E-bikes, de trends voor 2019

Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ja, voor die Fastnet laadpalen moet je je eigen laadkabel meenemen
568DD395-1F2E-4E47-91AD-EE1B59F26264.jpeg
568DD395-1F2E-4E47-91AD-EE1B59F26264.jpeg (22.76 KiB) 2652 keer bekeken
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ik zou al blij zijn als op mijn werk een (snel) lader in de fietsenstalling stond...

wat betreft snelladen met de auto, ik heb nu een maand een 100% electrische auto en snellaadstations hebben een vaste kabel :ay
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Beetje ongelukkige vergelijking "Tesla"..... in Duitsland staan momenteel om de 150 km "teslacontainers" om ze in te mikken als zij betrokken zijn geweest bij ongeval, onverklaarbare elektrische storing/opwarming van accupakketten etc. de container pompen ze dan vol water en de schrootbak mag dan 48 uur afkoelen voordat de brandweer verdergaat.
Ik denk dat er nog nooit zo'n slechte auto gemaakt is zelfs de oude Lada's en Skoda's uit de 60er jaren waren betrouwbaarder puur en alleen omdat het dealernetwerk (is van de fabriek) er is overleven ze nog.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

WFVst5 schreef: 28 apr 2019, 13:02 Ik denk dat er nog nooit zo'n slechte auto gemaakt is zelfs de oude Lada's en Skoda's uit de 60er jaren waren betrouwbaarder puur en alleen omdat het dealernetwerk (is van de fabriek) er is overleven ze nog.
Dit is gewoon een broodje aap verhaal.
Tesla's zijn hoegenaamd niet onbetrouwbaar.
De batterij van een Tesla kan wel onstabiel worden na een ongeval, maar er zijn nog altijd % veel meer branden bij wagens met verbrandingsmotoren dan Tesla (vorige week nog een onderzoek uit de USA gelezen over dit onderwerp).
Het enigste issue is dat het blussen van een geladen batterij niet zo eenvoudig is.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Tomasj schreef: 28 apr 2019, 13:41
WFVst5 schreef: 28 apr 2019, 13:02 Ik denk dat er nog nooit zo'n slechte auto gemaakt is zelfs de oude Lada's en Skoda's uit de 60er jaren waren betrouwbaarder puur en alleen omdat het dealernetwerk (is van de fabriek) er is overleven ze nog.
Dit is gewoon een broodje aap verhaal.
Tesla's zijn hoegenaamd niet onbetrouwbaar.
De batterij van een Tesla kan wel onstabiel worden na een ongeval, maar er zijn nog altijd % veel meer branden bij wagens met verbrandingsmotoren dan Tesla (vorige week nog een onderzoek uit de USA gelezen over dit onderwerp).
Het enigste issue is dat het blussen van een geladen batterij niet zo eenvoudig is.
Als jij dit denkt....droom lekker verder. Dit is mij verteld door woordvoerder van IFV en ik weet van collega bij brandweer Antwerpen dat men er bij Vlaamse brandweer ook mee bezig is.
BYD elektrische bussen idem dito volgens CRS minimaal 48 uur afzonderen van omgeving en zo mogelijk met SWK's nat hozen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

WFVst5 schreef: 28 apr 2019, 23:06
Als jij dit denkt....droom lekker verder. Dit is mij verteld door woordvoerder van IFV en ik weet van collega bij brandweer Antwerpen dat men er bij Vlaamse brandweer ook mee bezig is.
BYD elektrische bussen idem dito volgens CRS minimaal 48 uur afzonderen van omgeving en zo mogelijk met SWK's nat hozen.
Je bevestigt wat ik schrijf : batterijen zijn moeilijk om te blussen. Heeft niets met Tesla te maken, en dat maakt Tesla geen onbetrouwbare wagen. Het zijn absoluut geen slechte wagens, in tegendeel. Bij de meeste vergelijkende testen tussen elektrische wagens van klassieke bedrijven (Audi, Jaguar, Nissan,...) en Tesla blijken die Tesla's op elektrisch vlak echt wel heel veel voorsprong te hebben.
Die accubranden zijn een probleem dat we nog onder controle moeten krijgen, maar zijn geen specifiek Tesla probleem, op één puntje na , in de originele versie van de S kon puin dat op de weg lag de batterij beschadigen. Dit heeft een aantal wagenbranden veroorzaakt, maar de batterypacks zijn nadien met Titanium verstevigd.

Hier een artikel over die initiële Tesla-branden uit National Geographic https://news.nationalgeographic.com/new ... ire-probe/, met vergelijking met klassieke wagenbranden.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Tesla is natuurlijk prima auto. Net zoals Stromer prima fiets is. Alleen bij beide speelt dat de elektrische systemen soms nog niet optimaal en storingsgevoelig zijn.
Ik vermoed dat bij verbrandingsmotoren uit begin 19e eeuw ook dergelijke problemen speelden. Geduld dus!
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
mrstrom

WFVst5 schreef: 28 apr 2019, 13:02 Beetje ongelukkige vergelijking "Tesla"..... in Duitsland staan momenteel om de 150 km "teslacontainers" om ze in te mikken als zij betrokken zijn geweest bij ongeval, onverklaarbare elektrische storing/opwarming van accupakketten etc. de container pompen ze dan vol water en de schrootbak mag dan 48 uur afkoelen voordat de brandweer verdergaat.
Ik denk dat er nog nooit zo'n slechte auto gemaakt is zelfs de oude Lada's en Skoda's uit de 60er jaren waren betrouwbaarder puur en alleen omdat het dealernetwerk (is van de fabriek) er is overleven ze nog.
Hahaha, ja de aarde is plat enzo. Niet alles geloven wat bij een biertje gezegd wordt.
Plaats reactie