Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

+Stromer-033
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 aug 2020, 14:52

Hallo allemaal,

Al enige tijd lees ik met veel genoegen dit forum.

Mijn naam is Henk-Jan, woonachtig in Bunschoten en voor het woon-werk verkeer oriënterend voor een SP.
De afstand is ongeveer 30 km enkele reis.

Op dit moment ben ik erg geïnteresseerd in de nieuwe Stromer, ben dan ook benieuwd hoe de eerste test ritten zullen zijn.
Uiteraard kijk ik ook met een schuinoog naar de concurrentie, zo vind ik de Supercharger 2 echt een hele mooie bike!

Na mijn vakantie kan ik een aantal fietsen testen, alle ervaringen hiervan wil ik graag delen met jullie.
Speedbus
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2020, 20:12
Locatie: Bekkevoort
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 3000

Hallo allemaal,

Bij deze wil ik me ook voorstel. Sinds kort heb ik (Geert) een Stromer ST3, die eigenlijke vooral door mijn vrouw gebruikt wordt voor woon-werkverkeer (dus je kan het ook als haar fiets beschouwen... ;) ). Voor 'aankoopadvies' heb ik hier mee gelezen en voor 'onderhoud 'zal ik blijven mee lezen. Waar ik kan, zal ik mijn input geven.

Groetjes!
Comodino
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2020, 17:05
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 1300

Dag Allemaal,

Ik ben Kenan en sinds kort in het bezit van een Stromer ST1. Heb in het verleden er al aangedacht maar privé was dat toen net niet interessant genoeg.

Sinds dit jaar heb ik dan de kans gekregen om via het werk te leasen en tot nu ben ik echt wel heel tevreden.

WW-verkeer Merksem naar Turnhout 45km enkel. Doe het momenteel 1 a 2 keer per week.

In mei ontvangen en tot nu toe ong. 1400km's op de teller.

ST1, verende voorvork, 814Wh.
Taxi driver
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:34
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3

Goedemorgen Kenan,

Mijn woon-werk situatie is dan bijna dezelfde. 41 km enkele reis maar slechts 1 tot 2 keer per week.
Daarom vond ik de keuze tussen een ST1 en ST3 lastig.

Hoe bevalt je verende voorvork?

Veel plezier en veilige kilometers gewenst.
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
Comodino
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2020, 17:05
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 1300

Taxi driver schreef: 28 aug 2020, 09:51 Goedemorgen Kenan,

Mijn woon-werk situatie is dan bijna dezelfde. 41 km enkele reis maar slechts 1 tot 2 keer per week.
Daarom vond ik de keuze tussen een ST1 en ST3 lastig.

Hoe bevalt je verende voorvork?

Veel plezier en veilige kilometers gewenst.


Het traject dat ik afleg loopt grotendeels langs het Albertkanaal met goede asfaltlaag. Daardoor staat mijn voorvork op vaste positie( volgens de fietsenwinkel kan ik zo mijn hogere snelheid met minder moeite langer volhouden).

In het centrum voelt dat wel aangenaam met al die drempels en oneffenheden. Maar daar heb ik dan ook geen haast om telkens 40-45km/h te halen.

Ook even getwijfeld tussen st1 en st3 maar de prijs en geen enkel ervaring met een speedpedelec heeft me st1 doen kiezen. En nog steeds een 'wauw' gevoel eens ik er op zit.
AntonW
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 aug 2020, 15:07
Locatie: Hilversum
Merk SP: Stromer ST1-2020
Km-stand: 10000

Hoi,

Ik ben Anton. Ik overweeg een SP voor de route Hilversum - Amsterdam centrum (woon-werk). Van de week een Riese Mueller geleend bij Antilope. in een uur was ik er. Dat beviel me erg goed. Nu ben ik vandaag een supercharge2 gaan proberen met Enviola en ben het financieele sommetje aan het maken voor de kosten/baten analyse.

Onderweg kwam ik een mede-sp'er tegen die dezlefde tocht maakt dus dat was alvast gezellig.

groet
Anton
ST1 2020 L - 983 wh - redshift shockstop zadelpen - verende voorvork - ortlieb classic tassen
ocra

Goeie leuke route, ik heb 2 jaar lang Baarn - Amsterdam (zuid)&amsterdam west gedaan. Binnen de ring vind ik het persoonlijk knudde.
AntonW
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 aug 2020, 15:07
Locatie: Hilversum
Merk SP: Stromer ST1-2020
Km-stand: 10000

de laatste 8 km naar de dam waren niet de meest ontspannen, daarentegne zodra je hilversum uit was en dan tot aaan voorbij diemen was het heerlijk.
ST1 2020 L - 983 wh - redshift shockstop zadelpen - verende voorvork - ortlieb classic tassen
WillemvdK
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 aug 2020, 20:50

+Stromer-033 schreef: 26 aug 2020, 04:45 Hallo allemaal,

Al enige tijd lees ik met veel genoegen dit forum.

Mijn naam is Henk-Jan, woonachtig in Bunschoten en voor het woon-werk verkeer oriënterend voor een SP.
De afstand is ongeveer 30 km enkele reis.

Op dit moment ben ik erg geïnteresseerd in de nieuwe Stromer, ben dan ook benieuwd hoe de eerste test ritten zullen zijn.
Uiteraard kijk ik ook met een schuinoog naar de concurrentie, zo vind ik de Supercharger 2 echt een hele mooie bike!

Na mijn vakantie kan ik een aantal fietsen testen, alle ervaringen hiervan wil ik graag delen met jullie.
Hey regiogenoot! :az
Ik neem aan dat je weet dat Duyst een Stromer dealer is? :)
+Stromer-033
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 aug 2020, 14:52

WillemvdK schreef: 30 aug 2020, 13:03
+Stromer-033 schreef: 26 aug 2020, 04:45 Hallo allemaal,

Al enige tijd lees ik met veel genoegen dit forum.

Mijn naam is Henk-Jan, woonachtig in Bunschoten en voor het woon-werk verkeer oriënterend voor een SP.
De afstand is ongeveer 30 km enkele reis.

Op dit moment ben ik erg geïnteresseerd in de nieuwe Stromer, ben dan ook benieuwd hoe de eerste test ritten zullen zijn.
Uiteraard kijk ik ook met een schuinoog naar de concurrentie, zo vind ik de Supercharger 2 echt een hele mooie bike!

Na mijn vakantie kan ik een aantal fietsen testen, alle ervaringen hiervan wil ik graag delen met jullie.
Hey regiogenoot! :az
Ik neem aan dat je weet dat Duyst een Stromer dealer is? :)

Hoi Willem, wat leuk dat er meer mensen zijn uit het Eemlandse :cool2:

Jazeker, ben al meerdere malen bij Duyst geweest, voor info en advies.
Ergens in oktober krijgt Duyst ook de ST2 geleverd, vlak daarna mag ik deze mee om een aantal keer de Ww rit naar Utrecht te maken!

Hele fijne FM en personeel!
Plaats reactie