Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Bernie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2021, 21:54
Locatie: Nabij Gent (BE)
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1000000

Bernie schreef: 30 mar 2021, 22:17 Dag iedereen,
Ik ben Bernard (Bernie ;)) En de ST2 LE in royal blue is inmiddels besteld. Bedoeling is woon-werk (23km enkel) in Oost-Vlaanderen. Fietsvergoeding door mijn werkgever is mooi meegenomen maar ik ben er al 55 en dus fiets ik ook om fit te blijven.
Hi All,

Gisterenavond de ST2 gaan ophalen bij de FM ! Een 'chique vélo' ;-)
Ondertussen al een nieuwe fietsendrager besteld ook want de dikkere banden passen niet op mijn drager van 20 jaar oud.
De komende dagen de fiets voorzien van tassen en de spurcycle fietsbel en in de loop van volgende week zullen de eerste ritten woon-werk volgen....Ik kijk er al naar uit :cool2:

Kinekt zadelpenvering erop en uiteindelijk ook gekozen voor de suntour voorvork vering om wat meer comfort te hebben op de 'vlaamsche fietspaden' :o

Als ik het goed voorheb blijft de volledige fietsverlichting altijd aan, vanaf opstart. (type goedkeuring en wettelijk zo voorzien)
Bijlagen
000st2 arrival.jpg
000st2 arrival.jpg (1.93 MiB) 1954 keer bekeken
:arrow: Klever X-Alpha 45 - 10-2021 - 1200 wH - raw copper
woon/werk 50 km (bijna dagelijks)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

FreddyH schreef: 08 apr 2021, 23:11 Tomasj (maar die is al een tijdje niet meer actief hier) die net iets minder afstand met 1 accu doet (of deed, geen idee of hij dat nog steeds doet).
Tomasj rijdt nog amper met zijn ST2 wegens home office ... hij was ondertussen ook al aan zijn tweede batterij bezig, de eerste werd onder garantie vervangen.
Tomasj schreef: 09 feb 2020, 20:00 De batterij van Stromer is junk van bedenkelijke kwaliteit, die aan een belachelijke prijs wordt verkocht.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bernie schreef: 09 apr 2021, 09:59 Gisterenavond de ST2 gaan ophalen bij de FM ! Een 'chique vélo' ;-)
Proficiat Bernie, geniet ervan en hou het veilig ! :ay

Geen slot of zit dat in de fietstas ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Bernie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2021, 21:54
Locatie: Nabij Gent (BE)
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1000000

Golvas schreef: 09 apr 2021, 10:30
Bernie schreef: 09 apr 2021, 09:59 Gisterenavond de ST2 gaan ophalen bij de FM ! Een 'chique vélo' ;-)
Proficiat Bernie, geniet ervan en hou het veilig ! :ay

Geen slot of zit dat in de fietstas ? :bn:
Dankjewel Golvas !
Inderdaad, stevig kettingslot gaat mee in de tas en tweede kettingslot is voorzien op mijn werkplek ;)
:arrow: Klever X-Alpha 45 - 10-2021 - 1200 wH - raw copper
woon/werk 50 km (bijna dagelijks)
DavyD
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 aug 2020, 10:57
Locatie: Sint-Truiden
Merk SP: ST3

Wat betreft ReinoutST3 en Tomasj heb ik al enkele berichten van hun gelezen. (ik lees al wat langer mee)
Voorlopig doe ik het nog met één batterij, al is het dikwijls heel nipt (zoals vanmorgen :roll: ).

Een tweede batterij erbij nemen is me te duur, dan liever wat trager rijden en met verminderde ondersteuning zodat ik zelf ook een beetje kan trainen.

Na het lezen van de berichten van Tomasj, ben ik niet zeker of we hem nog gaan zien. Het lijkt erop dat hij in het verleden voldoende problemen heeft gehad met zijn Stromer en niet zal overgaan tot de aankoop van een nieuwe.
Stromer ST3 2020 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 08/2020
Woon-werk : 64 km enkel (Velm - Evere)
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemiddag Davy, succes met de Stromer en de afstanden !
Dat je het nu nog net op 1 accu haalt betekent dat als het ECHT koud wordt en/of je accu is capaciteit achteruit is gegaan je het zeker niet meer haalt. En natuurlijk kan je daar op anticiperen met verlagen van de snelheid ! Maar da's gewoon niet mijn dingetje.
Heb dus nu 2 blauwtjes en na jaren intensief gebruik zijn ze maar 10% ingekakt op capaciteit; best wel indrukwekkend goed zeg ik zelf. Valt me werkelijk niets tegen. Ik kon dus ook geen nieuwe accu onder garantie er uit halen.....gewoon omdat de accu's goed bleven ?
Door Corona is het maand-gemiddelde qua afstanden stukken terug gelopen en ik vrees dat ik nooit meer naar de 20.000 per jaar ga want de werkgever heeft al aangekondigd dat straks "na Corona" iedereen er van uit mag gaan dat er maximaal 2 dagen in de week fysiek op kantoor mag worden gewerkt. We gaan het merken.....

Veel behouden Stromer-kilometers toegewenst !
Grtz, Reinout
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

DavyD schreef: 09 apr 2021, 13:39 Na het lezen van de berichten van Tomasj, ben ik niet zeker of we hem nog gaan zien. Het lijkt erop dat hij in het verleden voldoende problemen heeft gehad met zijn Stromer en niet zal overgaan tot de aankoop van een nieuwe.
Tomasj rijdt momenteel nog amper met zijn SP, maar dat komt door het feit dat hij van thuis uit werkt.

Bij mij komt er - tenzij er alsnog een wonder gebeurt - ook geen Stromer meer binnen en FreddyH heeft er (nog) geen, maar we fietsen hier wel alle dagen langs. :mrgreen:
Reinout-ST3 schreef: 09 apr 2021, 15:58 Heb dus nu 2 blauwtjes en na jaren intensief gebruik zijn ze maar 10% ingekakt op capaciteit; best wel indrukwekkend goed zeg ik zelf.
Knap, maar het kan helaas ook anders : viewtopic.php?f=14&t=4384
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Bij mij komt er - tenzij er alsnog een wonder gebeurt - ook geen Stromer meer binnen en FreddyH heeft er (nog) geen, maar we fietsen hier wel alle dagen langs. :mrgreen

En toch zoveel positieve bijdrages.... :ay :ay :ay
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bedankt voor je compliment.
Ena1968 schreef: 10 apr 2021, 16:56 en FreddyH heeft er (nog) geen

Zie ik ook niet snel veranderen, zolang Stromer de keuze geeft tussen véél te kleine budget modellen of te kleine premium modellen :dwarf:

Voor de problemen ben ik niet al te bang, met een goede dealer en vervangend vervoer komt dat wel goed. Maar voordat ik +7k voor een fiets neerleg moet die wel zitten als gegoten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ena1968 schreef: 10 apr 2021, 16:56 En toch zoveel positieve bijdrages.... :ay :ay :ay
Dankjewel ! ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie