ST 3 LE of R&M Supercharger

Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Bij mij precies hetzelfde ! Na drie jaar en 28000 km rijd ik nog steeds zonder problemen met de eerste riem.Geen omkijken naar maar de motor van de Charger HS is bij 20000 km onder garantie vervangen.Echter ik mis die push van een Stromer....Kort met een ST 1X gereden en ik ben om.De nieuwe ST 1 met zijn 27,5 wielen voor meer comfort en de relatief gunstige prijs geven de doorslag. ! Met een kundige Stromer dealer durf ik het aan. Nadeel zal zijn om na drie jaar nog wat te kunnen terugzien van de prijs van toen..2016
Ergens rond de helft ?....
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Krid, naast de Kettler Velosi (die er aan komt) kan je ook de nieuwe Klever X speed overwegen (die er ook nog aankomt). Deze heeft net als de Velosi the best of both worlds voor jou: krachtige achterwielaandrijving + riemaandrijving. Met als kicker: de optie voor een waanzinnige 1,2Kwh batterij!! Zal waarschijnlijk in de praktijk gelijk zijn aan de 1kwh batterij van Stromer omdat Klever wat kwistiger is met energie en je riem ook iets meer verbruik zal hebben. Je hebt dus alle voordelen zonder de nadelen bij die fiets denk ik dan...

hier het topic met meer info over die Klever: viewtopic.php?f=23&t=2953
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Harrievang schreef: 29 sep 2019, 12:56Nadeel zal zijn om na drie jaar nog wat te kunnen terugzien van de prijs van toen..2016
Ergens rond de helft ?....
De helft. Ik zou zeggen, pas je verwachtingen maar aan. Een speedpedelec met 3000 km krijg je echt niet voor de helft van de nieuwwaarde verkocht imho
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Drie jaar met 30000 km.
Wel met nieuwe performance Speed !
Heeft er 5000 km opzitten!
Beter om door te rijden dus...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Zowat een 1/3e van de nieuwprijs lijkt me realistisch ... die riem kan je idd aanzien als een pro maar de batterij, de trapfrequentie en de NuVinci naaf zijn helaas een dikke driedubbele contra.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 29 sep 2019, 15:53 de trapfrequentie en de NuVinci naaf zijn helaas een dikke driedubbele contra.
Het voordeel is dan weer wel dat veel potentiële kopers daar helemaal geen verstand van hebben. Die lezen "riem" en zijn om. Plus R&M is een vrij bekend merk, dat helpt ook. Accu-degeneratie lijkt me het grootste probleem voor de restwaarde. En de bike heeft aardig wat km's op de tikker.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

De 380 naaf is reeds onder garantie vervangen bij 10.000 km.Te hoge trapfrequentie. ..Is nu goed en ook gebleven.Verder een tweede accu van 400w.Twee jaar oud nu.
Zou gaan voor de nieuwe ST 1 De ervaringen hier op dit forum zijn lovend.
Een goed alternatief voor de ST 3...?
Zal voor velen budgetvriendelijker zijn Wat vind jij eigenlijk van de nieuwe ST1 ?
Coyote
Pro
Pro
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 aug 2019, 18:13

Helemaal herkenbaar voor mij. Ikzelf rij ook een R&M charger nuvinci met riem, nu 3 jaar en 12.000 km verder. Tot nu toe 0,0 problemen, geen lekke banden, etc......Te koop gezet voor de helft van de nieuwprijs, namelijk 1.950 euro. Geen echte reacties. Test gereden met een ST3, wat een machine. Was er 100% van overtuigd dat de stromer het ging worden, maar tot nu toe nog steeds twijfels en geen aanvaardbare prijs voor mijn R&M. Dus waarschijnlijk nog de winter door met huidige 25km/u e-bike.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Coyote schreef: 29 sep 2019, 18:45 Helemaal herkenbaar voor mij. Ikzelf rij ook een R&M charger nuvinci met riem, nu 3 jaar en 12.000 km verder. Tot nu toe 0,0 problemen, geen lekke banden, etc......Te koop gezet voor de helft van de nieuwprijs, namelijk 1.950 euro. Geen echte reacties. Test gereden met een ST3, wat een machine. Was er 100% van overtuigd dat de stromer het ging worden, maar tot nu toe nog steeds twijfels en geen aanvaardbare prijs voor mijn R&M. Dus waarschijnlijk nog de winter door met huidige 25km/u e-bike.
Coyote, heb je de ST1 of ST1x getest? Want met jouw 33km woon werkverkeer (ik veronderstel heen en terug?) lijkt me een ST3 mogelijks wat overkill te zijn. Ikzelf heb een ST3 gekocht omdat ik 1m97 groot ben en enkel de ST3 de combinatie van XL kader met urban comfort stuurpen bood om mijn lichaam op de fiets kwijt te kunnen. Maar met mijn 56km ww heen en terug had ik anders waarschijnlijk de ST1x genomen...
Dit zou ook je probleem oplossen van je moeilijke verkoop van je R&M want als je een ST1X koopt hoef je zelfs je R&M niet te verkopen om op dezelfde uitgave uit te komen :cool2:
ST3 black 983wh
Coyote
Pro
Pro
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 aug 2019, 18:13

Hey Bram, bedankt voor de reactie. Dit heb ik idd ook overwogen, om iets minder uit te geven qua stromer verhaal en de huidige fiets te behouden. Heb de 1 gaan testrijden maar wat ik vreemd vind is dat er een 1 is met een 500 watt en een 800 watt motor op de markt is, althans in belgië. De nieuwe 1 in het geel vind ik persoonlijk niets voor mij. De St1x in het ocean blauw echter heeft wel iets wat mij zou ''kunnen'' overtuigen. Ik ben van nature een zeer moeilijke beslisser en dat speelt natuurlijk ook mee :bu:
Plaats reactie