Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Marchie

Bedankt voor de fijne tips.

Ik heb een kast in mijn bureau waarin ik de hemden (en andere reservekledij) zou kunnen hangen. Dat is dus zeker een optie. Zeker als ik een reis-strijkijzertje zou meebrengen.
Gelukkig is het ook bij mij niet een echt kostuum, maar eerder een geklede broek met apart colbert en hemd. Het colbert vliegt trouwens al snel uit 's morgens... :D

De plastic 'aktetas' lijkt me inderdaad ook een goeie optie.

Het zal sowieso een beetje zoeken zijn in het begin wat voor mij het best werkt.
NiveK
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jun 2019, 07:53
Locatie: Amsterdam

Hallo!

Nieuw hier en nieuw op de Stromer.
Voorheen had ik een woon-werk afstand van 100+ kilometer en zat ik dus elke dag (steeds langer) in de auto. Op zich vind ik (auto)rijden heerlijk maar, door de toenemende drukte op de snelwegen begon dat zonde van mijn tijd te worden.

Zoals het er nu uitziet ga ik binnenkort op 20-25 afstand werken, dus wil ik die auto uit. Na veel rondneuzen op het web kwam ik bij Stromer terecht. De stevigheid, het design, de betrouwbaarheid etc spraken mij het meest aan. Zodoende dat ik een weekje op een bijna nieuwe ST3 ben gaan testrijden. Fan-tas-tisch. Ik mis hem/haar nog elke dag. Op de laatste dag zelfs nog een ST5 meegekregen voor wat snelle kilometers, heel prettig!

Vorige week donderdag de knoop doorgehakt en de fiets besteld. Wachttijd was 5-6 weken. Vandaag bericht van de fietsenzaak; door een annulering ben ik al bijna aan de beurt :bp:. Vandaag kwam btw ook mijn bestelling van “van Zijp” binnen. Lekker toevallig zo.....Nu de fiets nog :mrgreen:

Ik heb al best veel informatie, ideeën en nuttige tips van het forum kunnen halen, bedankt daarvoor! Zodra ik zelf ook wat nuttigs te melden heb, dan horen jullie van mij.

Groeten en veel veilige kilometers toegewenst!

NiveK
Marcusss
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2019, 22:47

Dag iedereen!

Nieuwe stromeraar hier van Limburg (BE).
Ik heb vandaag een ST1X van ‘17 gekocht. Een blokje rondgefietst en ik was al helemaal verkocht!
Ik heb veel research gedaan op het forum. Ik was nog aan het twijfelen tussen direct een stromer of even een tussenmodel te kopen.

Ik moet nog contact opnemen met FM Godefroot (verkoper) om de fiets op mijn naam te zetten ivm de OMNI. (Dat is de procedure neem ik aan?)

Deze week nog winkelen voor een helm, extra slot, enz...

Gr M
White Falcon ST1X ‘17
814kW - ww 52 km/dag
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom!
Marcusss schreef: 04 jun 2019, 23:11 Ik moet nog contact opnemen met FM Godefroot (verkoper) om de fiets op mijn naam te zetten ivm de OMNI. (Dat is de procedure neem ik aan?)
De Stromer dealer waar de ST1 X (oorspronkelijk) is aangeschaft is inderdaad de partij die jouw Stromer aan jouw gegevens kan koppelen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marcusss
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2019, 22:47

Vanmorgen mijn fiets laten registreren. Geen enkel probleem voor de FM 👍🏼

Thx stromeur
White Falcon ST1X ‘17
814kW - ww 52 km/dag
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Welkom bij de Stromer groep, eveneens uit Limburg, gekend voor zijn mooie fietspaden! Veel plezier met je aanschaf en hou het veilig!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Richard_1980L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:24

Hallo allemaal,
Ik ben Richard, bijna 40 jaar...2 meter en 100kg
woon in het oosten (in de buurt van almelo)
Na wat medische dingetjes kreeg Ik van de arts het advies te gaan sporten.
Dit kan vaak niet ivm mijn werk en gezinssituatie.
Nu zag ik een tijd terug een iemand op een speed pedelec rijden, en mijn sport was gevonden. Nu het materiaal nog.
Het idee is om er een aantal keer per week mee naar mn werk te gaan a 26km enkele reis.
waarschijnlijk wel mogelijkheid tot opladen daar.
Nu heb ik een st1x zien staan van 2017 met 8000km op de teller en een 614 accu.
Kost wel bijna 4000...en dat is best veel lijkt me
Kan ik hiermee overkomen? (Op hoogste ondersteuning)
En wat kost zoiets in normaal onderhoud en verzekering?

Alvast bedankt!

