Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

FredMarien
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2017, 23:14
Locatie: Herentals Belgie
Merk SP: Stromer st3 pinion black
Km-stand: 0

Dag Sylvia en allen,

Ik ben Fred (duh ☺) en ik woon in Herentals, België
Ik ben zestig en 20 kg geleden was ik een uitstekende amateur fietser, op de weg en in het veld.

Nu gaat de motorfiets buiten en ga ik terug naar een ouwe liefde... de fiets.
Basisconditie is nog steeds oké, maar ik mis de kracht en snelheid van vroeger. Dus voor de training op mijn eentje kies ik voor de Speedelec. Ik zal genieten van de compensatie om bruggen, hellingen en wind te trotseren!

Na véél surfen kwam ik steeds terecht bij de Stromer... de enige fiets die echt gemaakt is voor een lange afstands fietser. Ik heb mij dus de ST1X aangeschaft met 984 kwh batterij.

Het stromer forum van EBR USA, in het bijzonder de tips van Ravi Kempaiah vond ik zeer waardevol.

Mijn Bike wordt geleverd over 14 dagen, dus nog even aftellen. Intussen lees en leer ik. Proficiat met jullie initiatief!

G
F
Stromer st1x 2017
Stromer St3 pinion black
hrotgers
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2017, 13:23
Locatie: Winschoten

Beste mede-Stromers,

Ik ben Harald Rotgers, 46 jaar en vanaf volgende week in het bezit van een oranje ST1x.

Sinds enkele jaren rijd ik met de trein en vouwfiets van en naar mijn werk in de stad Groningen. Dat was een bewuste keuze: ik wilde niet de hele dag op kantoor zitten, maar in beweging zijn en genieten van de buitenlucht. De auto heb ik toen verkocht om niet in de verleiding te komen toch met de auto te gaan. De reistijd ging van een krap half uur naar een uur, maar het beviel uitstekend. Totdat enkele maanden geleden iemand -min of meer uit de grap- tegen mij zei dat een speed pedelec misschien wel iets voor mij zou zijn. Dat idee liet mij niet meer los.

Ik heb veel onderzoek gedaan en informatie ingewonnen bij verschillende fietsenzaken. De eerste test heb ik gereden op een 'opgevoerde' Cortina die ik kon huren. De afstand (35 km) bleek ik in een uur en 10 minuten te kunnen afleggen. Tot op dat moment had ik geen idee of 35 km veel of weinig is. Maar nu wist ik in ieder geval dat de afstand voor mij in een redelijke tijd te doen is. De fiets zelf bleek echter niet op alle wegdekken even prettig te gebruiken.

Ik heb meerdere fietsenzaken bezocht en zo o.a. Riese & Müller, Gazelle en Klever kunnen proberen. Alhoewel men in alle zaken echt de tijd voor mij en mijn spervuur aan vragen nam, bood geen enkele zaak een fiets aan om enkele dagen te proberen. Wat mij betreft een gemiste kans voor deze winkeliers. Uit mijn onderzoek kwam steeds vaker Stromer naar voren. Toen gaf een lokale fietsenzaak aan geen speed pedelecs te verkopen. Ze raadden mij aan de Stromer Premium Store in Groningen te bezoeken. Daar werd ik hartelijk ontvangen en via hen heb ik een ST1 en een ST1x bijna twee weken mogen uitproberen. Twee weken later was ik daar terug om de ST1x aan te schaffen. Die bleek niet op voorraad te zijn, maar werd direct besteld. Spontaan boden zij mij een leenfiets aan, totdat mijn nieuwe fiets is gearriveerd. Dat kon ik niet weigeren natuurlijk.

Ik ben niet sportief -maar beweeg wel graag en ben graag buiten- en heb geen enkele ervaring met fietsen. Bewegen moet in mijn dagelijkse routine zitten. Mijn treinabonnement heb ik niet meer verlengd. Ik heb erg veel zin in mijn nieuwe manier van forensen!

Je zult mij vooral tegenkomen tussen Winschoten en Groningen. Een afstand van 35 km. enkele reis.
ST1x | Forens | 35 km. per rit
Bvvt
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2017, 00:54
Locatie: Antwerpen

Hoi,
Ik ben sinds vorige week eigenaar van een ST2 Solar Impulse. Deze ga ik voornamelijk gebruiken voor woon-/werkverkeer (55km/dag).
Ben afkomstig uit Antwerpen.
En hoop op dit forum nog veel leuks te lezen en weetjes te vinden over de andere Stromers!

