Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Ik heb blijkbaar voor mijn beurt gesproken, door al een paar posts te hebben zonder eerst hier wat te plaatsen :).

Ik ben Joris, en aanstaande maandag wordt mijn eigen ST1x Sport geleverd. Grote accu, SeatPost, 2 ortliebs er op laten zetten. Als het goed is zijn een setje 411 innerbars dan ook binnen die zet ik er dan ook gelijk op.

Ik kan niet wachten om de trein vaarwel te zeggen en de 2x30km van en naar werk te gaan rijden elke dag.

Ik heb een weekje op proef gereden in windkracht 4/5 in de stromende regen. Als ik het nog steeds wil daarna dan moet het toch goedkomen? :).

Ik ben alleen een beetje bang dat m'n racefiets niet zoveel actie meer gaat zien... Misschien in de lente weer :s.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Welkom Joris,

Het komt goed met je. Dat Stromervirus kan geen kwaad. Weet dat er voldoende forumleden zijn de de racefiets combineren met de Stromer dus er is hoop voor je.

Een ST1x sport een prima keuze hoor zeker met die extra's erbij, daarop heb ik mijn eerste 15000 km met veel plezier gemaakt. Een mooie we afstand trouwens.

Veel Stromerplezier.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Proficiat Geert met je aanschaf, zeker en vast een goede keuze, die ST3!!
Veel veilige en plezierige km's gewenst! :ay
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Centrino
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:17

Dankuwel allemaal! Laat die nummerplaat maar snel komen! :cool2:
JvanGelder
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2019, 11:25
Locatie: Leeuwarden-Drachten

Hallo Allemaal,

Sinds juni op mijn witte ST3, bodyfloat, gele tassen, al veel tips van het forum kunnen halen, in al die tijd helaas maar 4 keer een Stromer tegen gekomen. De laatste was wel de leukste ontmoeting, een enthousiast goedemorgen in het voorbijgaan, de rest keek me altijd wat appelig aan als ik gedag zwaaide.
Ik hoop toch echt meer mensen tegen te gaan komen op het traject Leeuwarden-Drachten soms helemaal over de weg, soms met het pondje over bij Suwald, echt een aanrader!
IMG_0256.jpeg
IMG_0256.jpeg (3.44 MiB) 3112 keer bekeken
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Hallo allemaal,

Na vele berichten te hebben meegelezen als gluurder zal ik me even voorstellen als Stromer Forumlid. Ik ben een 33 jarige man uit Wijchen. Na jaren in Nijmegen te hebben gewerkt ben ik half augustus begonnen aan mijn nieuwe baan aan de Universiteit van Wageningen. Van 14 km enkele reis naar ruim het dubbele en dus was het tijd om de gewone Koga F3 aan de wilgen te hangen (lees: in de garage te zetten) en op zoek te gaan naar een nieuw vervoersmiddel. Aangezien ik een hekel heb aan autorijden en nog meer aan filerijden, ging mijn voorkeur uit naar een speed pedelec. In eerste instantie vond ik de speed pedelecs van Giant en Specialized wel mooi, maar na wat inlezen op o.a. dit forum en het uittesten van een sp met middenmotor kwam ik tot de conclusie dat een dergelijke fiets niet toereikend zou zijn.

Dus naar Vietz in Herveld getrokken (voor mij mooi halverwege mijn woon-werkroute gelegen) en testgereden op de net nieuwe SP1 LE. Dit was naast de (voor mij) spuuglelijke Klevers de enige reële optie die nog enigszins te betalen was. Alleen die kleur.... Ik snap dat sommige mensen dat geel wel funky vinden, maar het is niet aan mij besteed. Desondanks had ik hem al bijna gekocht want ik had de fiets ASAP nodig en tot oktober wachten op de "normale" kleuren was eigenlijk geen optie. Totdat men bij Vietz liet vallen dat ik wel een leenfiets kon krijgen zolang ik nog op mijn fiets moest wachten. Geen moment getwijfeld en de rode ST1 2019 besteld.