Gr
Richard
Stromer St1x 2019 Ocean blue, bodyfloat, ortlieb, Giro bexley
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Richard_1980L schreef: 10 jun 2019, 08:35 Nu heb ik een st1x zien staan van 2017 met 8000km op de teller en een 614 accu.
Kost wel bijna 4000...en dat is best veel lijkt me
Kan ik hiermee overkomen? (Op hoogste ondersteuning)
Er vanuit gaande dat de accu nog fit is: als je op je werk kunt opladen is die accu groot genoeg, hoewel het met vorst + flinke wind tegen wel krap kan worden.
Een dealer kan in de Stromer portal nakijken hoe fit die accu nog is. Hou er rekening mee dat deze waarschijnlijk tussen de 80% en 90% van zijn oorspronkelijke capaciteit heeft een dat dat komende jaren alleen maar minder gaat worden.

Persoonlijk zou ik de fiets laten staan. 4000 Euro vind ik nogal fors en de accu is maar net groot genoeg. Zelf zou ik minstens voor de 814Wh accu gaan, om te voorkomen dat je in de stress komt over genoeg bereik.

EDIT: nieuwprijs was fout, was 25km/h model.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Hoi Richard, welkom op dit forum. Gezien je lengte heb je minimaal een 22" (XL) Stromer nodig en zou sowieso eerst goed proefrijden om dit uit te testen. Er zijn wat forum leden van lengte :mrgreen: die daarom voor een ander merk kiezen (zithouding).
De ST1X uit 2017 met kleine 614 accu vind ik wat aan de hoge kant geprijsd, daar zou je nu een ST2 met grote accu (983) voor moeten kunnen rijden. De accu is een kostbaar en belangrijk item; dus probeer een 22"/XL frame met 983 accu te vinden voor dat geld. (En let op oplichters; ieder geval niet via verzenden via Marktplaats).

Zelf heb ik een 983 accu (ST2) en ongeveer dezelfde afstand; ook met koud weer en wind tegen haal ik het zonder te laden op het werk; e.e.a. ook afhankelijk van hoe je de instellingen van de ondersteuning hebt staan. Een tweede lader is inderdaad een goede optie, maar deze laders zijn wel prijzig. Ik heb er één tweedehands gekocht welke nieuw zou zijn, maar drie metalen schroefjes kwamen aan de binnenzijde los door plastic schroefgaten die verteerden; iets waar ik met het gevaar voor kortsluiting niet vrolijk van werd (zie ander topic).

Onderhoudsprijzen zijn afhankelijk van je dealer; dus zou eens rondkijken wat een goede dealer in de buurt je kan vertellen. Ik heb wat pech gehad, maar veel is onder garantie verholpen.
Houd rekening met extra kosten als helm, verende zadelpen, andere bandenset, slot, etc.
Qua verzekering heb ik deze in NL uitgesplitst:
WA bij de ene maatschappij en diefstal bij een andere maatschappij; 8,98 + 15,16.
Mogelijk dat je werkgever een goede "fiets" Km vergoeding heeft?
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

J3R schreef: 10 jun 2019, 09:41 Hoi Richard, welkom op dit forum. Gezien je lengte heb je minimaal een 22" (XL) Stromer nodig en zou sowieso eerst goed proefrijden om dit uit te testen. Er zijn wat forum leden van lengte :mrgreen: die daarom voor een ander merk kiezen (zithouding).
De ST1X uit 2017 met kleine 614 accu vind ik wat aan de hoge kant geprijsd, daar zou je nu een ST2 met grote accu (983) voor moeten kunnen rijden. De accu is een kostbaar en belangrijk item; dus probeer een 22"/XL frame met 983 accu te vinden voor dat geld. (En let op oplichters; ieder geval niet via verzenden via Marktplaats).

Zelf heb ik een 983 accu (ST2) en ongeveer dezelfde afstand; ook met koud weer en wind tegen haal ik het zonder te laden op het werk; e.e.a. ook afhankelijk van hoe je de instellingen van de ondersteuning hebt staan. Een tweede lader is inderdaad een goede optie, maar deze laders zijn wel prijzig. Ik heb er één tweedehands gekocht welke nieuw zou zijn, maar drie metalen schroefjes kwamen aan de binnenzijde los door plastic schroefgaten die verteerden; iets waar ik met het gevaar voor kortsluiting niet vrolijk van werd (zie ander topic).

Onderhoudsprijzen zijn afhankelijk van je dealer; dus zou eens rondkijken wat een goede dealer in de buurt je kan vertellen. Ik heb wat pech gehad, maar veel is onder garantie verholpen.
Houd rekening met extra kosten als helm, verende zadelpen, andere bandenset, slot, etc.
Qua verzekering heb ik deze in NL uitgesplitst:
WA bij de ene maatschappij en diefstal bij een andere maatschappij; 8,98 + 15,16.
Mogelijk dat je werkgever een goede "fiets" Km vergoeding heeft?
Vraagje. Ik las jouw antwoord. Die verzekering wordt die maandelijks betaald in Nederland? Lijkt me een fors bedrag. Hier in België met familiale bij 192€/jaar.

Groeten.
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Plaats reactie