Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Hein 1969
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 mar 2019, 17:10
Locatie: Vlaams Brabant
Merk SP: Stromer ST5

Ena1968 schreef: 10 apr 2021, 16:56 Bij mij komt er - tenzij er alsnog een wonder gebeurt - ook geen Stromer meer binnen en FreddyH heeft er (nog) geen, maar we fietsen hier wel alle dagen langs. :mrgreen

En toch zoveel positieve bijdrages.... :ay :ay :ay
Ik ben nog steeds heel tevreden over de ST2S. Ik rijd natuurlijk niet zoveel km's als jullie, ik rijd alleen maar in de lente en zomer. :oops: De fiets is tot nu een betrouwbaar vervoersmiddel. Ondertussen is er bij de werkgever een fietsleasing beschikbaar waardoor ik de aanschaf van een ST5 overweeg.
Stromer ST2S 2019
Stromer ST5 2021
Mac49
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2021, 13:05

Goedendag,

Nu een aantal weken een Stromer ST1x te mogen rijden en al een paar weken mee te lezen op dit forum mij maar eens voorstellen.
Mijn naam is Jan Reus en woon in Enkhuizen.
Rij er ritten van 70 tot 85 km mee.
Heb hem meestal in stand 2 staan en heb dan nog om en nabij 20% over.
Ik hoef niet altijd 45 te rijden 35 vind ik ook mooi.
Om wat spullen mee te kunnen nemen heb ik nu een rugzak op mijn rug maar daar wil ik vanaf.
Heb nu voorlopig aan een kant een waterdichte tas die je klein maar ook groter kan maken.
Was aan het kijken voor een koffer op mijn bagagedrager maar wat te koop is vind ik het niet.
Ben nu er een zelf aan het maken, voorkant gestroomlijnd en de achterkant komt verlichting op en richtingaanwijzers.
De koffer maak ik van Carbon en spuit ik in de kleur van mijn fiets wit met blauwe belijning.
Als ik hem klaar heb zal ik wel wat foto’s plaatsen.

Groet Jan.
Gracchi
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 apr 2021, 14:37
Merk SP: Ex-Flanders
Km-stand: 9500

Hallo,

Ik heb hier al veel meegelezen en dacht dat het wel leuk zou zijn om hier ook een account aan te maken :D

Sinds vorige herfst ben ik eigenaar van een Flanders Speed One Bull waarmee ik nu al zo'n 3500 km mee heb gereden ( dagelijks 28km heen) , voornamelijk voor woon-werk verkeer.
Ik heb zeker mijn tijd genomen om een fiets te kiezen, aangezien het mijn eerste speed pedelec was en ik niet wist of het haalbaar ging zijn om ook dagelijks te fietsen heb ik eerst naar meest budgetvriendelijke fietsen gekeken, mijn eerste keuze was een tweede hands Giant Quick E+ maar ik merkte al snel dat ik hier geen 45 km/u mee kon halen en dat de batterij niet zou volstaan.
Dus ik heb dan meerdere fietsen getest met achterwielmotor en grotere batterij.
Zo heb ik de ST1, R&M Supercharger, Klever X-Speed , Qwic RD11 , Ellio Elite, ... getest.
De St1 S en M pastten jammer genoeg niet bij mijn maat en ik vond hem ook zwaar.
Bij de R&M was ik toch wat ontgoocheld over de effectieve snelheid op mijn parcours.
De Klever X-Speed leek mij wel wat maar dealer woonde toch te ver.
De Ellio vond ik niet aangenaam rijden en heb gemerkt dat hij op mijn ww route met heuvels toch wat tekort schoot.
Via via gehoord over een kleiner merk dat ik niet kende en met een fiets op vooraad ( was belangrijk omdat ik niet te lang wou wachten om effectief te rijden) , Flanders dat een SP met achtterwielmotor van 500W en een 840 Wh batterij aanbood ( achteraf gezien dat hij nederland ook onder een andere naam bestaat, Pelikaan Hispeed met een kleinere batterij maar quasi hetzelfde frame).
Testrit verliep goed en na twijfelen met de Qwic RD11 , waar mijn gevoel bij de dealer iets minder goed was en die duurder was met een kleinere batterij , heb ik voor hem gekozen.
Nu immidels geen problemen mee gekend , topsneldheid is wel eerder 42/43 km/u dan 45 maar dat neem ik erbij , ik doe ongeveer 1u over de heenrit.
mgrmtk

