E-bikes, de trends voor 2019
Ik zou al blij zijn als op mijn werk een (snel) lader in de fietsenstalling stond...
wat betreft snelladen met de auto, ik heb nu een maand een 100% electrische auto en snellaadstations hebben een vaste kabel
wat betreft snelladen met de auto, ik heb nu een maand een 100% electrische auto en snellaadstations hebben een vaste kabel
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Beetje ongelukkige vergelijking "Tesla"..... in Duitsland staan momenteel om de 150 km "teslacontainers" om ze in te mikken als zij betrokken zijn geweest bij ongeval, onverklaarbare elektrische storing/opwarming van accupakketten etc. de container pompen ze dan vol water en de schrootbak mag dan 48 uur afkoelen voordat de brandweer verdergaat.
Ik denk dat er nog nooit zo'n slechte auto gemaakt is zelfs de oude Lada's en Skoda's uit de 60er jaren waren betrouwbaarder puur en alleen omdat het dealernetwerk (is van de fabriek) er is overleven ze nog.
Ik denk dat er nog nooit zo'n slechte auto gemaakt is zelfs de oude Lada's en Skoda's uit de 60er jaren waren betrouwbaarder puur en alleen omdat het dealernetwerk (is van de fabriek) er is overleven ze nog.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
Dit is gewoon een broodje aap verhaal.
Tesla's zijn hoegenaamd niet onbetrouwbaar.
De batterij van een Tesla kan wel onstabiel worden na een ongeval, maar er zijn nog altijd % veel meer branden bij wagens met verbrandingsmotoren dan Tesla (vorige week nog een onderzoek uit de USA gelezen over dit onderwerp).
Het enigste issue is dat het blussen van een geladen batterij niet zo eenvoudig is.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Als jij dit denkt....droom lekker verder. Dit is mij verteld door woordvoerder van IFV en ik weet van collega bij brandweer Antwerpen dat men er bij Vlaamse brandweer ook mee bezig is.Tomasj schreef: ↑28 apr 2019, 13:41Dit is gewoon een broodje aap verhaal.
Tesla's zijn hoegenaamd niet onbetrouwbaar.
De batterij van een Tesla kan wel onstabiel worden na een ongeval, maar er zijn nog altijd % veel meer branden bij wagens met verbrandingsmotoren dan Tesla (vorige week nog een onderzoek uit de USA gelezen over dit onderwerp).
Het enigste issue is dat het blussen van een geladen batterij niet zo eenvoudig is.
BYD elektrische bussen idem dito volgens CRS minimaal 48 uur afzonderen van omgeving en zo mogelijk met SWK's nat hozen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
Je bevestigt wat ik schrijf : batterijen zijn moeilijk om te blussen. Heeft niets met Tesla te maken, en dat maakt Tesla geen onbetrouwbare wagen. Het zijn absoluut geen slechte wagens, in tegendeel. Bij de meeste vergelijkende testen tussen elektrische wagens van klassieke bedrijven (Audi, Jaguar, Nissan,...) en Tesla blijken die Tesla's op elektrisch vlak echt wel heel veel voorsprong te hebben.WFVst5 schreef: ↑28 apr 2019, 23:06
Als jij dit denkt....droom lekker verder. Dit is mij verteld door woordvoerder van IFV en ik weet van collega bij brandweer Antwerpen dat men er bij Vlaamse brandweer ook mee bezig is.
BYD elektrische bussen idem dito volgens CRS minimaal 48 uur afzonderen van omgeving en zo mogelijk met SWK's nat hozen.
Die accubranden zijn een probleem dat we nog onder controle moeten krijgen, maar zijn geen specifiek Tesla probleem, op één puntje na , in de originele versie van de S kon puin dat op de weg lag de batterij beschadigen. Dit heeft een aantal wagenbranden veroorzaakt, maar de batterypacks zijn nadien met Titanium verstevigd.
Hier een artikel over die initiële Tesla-branden uit National Geographic https://news.nationalgeographic.com/new ... ire-probe/, met vergelijking met klassieke wagenbranden.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromerfred
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
- Locatie: Haarlem
- Merk SP: ST7
- Km-stand: 4600
Tesla is natuurlijk prima auto. Net zoals Stromer prima fiets is. Alleen bij beide speelt dat de elektrische systemen soms nog niet optimaal en storingsgevoelig zijn.
Ik vermoed dat bij verbrandingsmotoren uit begin 19e eeuw ook dergelijke problemen speelden. Geduld dus!
Ik vermoed dat bij verbrandingsmotoren uit begin 19e eeuw ook dergelijke problemen speelden. Geduld dus!
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Hahaha, ja de aarde is plat enzo. Niet alles geloven wat bij een biertje gezegd wordt.WFVst5 schreef: ↑28 apr 2019, 13:02 Beetje ongelukkige vergelijking "Tesla"..... in Duitsland staan momenteel om de 150 km "teslacontainers" om ze in te mikken als zij betrokken zijn geweest bij ongeval, onverklaarbare elektrische storing/opwarming van accupakketten etc. de container pompen ze dan vol water en de schrootbak mag dan 48 uur afkoelen voordat de brandweer verdergaat.
Ik denk dat er nog nooit zo'n slechte auto gemaakt is zelfs de oude Lada's en Skoda's uit de 60er jaren waren betrouwbaarder puur en alleen omdat het dealernetwerk (is van de fabriek) er is overleven ze nog.