SP-er verongelukt

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik had hierboven ook al geopperd dat de kans vrij groot is dat het geen SP is ... dat zou weer maar eens een stevige journalistieke flater zijn. :ai

Ondertussen melding gedaan bij vrt.be, ik ben benieuwd of we daar enige reactie gaan op krijgen ... :roll:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Op HLN ,

Fietsersbond pleit voor aangepast praktijkexamen voor speed pedelec na dodelijk ongeval
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ook daar blijken ze dus te slapen ... :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Gelijk weer paniekvoetbal na één dode. Elke dode is er een teveel maar gevaar zal er altijd blijven. Blijf dan thuis en breek je nek over de drempel of de föhn die naast je in de badkuip valt. Skiën hoort ook verboden te worden. Zonder remmen jezelf van een berg af laten storten is nog veel gevaarlijker en daarvoor heb je niet eens een glijbewijs nodig.
Bedenk ook dat de overledene in op een leeftijd was dat er nog verhoogd risico op ongevallen is. Auto- en motorverzekeringen zijn dan ook extra hoog. Op een snelle fiets of bromfiets is die onbesuisdheid van jonge verkeersdeelnemers niet anders.
In december heb ik mijn Kalkhof op een hoop gereden door een val bij 26 km/u. (Garmin Edge uitgelezen). Schaafwond op heup zo groot als tennisbal en beschadigde aanhechting van sleutelbeen bij schouder (pianotoets) en twee kale vingers. Hoofd heeft de straat niet geraakt. Ik heb geluk gehad, het had ook anders kunnen aflopen.
Afijn, deze jongen leeft niet meer en zijn familie moet verder na dit verlies.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Fietsersbond in Vlaanderen is nochtans erg positief tov speed-pedelec, zeker wanneer je de anti-speed-pedelec van de Nederlandse Fietsersbond bekijkt.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

We hebben geen idee wat er juist gebeurd is maar bij eenzijdig ongeval zou bijvoorbeeld ook de slechte staat van de weg kunnen meespelen. Kent iemand de buurt?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Arme kerel, arme familie...

Golvas schreef: 24 mar 2019, 10:20 hij droeg geen helm én op zijn Trek Super Commuter stond geen nummerplaat en geen spiegel (mogelijk was het dus zelfs géén SP (!) of was het een SP in zgn. stealth mode ?) ... dat weten we dan weer wél.
Volgens mij is dit of een Trek Super Commuter +7 (25km/u) of Super Commuter +7S (45km/u):

https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... Code=black

https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... Code=black

De bike is op de filmpjes niet goed te zien. Ik heb zitten turen of ik de claxon onder de koplamp kon ontwaren, maar het is me niet gelukt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ook geruime tijd aan 't bestuderen geweest ... volgens mij :

- geen claxon

- geen spiegel

- geen nummerplaat

- geen nummerplaathouder

- geen stoplicht

- banden met reflectie aanwezig, terwijl ook Trek zijn SP's levert met banden zonder reflectie

Er wijst heel wat in de richting van een gewone e-bike en dat zou meteen ook kunnen verklaren waarom de man geen helm droeg en op een fietspad voor gemengd gebruik reed (waar je in BE niet met een SP mag op rijden).
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik neig ernaar om je gelijk te geven. Banden kun je natuurlijk zo vervangen door banden met reflectie, doen we massaal, maar de optelsom is gewoon te groot.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Maar dat verandert allemaal niet veel aan 't feit dat 45 km/h gewoon te snel is op bepaalde plaatsen. En ook te snel ivm andere 'traag' verkeer zoals fietsers op veel van onze smalle fietspaden. En op die plekken is het aan ons om onze snelheden aan te passen. 45 km/h is geen 'recht' of 'plicht'.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie