speed-pedelec, en dan begint die man dus te draften achter me, bij snelheden van 40 km/h... Even proberen te versnellen, daarna wat vertraagt in de hoop hem uit het wiel te rijden (achterlaten of voorbij laten gaan), maar dat lukte niet (met de trapsensor op 50%).
Na 5 km stak hij me dan toch voorbij, een Bultaco . De bestuurder was blijkbaar ook van oordeel dat een helm bij die snelheden kan vervangen worden door een muts...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22827
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wel gaaf om een Bultaco in het echt te zien, dat is mij nog niet gelukt.

Ik hoop dat de man ook nog lang van zijn bike mag genieten, met zijn muts...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik kwam gisteren ook een Bosch middenmotor SP tegen waarvan de volwassen (ik schat 40-er) berijder geen helm droeg :bu:

Op een gegeven moment wordt dat vanzelf natuurlijke selectie, maar het is wel klote voor de hulpdiensten en voor degenen die je achter laat.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

FreddyH schreef: 27 mar 2019, 07:44 Op een gegeven moment wordt dat vanzelf natuurlijke selectie,
Wanneer er steeds minder overblijven wel.
Maar het aantal I-bikes groeit.
Wanneer de helmlozen (door bv helmplicht snorscooters) op I-bikes en speedbikes toeneemt neemt hun aantal ook toe.
Je kunt niet echt van oversterfte van helmlozen spreken.😁
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Natuurlijke selectie van helmloze SP-ers bedoelde ik :D
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas schreef: 24 mar 2019, 12:52 Ondertussen melding gedaan bij vrt.be, ik ben benieuwd of we daar enige reactie gaan op krijgen ... :roll:
Ik heb zondag niet alleen vrt.be gecontacteerd om hun alert te maken op hun berichtgeving, ik deed exact hetzelfde met nieuwsblad.be en met persagentschap Belga ... ondertussen zijn we vijf dagen verder : niemand reageerde. :bu:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

allesstroomt schreef: 24 mar 2019, 20:35 We hebben geen idee wat er juist gebeurd is maar bij eenzijdig ongeval zou bijvoorbeeld ook de slechte staat van de weg kunnen meespelen. Kent iemand de buurt?
Ach ja een hartstilstand of epilepsie, black-out......kan allemaal wat een kul toch weer meteen heel het land in paniek :ck:
Het is droevig genoeg voor de nabestaanden en niets erger dan een voetganger die dood neervalt met zijn/haar hoofd op de stoeprand.
Sinds ik met een kenteken rij draag ik een helm en als ik met Jook fiets niet.....zit hij in mijn Ortliebtas.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Stromeur schreef: 26 mar 2019, 21:04 Wel gaaf om een Bultaco in het echt te zien, dat is mij nog niet gelukt.

Ik hoop dat de man ook nog lang van zijn bike mag genieten, met zijn muts...
Ha,dat verklaart gedeeltelijk waarom sommige nederlanders spreken over een botsmuts(gehoord op motortreffens vroeger). :mrgreen:
Spijtige zaak.
Wij van achter onze pc kunnen enkel maar gissen wat er gebeurd is,maar niemand kan de klok terugdraaien voor deze jonge mens die hierbij het leven heeft gelaten.
Door een spijtig ongeval allerlei regeltjes en cursussen gaan opleggen en met vooroordelen gaan zwaaien is natuurlijk een brug te ver.Zij die vinden dat ze er beter van worden om een cursus te volgen,ieder zijn vrije keuze.ikzelf rij al 52 jaar met de fiets,wat ze mij nu nog kunnen gaan bijleren is me een grote vraag,maar je weet maar nooit,om even te gaan luisteren altijd bereid,maar om hiervoor ook nog te gaan betalen????genoeg is genoeg,mijn spaarvarken heeft anorexia
De enige die er van beter worden zijn weer diegene die hiervoor het geld kunnen oprapen.
Laat iedereen eerst eens bij zichzelf gaan kijken,en zorgen dat men voldoende zichtbaar is,een degelijke bescherming draagt,een open kijk heeft op het verkeer,de snelheid aanpast waar nodig(druk verkeer,slecht wegdek...),en een goede beschermengel heeft.Een ongeval komt altijd onverwacht,al heb je 1000 cursussen gevolgd,soms wrong time ,wrong place,hard,maar het is nu eenmaal zo.Hou het veilig,voor jezelf en voor anderen.Aan iedereen veel fietsgenot.
ST3 cool White
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

32EE7E8F-0810-4D99-B28D-902084372D5A.jpeg
32EE7E8F-0810-4D99-B28D-902084372D5A.jpeg (110.99 KiB) 2789 keer bekeken
Blijkt geen speed pedelec te zijn. Kwam dit tegen...
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Plaats reactie