Afgelopen maandag (gisteren) was het zo ver, na ruim 1500 km op de teller van de geleende ST2 te hebben bijgeschreven kon ik mijn eigen fiets bestijgen. Hierbij mijn eerste indrukken na een keer heen en weer naar het werk te zijn gereden (net geen 60 km):

- Hij rijdt prima, veel stabieler (je zou ook kunnen zeggen: logger) dan de ST2
- Het koppel valt me een beetje tegen (in vergelijking met de ST2), ik ben gewend de straatstenen eruit te blazen bij het wegrijden van de veerpont, nu blijven ze netjes liggen.
- De achterrem (denk ik) maakt af en toe een metaalachtig geluid, morgen eens vragen bij de fietsenmaker of dat normaal is (lijkt me niet).
- Snelheden boven de 40 km/u zijn makkelijk haalbaar, met gunstig weer zal mijn kruissnelheid op goede rustige wegen zo rond de 45-46 km/u liggen (op de teller). Dit is ongeveer hetzelfde als ik met de ST2 reed, ik ben wel redelijk getraind en rijd op de gewone fiets zonder tegenwind ook meestal tussen de 25 en 30 km per uur.
- Connectie met de telefoon is de eerste keer een draak, zeker een uur besteed aan het geïnstalleerd krijgen van een update, dat is wel gelukt. Nu gaat het prima.

Al met al een prima fiets, de enige die er mooi uitziet, binnen het budget paste en mij zonder problemen 29 km heen en 29 km terug brengt op 1 acculading. Ik hoop er nog vele duizenden kilometers op te mogen rijden.
Laatst gewijzigd door Zoran op 22 okt 2019, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zoran schreef: 22 okt 2019, 21:46 - De achterrem (denk ik) maakt af en toe een metaalachtig geluid, morgen eens vragen bij de fietsenmaker of dat normaal is (lijkt me niet).
Klinkt als een rem die aanloopt. Hebben ze bij de FM in 5 minuten opgelost.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zoran schreef: 22 okt 2019, 21:46 Afgelopen maandag (gisteren) was het zo ver, na ruim 1500 km op de teller van de geleende ST2 te hebben bijgeschreven kon ik mijn eigen fiets bestijgen.
Zo, 1500km een leenfiets meegekregen in afwachting van de levering. Keurige service zeg! En je kunt beide modellen na zo'n afstand ook serieus vergelijken.

De ondersteuning/het koppel van de nieuwe ST1 is inderdaad net wat minder dan die van de ST2. Ze hebben allebei een andere motor en vallen ook in verschillende prijsklassen. Dit zijn de dingetjes waaraan je dat merkt, ook al is de ST1 nieuwer dan de ST2. (Dat laatste zorgt er wel voor dat ik de ondersteuning van de ST1 juist verrassend goed vond, ik had minder verwacht.) De ondersteuning van de nieuwe ST1 komt meer in de buurt van de ST1 X.

Heb je de koppelsensor trouwens wel op max gezet?

Heel veel plezier met je prachtige rode ST1!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
blade-x
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2019, 22:28

hoi heb me dan ook maar aangemeld
ben eric uit de vlaamse kempen
ben oorspronkelijk niet zon groen jongen :bh:

ben als heel kleine jongen gefacineerd geraakt door twee wielen en fietsen dat ik al snel
begon met fietsen brommers en uiteindelijk dikke harleys die ik nu nog twee heb
autoliefhebber altijd geweest nu nog mijn oogappel is mercerdes cabrio
onlangs dus voor eerste keer op speed pedelec gereden en was meteen terug verkocht aan de dunne tweewieler :lol:
heb dan niet veel later flyer u.7 aangekocht , maar miss iets te snel
ben ook dan weer gefacineerd geraakt door de stromer
in het begin kende ik het merk niet eens daarom dit forum en aangemeld
en hopelijk binnenkort groen licht voor de st5
ohja ben 53 al :ck:
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Suc6 met je fiets Zoran. Ach, idd wat mindere ondersteuning, ik ervaar dat ook. Betekent wat harder werken. Aan de andere kant merk ik dat die 2 a 3 km mindef snelheid uiteindelijk niet veel uitmaakt qua tijd. En... zeker in dit jaargetij is 45 km vaak te hard met alle nattigheid en bladeren.
Ga je met de pont naar wageningen? Geeft dat niet veel onophoud? Ik kies vaak de brug om naar tiel te rijden. Is 4kilometer om maar geeft geen wachttijd. En, deze brug is al weer 25 jaar vrij van bruggeld. :ay
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie