Artikel over opvoeren ebikes

mrstrom

Het zal een fenomeen blijven denk ik de opgevoerde fiets. Volgens mij komt er gewoon een gedoog beleid, in NL dan. Hoe de Belgische overheid dat doet weet ik niet. Het controleren valt ook niet mee, is geen argument, maar regelgeving die je niet kan handhaven is een wassen neus.

Ik snap ze wel steeds meer. Op de racefiets ga je ook die snelheden en hoef je verder niks aan te passen. Ze blijven evengoed op het fietspad en rijden mij niet in de weg dus! Als ik op de racefiets ben ligt de snelheid gelijk met die van hen, dus maar kleine verschillen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het verschil zit 'm in de volumes en het type berijders. De vergelijking met de racefiets is nauwelijks relevant.

Er zijn maar weinig mensen die ww in de spits op de racefiets doen, dus die "overlast" is minimaal en wordt alleen maar minder omdat de meeste wielrenners geoefende fietsers zijn die weten hoe ze moeten omgaan met snelheidsverschillen op het fietspad. Ze dragen bijna allemaal een helm, dus ook hun eigen veiligheid komt minder in het gedrang.

Maar straks hebben we een compleet leger aan OeleWappers zonder ervaring die rondscheuren zonder helm, in de spits, op opgevoerde e-bikes, op overbevolkte fietspaden. Dat wordt een hele grote puinzooi...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik denk dat de wetgeving rond e-bikes gewoon achter loopt bij de praktijk. Maar mijn mening zou de Amerikaanse norm van 20 mph (32 km/h) in combinatie met helmplicht ingevoerd moeten worden. Waarbij de max snelheid van een fiets wel simpel instelbaar is, bijvoorbeeld 32, 25, 22 en 18 km/h. Hiermee kunnen fietsenmakers het ook veilig instellen voor oudere mensen.

Ik vind zelf gewone e-bikes ook rete irritant. Zelf fiets ik een kleine 30 km/h op een goede fiets, dat zou ik op zo'n fiets ook willen. Met max 32 km/h zou ik geen behoefte hebben om de fiets op te voeren...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

Stromeur schreef: 15 mei 2019, 13:28 Het verschil zit 'm in de volumes en het type berijders. De vergelijking met de racefiets is nauwelijks relevant.

Er zijn maar weinig mensen die ww in de spits op de racefiets doen, dus die "overlast" is minimaal en wordt alleen maar minder omdat de meeste wielrenners geoefende fietsers zijn die weten hoe ze moeten omgaan met snelheidsverschillen op het fietspad. Ze dragen bijna allemaal een helm, dus ook hun eigen veiligheid komt minder in het gedrang.

Maar straks hebben we een compleet leger aan OeleWappers zonder ervaring die rondscheuren zonder helm, in de spits, op opgevoerde e-bikes, op overbevolkte fietspaden. Dat wordt een hele grote puinzooi...
Er is van de 32km/u fietsers ook geen overlast hoor. En er gaan nog heel wat mensen op de racefiets. Elke ww-rijder is na een paar weken ervaren. Dus het aantal Oelewappers valt wel mee. Dat kan je ook zeggen van de SP-rijders die niet op de weg durven. Denk dat allemaal in de praktijk wel meevalt. Niemand wil een ongeluk, zeker niet als je op de fiets met of zonder motor zit.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vanmorgen haalde ik een dame op een e-bike in die op het vlakke deel van een brug 38 km/h reed.
Bij aanspreken op helm- en kentekenplicht verontschuldigde mw. zich door te beweren dat ze anders altijd op een racefiets rijdt...

Vorige week haalde ik een stel zonder helm op een elektrische snorscooter in die 43 km/h deed!!!
Ik moest op de ST2S best moeite doen om ze voorbij te komen.
Toen ze zagen dat ze gefilmd werden ging de vaart er direct uit.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
mrstrom

Heb ook die ervaring met snorscooters. de helft rijdt netjes zoals hoort. En de andere helft gaat gemakklijk naar de 40km/u, zonder helm etc. Sommige ook vrolijk met een kind achterop, weer zonder helm.
Daar wordt al bijna niet op gehandhaafd, dus tja.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromend schreef: 27 mei 2019, 10:48 verontschuldigde mw. zich door te beweren dat ze anders altijd op een racefiets rijdt...
Ook zonder helm zeker. Wat een toppertje..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie