Transport van/naar winkel

Janneman
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 feb 2018, 20:29

Hoi, ik overweeg de aankoop van een ST1x. Hoe transporteren jullie jullie Stromer van en naar de fietshandelaar ? Kan deze in de koffer (achterbank plat en voorwiel demonteren ?) of gebruiken jullie een fietsrek...??
Weet er trouwens iemand een fietshandelaar in Antwerpen/Waasland waar alle kleuren ten toon gesteld staan ? Heb voorlopig enkel de zwarte kunnen bewonderen :):)
ST1X - 2018 - 20" - Ocean - 814W
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

De grootste winkel in de omgeving van Antwerpen is Velodrome.
Daar staan vaak veel Stromers in de winkel.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Zelfs door 1 meter sneeuw sleep ik mijn Es nog handmatig naar de dealer... ik woon immers slechts 280 meter van mijn dealer dus dat is wel te overzien. Woon je iets verder dan is de fiets wel te transporteren in een stationwagon maar met een fietsendrager is het allemaal toch een stuk eenvoudiger.

Ik heb nog een flinke stapel visitekaartjes van ons forum liggen om verspreid te worden over de Stromer-dealers in NL en BE. Uiteraard kan dat spul opgestuurd worden maar veel leuker is het om persoonlijk langs te gaan en de kaartjes te overhandigen of eventueel zelf alle blije dozen te voorzien van een kaartje.

Komende maanden wil ik daarom met de fiets-op-de-auto het land afreizen, buiten de stad parkeren en vervolgens naar de dealers Stromeren. En dan 3-4 dealers per dag bezoeken.

Wanneer er liefhebbers zijn om aan te sluiten dan hoor ik het graag (ik ga NIET naar Snelbander in Arnhem :aq :bb ).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik woon meer dan 100km bij mijn dealer vandaan. Gelukkig heeft mijn dealer een haal- en brengservice (daar heb ik ze, naast hun uitstekende reputatie en een goeie klik, o.a. ook op uitgekozen). Maar als ik mijn Stromer naar de dealer breng, dan gaat-ie inderdaad achterin de auto: achterbank plat, stuk karton en deken erin om schade aan auto en/of Stromer te voorkomen, voorwiel uit de Stromer, accu uit de Stromer (scheelt weer een paar kilo om op de tillen), bandje om het accuvak dicht te houden, evt. spiegel inklappen en Stromer voorzichtig de auto in schuiven. Ik gebruik het stuk karton daarbij als een slee, dus dat hangt eerst over de rand van de kofferbak een stukje naar buiten, ik leg de Stromer erop en schuif het geheel de kofferbak in:

Mazda Stromer.jpg
Mazda Stromer.jpg (107.27 KiB) 4675 keer bekeken

Ik heb geen mega-auto (Mazda 2), maar het gaat prima. Ik weet dat de Stromer op deze manier ook in een VW Polo past.

Helaas heb ik geen trekhaak zodat daar een fietsendrager op kan. Misschien dat ik op termijn nog eens een Thule Raceway 2 aanschaf, ook leuk om de Stromer op mee te nemen voor langere tochten elders. Ik heb nog geen ervaringen gelezen over Stromers op dit rek, maar gezien de maximale belastbaarheid van 30kg moet-ie de Stromer kunnen hebben, zeker als de accu eruit is want dan zit de Stromer onder de 25kg:

https://www.thule.com/nl-nl/nl/bike-rac ... 2-_-991001
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Janneman
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 feb 2018, 20:29

Dat stuk karton om Stromer erin te schuiven vind ik goede tip :cool2:
ST1X - 2018 - 20" - Ocean - 814W
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Werkt inderdaad perfect met dat stuk karton, en je rug zal je dankbaar zijn ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oh ja, ook handig om op te letten dat je de derailleur aan de bovenzijde legt, zodat die niet beschadigd of verbogen raakt doordat het gewicht van de Stromer erop komt te liggen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Lomito schreef: 17 feb 2018, 13:46
Wanneer er liefhebbers zijn om aan te sluiten dan hoor ik het graag (ik ga NIET naar Snelbander in Arnhem :aq :bb ).
Als je in de buurt van gouda en omgeving komt fiets ik graag met je mee, pakken we daarna een pintje op de markt :az
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Lomito

Leuk! Ik ga een aantal weekenden plannen, ik laat je nog wel weten wanneer ik in Gouda langskom en kijken of we dat kunnen afstemmen.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Stromeur schreef: 17 feb 2018, 14:45 Helaas heb ik geen trekhaak zodat daar een fietsendrager op kan.
https://www.thule.com/nl-nl/nl/bike-rac ... 2-_-991001
+/- 130 euro en een handige buurman/vrouw? Trekhaak monteren is (wel afhankelijk van de auto) een vrij eenvoudig klusje. Ik heb het bij mijn VW golf III variant zelf prima kunnen doen (errr, ja ik heb nog een golf III ;p , was ook een stuk goedkoper dan mijn Stromer :D )
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Plaats reactie