Snelle fiets Amsterdam-Schiphol: ’Ruim baan voor de speedbike’

Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Probleem is dat een organisatie als de Fietsersbond een aantrekkingskracht uitoefent op Groen Links types (met alle respect hoor) die helaas toch niet zo progressief zijn als ze zelf denken....

Overigens net ff die planner geprobeerd wat een verschrikkelijke interface en hij liep steeds vast:(
Laatst gewijzigd door Stromerfred op 26 feb 2020, 13:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromerfred schreef: 26 feb 2020, 12:59 Probleem is dat een organisatie als de Fietsersbond een aantrekkingskracht uitoefent op Groen Links types (met alle respect hoor) die helaas toch niet zo progressief zijn als ze zelf denken....
Ik weet niet of dat waar is, ik voel me in elk geval niet aangetrokken door de fietsersbond. Volgens mij is het een groter probleem dat de Fietsersbond geleid wordt door een stel fossielen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Stromerfred schreef: 26 feb 2020, 12:59 Probleem is dat een organisatie als de Fietsersbond een aantrekkingskracht uitoefent op Groen Links types
Wordt van zulke aannames altijd erg nieuwsgierig waarop de aanname gebaseerd is. :mrgreen:
Als geaarde Groen Links/midden/Rechtser voel ik me in iedergeval niet aangetrokken tot de fietsersbond omdat ze er niet voor mij zijn. Toch werk ik regelmatig professioneel met ze samen omdat ze best een grote achterban hebben, serieus genomen worden door lokale en landelijke politiek en veel aantrekkelijk projecten vormgeven die anderen niet oppakken.
Daarnaast organiseren ze mede het jaarlijks fietssymposium waar ik graag kom.
Helaas is het moeilijk om ze zich te laten inzetten voor de SP en hebben ze vooral een vooringenomen houding over dit vervoersmiddel die gestoeld is op de klassieke vooroordelen. Niet gehinderd door enige kennis en ervaring worden deze standpunten over de SP te pas en te onpas geventileerd door bestuurders en projectleden van de Fietsersbond.
Zo is bijvoorbeeld speciale Speed Pedelec infra totaal onbespreekbaar voor de FB.
Ik zie SP's op de busbaan of speciale rijstroken juist als een geweldige stap voorwaarts in de erkenning van dit geweldige vervoersmiddel van de toekomst.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Kaayman52
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2019, 15:40
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9000

Schiphol gaat een proef doen waarbij snelle e-bikes bij nadering van de luchthaven automatisch afremmen. Volgens de Fietsersbond zou het ook een idee kunnen zijn voor Amsterdam.

Op en rond Schiphol wordt binnenkort getest of snelle e-bikes automatisch kunnen worden afgeremd op het moment dat zij de luchthaven naderen. Wanneer de fiets dan het gebied binnenrijdt, schakelt de ondersteuning zelfstandig terug tot een snelheid die vergelijkbaar is met normale fietsen. Dat zou veiliger zijn.
Ik vraag me af welk probleem hier opgelost moet worden? Mijn forenzenrit loopt van Vleuten (Utrecht-west) naar Schiphol-Oost en tot mijn vreugde is vrijwel de hele route een landweg danwel een bromfietspad. Het stuk Amstelveen - Schiphol-Oost is ook een bromfietspad, veel KLM / Schiphol personeel komt immers met bromfiets naar het werk en er kruisen geen fietspaden naar scholen / er fietsen geen kinderen. Daarnaast is het gebied rond Schiphol zeer uitgestrekt (er moet om landingsbanen heen gereden worden) dus er hoeft vrijwel nergens afgeremd te worden? Misschien een tip voor de schrijver van het artikel om te beginnen met het uitleggen van het probleem voordat er oplossingen gepresenteerd worden?
ST3 L Black
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

De 1 april grap is bijna nu al een succes. We zitten bijna op pagina 5 van dit draadje.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

×10 :bp:
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Ik heb vandaag een offerte gevraagd voor een 25 km/uur Stromer. Heb ik het lekker niet in de gaten wanneer ik naar Schiphol Stromer dat ik minder snel ga. :mrgreen:
#benzeteslimaf

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Stromend ik heb de ledenraad (2017) even gegoogled kwam al 3 PvDA’ers tegen:) dus je hebt gelijk. Maar wat ik bedoel met mijn opmerking is precies wat jij helder verwoordt in je opmerking waarom er niet goed mee samen te werken valt.

Maar denk dat het goed is dat iedereen lobbyt bij zijn eigen partij voor betere regelgeving voor SP!
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Dus Schiphol wil meer forenzen op de (elektrische) fiets; maar in plaats van een goede infrastructuur aan te leggen, met voorrang voor fietsers en veilige brede snelfietspaden, ligt de nadruk op het inperken van de snelheid van de Speed-pedelec? Dacht toch echt dat met name door de snelheid van de Speed-pedelec, de forenzen met de grotere reisafstand, de auto lieten staan.
Wat een waardeloze organisatie is dit zeg en vooral slechte vertegenwoordiging van de Speed-pedelec forens.

"Speerpunt van goinGDutch in die strategie is het bieden van de ultieme woon-werk-fietservaring, om forenzen uit de auto op de (elektrische) fiets te krijgen. Daarmee verlaagt goinGDutch de verkeersdruk en wordt forenzen gezonder, veiliger en eenvoudiger. "

en vervolgens:

Automatische snelheidsbegrenzing project Schiphol gestart
Om de daad bij het woord te voegen start goinGDutch met een vooruitstrevende technologische infrastructuur bij Schiphol, onder de naam Area30. Deze test- en demolocatie zal gaan fungeren als voorbeeld voor andere Nederlandse steden en internationale luchthavens. De nadruk ligt op automatische snelheidsbegrenzing van speed bikes.


GOINGDUTCH VERGROOT BEREIKBAARHEID EN MOBILITEIT RONDOM STEDEN EN LUCHTHAVENS MET SLIMME MOBILITEIT EN INTERACTIEVE FIETSROUTES
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
vincent1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:57

Automatische snelheidsverlaging gaat toch nooit werken en is ook onzinnig. Dat zit tenslotte ook niet in auto's ingebouwd en is ook nergens voor nodig. Als men wil dat mensen op een speed pedelec niet te snel rijden moet er gewoon een snelheidslimiet zijn en dan ook controle daarop. Ik ben er echter geen voorstander van, tenzij de speed pedelec rijder mag kiezen:
- op de weg, de maximaal toegestane snelheid aldaar met een maximum van 45 km/h
- op het fietspad met een maximum van 30 km/h
Plaats reactie