Gisteren kocht ik een Klever X Speed. De informatie op dit forum is zeer nuttig, dank u. Ik heb ook proefgereden op de Stromer ST1 en ST3.
Gebruikersavatar
elfraty
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 feb 2020, 22:36
Locatie: Andijk
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 5000

Maart 2020 werd ik door mijn collega eigenlijk over de streep getrokken. Hij rijdt een Riese-Möller van Alkmaar naar een klein plaatsje in de buurt van Hoorn. Eerst was ik echt nog aan het twijfelen of ik midden door Amsterdam zou gaan rijden en dan de polder in, maar inmiddels ben ik 14000 km verder op de uiterst betrouwbare en onderhoudsarme ST1 en is Elfraty een absolute die-hard SSP'r geworden. Geen dag spijt gehad, weer of geen weer, elke dag naar het werk vanuit Amsterdam en weer terug. Via de oude provinciale weg Broek in Waterland, Monnickendam, Edam, Oosthuizen. Heerlijk en goed voor de conditie en goed voor de spirit. En over twee weken ga ik de overstap maken naar de nieuwe ST2 carbon belt/ Sturmy Archer internal Hub naafversnelling omdat ik zeker weet dat ik hooked ben! :ck:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gefeliciteerd! :bp:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
TomVdV
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2021, 12:47

Ik heb zopas een klever x-speed pinion besteld. Heb met zeer veel plezier de topics gelezen op het forum. Het ging bij mij tussen de klever en de stromer st2, maar na veel lezen en het testen van de 2 ging mijn voorkeur naar de klever. Tijdens het testen was nl niet overtuigd van de stromer ( lag mss aan de testfietsen naargelang ik hier gelezen heb ) maar heb toch het zekere voor het onzekere genomen. En een dealer om de hoek helpt ook natuurlijk. Hopelijk kan ik er snel op stappen 🙏🏻
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom, en gefeliciteerd. Superleuke Klever, die PINION.

Heeft-ie een lange levertijd of valt het mee?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
TomVdV
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2021, 12:47

Dankjewel.
Door jouw uitgebreide beta test was het heel eenvoudig om de keuze te maken.
De levertijd valt reuze mee, donderdag besteld en hij zou bij de dealer toekomen op 26/5.
Een dikke maand wachten dus, maar als je dit vergelijkt met mtb of race is dit niets...
michiel
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mar 2021, 09:33
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 2300

Dag allen,

even netjes voorstellen; Michiel, wonend in Noord Holland, na veel speurwerk, inlezen en bestellen Klever (die nooit geleverd werd volgens afspraak) toch voor de ST3 gekozen vorig jaar. Vnl omdat die in de aanbieding (…) was in A'dam en omdat die in XL wordt geleverd. Ben zelf 1.98 dus dat is wel nodig.
Enkele reis werk ongeveer 24 km, soms 32 als ik de duinroute neem. Gemiddelde snelheid tegen de 34, soms 47 met de auto's mee op de weg, dan weer krap 30 op het fietspad. Altijd scheuren hoeft niet zo. Tot nu toe regen vermeden (buien niet) en 2 keer per week fietsen is nu de norm. Dat wil ik opschroeven naar 3 keer per week. Merk dat met het ouder worden een dagje rustig in de auto zitten ook niet zo slecht is..... :oops:

Dit forum is erg interessant, en soms ook vermakelijk. Ik heb zelf nu na een jaar toch ook wat vraagjes over de fiets en omdat de FM in A'dam niet zo scheutig is met antwoorden wil ik die aan jullie gaan stellen.

vriendelijke groet,

Michiel
Plaats reactie