Groetjes Billy
Stromer Solar Impulse since 20/07/2017 :bp:
satbird
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 jul 2017, 09:30
Locatie: Lingewaard

Hallo Sylvia, ben een gelukkige bezitter van 50 jaar met een ST2s uit 2016

Het gewedige design en het hoge gadget gehalte heeft als een magneet op mij gewerkt en uiteraard na veel overwegingen heb ik besloten om op 31 december 2015 de fiets te bestellen bij QicQ.
De funfactor en het gezond bezig zijn was tevens een belangrijke motivatie om deze fiets te kopen.
Deze fiets wordt door mij voornamelijk gebruikt om met een vriendengroep regelmatig te fietsen.
Deze vrienden rijden allemaal op een wielrenner en ik ben degene die ze uit de wind probeert te houden😆 en te teasen.
Zo zijn we een luxe fietsgroep met hun eigen moteur :😂
En als het weer het toelaat ga ik er ook mee naar het werk.
+Stromer- ST2s my "Grey Venge". :cool2:
Hilbrand
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:09

Hallo, mijn naam is Hilbrand. Door de vakantie er nog niet aan toegekomen om me voor te stellen, dus hierbij een poging.

Sinds mei 2016 in het bezit van een ST1T. Ik gebruik de fiets dagelijks alleen voor woon-werk verkeer Appingedam - Groningen. Afhankelijk van de route, circa 24 tot 27 km. Met uitzondering van 2 vakantieperioden wekelijks gefietst. Op dit moment circa 8000 km geklokt. Voorheen deed ik dit met OV en kostte me dat circa 45 minuten. Nu op de fiets ook circa 45 minuten en circa 8 kg lichter :cool2:

De fiets is standaard muv:
een 'spurcycle' bel. Die werkt tenminste ook als het mistig is of als het regent.
De dealer (Stromer Premiums Store) heeft de geveerde en automatisch inklappende stander als service vervangen voor een 'vaste' stander. Dit omdat die stander de neiging heeft om in te klappen in de volle fietsenberging bij de werkgever. Dit heeft al bijna tot schade geleid. Verder hebben ze ook als service een spatlapje gemonteerd aan het spatbord bij het voorwiel. Echt een super dealer.
Na de vakantie meegedaan aan de groepsaankoop van de bodyfloat. Wat een heerlijke aanwinst. Dit is echt een grote verbetering aan het fietscomfort.

Heb een extra lader op het werk liggen. Met name in de winter, met wind tegen en de ondersteuning op Power, dan wil het wel gebeuren dat er slechts 5% over is in de batterij.

In de winter door wat lichamelijk ongemak nog een enkele keer met de bus naar Groningen geweest, maar wat was ik blij dat ik weer op de fiets kon. Heb mijn OV-kaart ondertussen al laten verlopen :D
Zwarte ST2 sport, 983 watt, BF, spurcycle
Olaf
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:21

Hi. Mijn naam is Olaf en ik heb er sinds anderhalf jaar zo'n dikke 6000 kilometer opzitten met mijn ST1. Mijn ervaringen met de Stromer zijn altijd positief geweest. Vanaf het moment van de eerste proefrit (door QicQ georganiseerd bij mijn werkgever) tot het moment dat ik met vakantie ga en ik even niet kan fietsen.
Ik gebruik de fiets voor mijn woon-werkverkeer. Dat is in mijn geval zo'n 23 kilometer enkele reis dwars door de Haarlemmermeerpolder. In principe elke dag, maar heb het afgeleerd (the hard way) om het met sneeuw of ijzel te doen. Ondanks het feit dat het een Zwitserse fiets is denk ik bovendien dat de sneeuw en ijzel niet goed zijn voor de mechaniek en is de kans op ongelukken vele malen groter. Regen of wind deren me niet. Daar kun je je prima op kleden. En, aangezien mijn coupe gemillimeterd is, vormt dat element geen belemmering.
Ik heb de fiets geleased bij QicQ. Dat werkte voor mij het best. Ook heb ik daar de Ortlieb tas gekocht voor mijn laptop en andere zaken die ik elke dag meeneem. Dat gaat allemaal prima.
Ik merk dat het wel drukker en drukker wordt op het fietspad in de polder. Steeds meer mensen ontdekken de geneugten van het "nieuwe fietsen". In de stad, op de weg nu, voel ik me soms nog wel eenzaam tussen de auto's, bussen en vrachtauto's. Nog geen vervelende ervaringen gehad, maar merk wel dat iedereen nog een beetje moet wennen. We gaan het zien. Wens iedereen veel plezier met zijn of haar Stromer. Leuk initiatief ook, dit forum!
Groet, Olaf
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Goedemiddag, ik ben Henry en heb al 56 jaar op de teller staan. Op dit moment bezit ik nog een omgebouwde Koga Terraliner Alloy (dubbel geveerd, dus lekker comfortabel). Deze fiets heb ik zo'n 6 jaar geleden door V-Fiets laten ombouwen (de motor zit net als bij de Stromer in het [28-inch] achterwiel, accu op de plek van de bidon). Hij ondersteunt mij tot max 32km/uur. Om op die 32km/uur te komen wordt wel een flinke eigen bijdrage verwacht, maar die eigen bijdrage is bij lange zoveel niet als bij een racefiets zonder hulpbronnen.

