Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Latje!
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 sep 2020, 10:46
Locatie: Reusel

Hallo allemaal,

Ik lees hier al een tijdje mee aangezien ik ook overweeg een SP aan te schaffen.
Mijn naam is Paul en ik woon in Reusel, Noord Brabant. Ik wil de SP voor woon-werkverkeer gaan gebruiken (55km enkele rit). Heb dit tot op heden met de auto gedaan en ook regelmatig op de racefiets. Zal dit ook zeker op de racefiets blijven doen in de zomer, maar daarnaast wil ik dit op de SP gaan doen ipv met de auto. Ben afgelopen zaterdag bij Vietz geweest en heb zowel de ST2 als ST3 getest, en krijg deze week de ST3 nog thuis om het woon-werk traject te testen.
Ik heb het forum al uitgebreid doorgelezen en zal dit ook zeker blijven doen, wat een enorme berg bruikbare info.

Zijn er op het forum meer mensen hier uit de omgeving die nog nuttige tips hebben over wat dan ook (routes, dealers enz)?
Stromer ST3- black L sport- 983wh- Kinekt seatpost
Zonnekind
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 okt 2020, 13:54
Locatie: Heverlee
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 49450

Hoi allemaal

Ik ben Bert, en zit vol ongeduld te wachten op mijn ST3, 983 Wh om elke dag van Leuven naar Hasselt (en terug, 2x 55km) te stromeren. Doe het traject nu 2x/week met de racefiets; tot voor kort fietste ik elke dag 2x 32km van en naar mijn werk met de racefiets.

Ik heb hier op het forum al veel interessante info gelezen, vooral veiligheid vind ik een belangrijk punt - 2 jaar geleden nog sleutelbeen gebroken bij fietsongeval op weg naar het werk.

Ik hoop met mijn ST3 voldoende op de fiets te zitten om klaar te zijn voor Londen-Edinburgh-Londen volgende zomer. Groetjes!
koert
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 okt 2020, 10:33

Ik ben Koert en nieuw op het forum, mijn ervaring met mijn ST1 is dat het een heel stabiele en degelijke fiets is, ik fiets dagelijks 70 kilometer op en neer naar mijn werk dus 35 enkel...als negatief ervaar ik toch wel de actieradius van mij 820 watt accu, in stand 3 ga ik de afstand naar werk echt niet halen, ik had toch wel gehoopt dat dit wel ging, nu fiets ik meestal zo rond de 35 kilometer per uur in stand 2 maar als ik dan wind tegen heb red ik het geeneens om die 35 te halen plus dat mijn accu dan toch echt leeg is, ik heb dan wel de parameters vrij hoog staan, maar anders kan ik natuurlijk net zo goed een gewone e bike kopen, dus goede fiets maar actieradius valt tegen, de volgende dan maar met een 1 kilowatt batterij hopelijk komt die net wat verder zodat ik de enkele reis van 35 kilometer op de ondersteuningsstand 3 kan redden
petervanes
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 okt 2020, 14:36
Locatie: Diepenheim
Merk SP: Stromer St1-x
Km-stand: 3.400

Hoi.

Ik ben Peter van Es 54 jaar en in het bezit sinds juni 2020 van een stromer st1-x met een 814 watt accu.
Ik heb de fiets gekocht om dagelijks 21,5 km enkele afstand te fietsen, dus 43 km in totaal naar het werk.
Dat heb ik sinds corona echter nog maar een paar keer gedaan aangezien ik grotendeels thuiswerk.

Ik heb al veel gelezen op het forum en ben blij met de hoeveelheid aan informatie die er te vinden is.

De fiets bevalt super nadat ik er een iets gebogen stuur, origineel stromer, een kinekt zadelpen en een redshift stuurpen op heb gezet.

Ik hoop dat ik over een paar maanden er dagelijks mee naar het werk kan.
St1-x 2019. Ergon gp1, kinekt bodyfloat, redshift shockstop.
LVL
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2020, 19:34
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Hallo,
Ik ben nieuw op het forum, heb nog nooit met een spedelec gereden, maar overweeg nu de aanschaf van een stromer. Mijn keuze is de ST2 LE, vooral door de riemaandrijving. Ik zou de fiets gebruiken voor woon-werk (30 km enkel)
Ik twijfel echter of de grootste framemaat (L) van de ST2 wel geschikt is. Ik ben 192 cm groot (en 94 kg).
Is deze twijfel terecht of maak Ik me onnodig zorgen? Wat zijn jullie ervaringen?

Bij de FM kon ik wel even de zit op framemaat L uittesten Dit voelde wel ok maar is natuurlijk niet hetzelfde als een echte testrit (momenteel is geen testfiets beschikbaar, en ik moet snel beslissen wegens korte instapdatum van de fietslease)..
Zijn er bepaalde opties, bvb gebogen stuur, ..., die size L ‘meer geschikt’ maken?
Alvast bedankt voor jullie reacties, groetjes
Lieven
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

LVL schreef: 21 okt 2020, 20:38 Bij de FM kon ik wel even de zit op framemaat L uittesten Dit voelde wel ok maar is natuurlijk niet hetzelfde als een echte testrit
Welkom!

Mijn advies: ga naar een echte dealer voor een echte testrit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gerke
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 sep 2020, 18:44

Hoi.

Ik zal mij/ons even voorstellen. Mijn vrouw heeft afgelopen week een ST5 gekocht met voorvering en zadelpen vering. Zij komt van een Specialized Turbo S, waarbij we 2 batterijen hadden. Hiermee konden we tot iets meer dan 200km fietsen, afhankelijk van snelheid en hoogtemeters. Nadat 1 batterij recent kapot gegaan was, en de Turbo S uit productie is, hadden we een trigger om naar een andere fiets te kijken.
Ons doel is om het verschil in sterkte dat er is tussen ons, algemener man en vrouw, te compenseren met elektrische trapondersteuning zodat we gezamenlijk mooie tochten kunnen maken aan een tempo dat fijn is voor beiden. Ik rijdt op een racefiets. Om een indruk te geven hoeveel we samen rijden, afgelopen jaar hebben we gezamenlijk ongeveer 20000km gereden, waarvan vele kilometers in de bergen.
Ik ben blij dit forum gevonden te hebben en zal vooral de ST5 postings in de gaten houden.

Groeten, Gerke
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Welkom Gerke.

Een Stromer als berggeit ? ... interessante lectuur voor je : https://stromerforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=3883
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Als je de maatvoering kan doortrekken met een ST3, is in jou geval een "L" te klein en zou je moeten uitzien naar een "XL". Zoek een dealer die beide ter beschikking kan stellen en liefst nog iemand die een degelijke bike meting kan uitvoeren, meten=weten!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
bart van daele
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 okt 2020, 23:27
Locatie: aalter
Merk SP: st1
Km-stand: 2600

Hallo,

Ik be Bart, een belg met een st1 uit 2014,
dit is mijn eerste elektrische fiets,
bedoeling is woon werk verkeeer 21 km enekel, veelal kanaal,

Zelf ben ik technisch aangelegd,
en wil hier wat bijleren en later zelf tips geven,

Mvg

Bart
Plaats reactie