De enkele reis woon-werk van 24km is met deze gemodificeerde Koga fiets dan ook goed te doen. Omdat deze enkele reis afstand in de toekomst wellicht naar de 42km gaat, ben ik me aan het orienteren op een Stromer ST2.

Ik ben dan ook heel blij met de info op deze site en de info die te vinden is op de site van elektrischefietsen.com. Ik herken zelfs al vele namen. Dus wie weet, wellicht binnenkort een ST2 rijder erbij. :D
Witte ST3 van maart 2019
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Hallo forum leden,
Ik zal mijzelf even voorstellen Marco Verkerk (48) uit Arnhem en sinds oktober 2016 in het bezit van een witte Stromer ST2. Heb een paar noodzakelijke aanpassingen gedaan: een zwarte Spurcycle bel en na vaak natte voeten gehad te hebben een BBB spatlab aan het spatbord voor. Heden via de kortingscode van het forum ook de Bodyfloat besteld. Verder heb ik een zwarte Ortlieb tas, dus alles zwart-wit.

Even een paar leuke ervaringen:
Bijna dagelijks wordt ik aangesproken, oh wat een gave fiets, hoe hard gaat ie.

Circa 1 maand geleden fietste ik samen met een wielrenner. Op een gegeven moment zei de wielrenner en nu volgas en je gelooft het niet, ik werd door de wierenner ingehaald. Hij fietste minimaal 50+. Ik denk wel dat hij nadat ieder zijn weg was gegaan, even op adem moest komen.

Een minder leuke ervaring had ik in maart 2017 toen ik van het fietspad afraakte en over de kop sloeg. Schade Euro 912. Mijn linker remhendel, type Magura 4, was afgebroken. De remhendel was echter niet meer leverbaar en het complete remsysteem voor moest vervangen worden ten een Magura 2, kosten Euro 255 excl. montage. Ik kan iedereen de Enra aanraden. Ze hebben alle kosten zonder blikken of blozen betaald.

Waarom Stromer?
Een collega op mijn werk heeft al ruim 2 jaar een ST2 ( ik schat met bijna 20.000 km op de teller)en zoals zo vaak al aangeven als je 1 keer op een Stromer hebt gefietst dan ben je verkocht.

Nee ik ben geen km vreter, 2x a 3x per week 38 km per dag, vind ik genoeg. Het moet wel fun blijven en niet een verplichting.

Mijn vrouw heeft nu ook de fun ontdekt en maakt wekelijks een rondje ter ontspanning.

Ik moet zeggen wat is het moeilijk een goed zittende goedgekeurde helm te vinden. De Abus, BBB en de Bontrager gepast en ik ben van alle 3 geen fan. A.s. maar eens de Specialized proberen.
Heeft iemand een beter alternatief?
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Pros
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 aug 2017, 11:25
Locatie: Amsterdam

Hallo allemaal,
Ook ik heb z'n HS fiets. Na wat opstartproblemen heb ik nu een heerlijk rijdende 22" ST1x.
Greetzzzz Pros
Bald
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2017, 20:50

Hallo fietsers,
Ga mijn eigen even voorstellen, Frank Guns (bald),stromer st2 rijder sinds oktober 2016 , de st2 wordt meestal dagelijks gebruikt voor woon-werk, weekdagen heen-terug 53 km en in weekend heen- terug 76km ,aangezien ik alle dagen naar het werk moet, neem ik 2x per week de auto om toch de beentjes rust te geven.De st2 heeft momenteel 10000 km en ben er volledig aan verslaafd ondanks de vele kleine mankementen en gebreken , maar samen met de dealer raken de problemen toch opgelost en blijft de fiets top.De laaste ellende was : bij het te langzaam lossen van de voorrem bleef de motor uitgeschakeld ( heeft ruim 2 maanden geduurd voor het vinden van de boosdoener)
Ben 56 jaar ,woon in Belgie ,provincie west-vlaanderen en de stromers beginnen zich toch tonen in het straatbeeld :cool2:
Voor de veiligheid en het comfort zijn er een paar aanpassingen uitgevoerd, zie foto.....verder voor alle VEEL stromerplezier :bp:
Plaats reactie