Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Gefeliciteerd! Met deze ww afstand zul je wel moeten bijladen op het werk. Dus lader elke dag mee of een (of twee) extra lader(s) aanschaffen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Coyote schreef: 06 sep 2019, 10:24 Gegroet ieder van jullie,
Mijn naam is Luc en ben woonachtig in heide-kalmthout, belgië. Fietsen doe ik dagelijks, alle seizoenen en weertype's, woon werkverkeer 16 km enkel, dus 32km dagelijks. Momenteel rij ik een riese & muller charger nuvinci riemaandrijving 25km/u. Enkele rit fiets ik een 40 à 45 minuutjes. Ben een tijdje geleden de stromer 1 & 3 gaan testrijden en zou voor de st3 opteren met comfort zadel en dito stuurpositie. Probleem is dat ik tweedehands geen aanvaardbare prijs kan krijgen voor mijn r&m. Nu een fiets van 3.900 euro voor minder dan de helft gaan ''weggeven'' vindt ik niet leuk. Drie jaar, 11.000 gereden en in nieuwstaat. Dus bij deze en nog enkele andere kleine argumentjes ben ik nog niet tot bestelling overgegaan. Wordt vervolgd.
Heide-Kalmthout... prachtige streek waar jij woont! Ik veronderstel dat je daar mooie fietstochten kan maken... :ay
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Coyote schreef: 06 sep 2019, 10:24Probleem is dat ik tweedehands geen aanvaardbare prijs kan krijgen voor mijn r&m. Nu een fiets van 3.900 euro voor minder dan de helft gaan ''weggeven'' vindt ik niet leuk. Drie jaar, 11.000 gereden en in nieuwstaat. Dus bij deze en nog enkele andere kleine argumentjes ben ik nog niet tot bestelling overgegaan. Wordt vervolgd.
Tja, dat is nochtans de realiteit van 't verkopen van een elektrische fiets. Ik zou er niet op rekenen veel meer voor te krijgen. Ik kreeg voor mijn één jaar oude speed-pedelec zelfs geen 2000 EUR meer, catalogusprijs van 6199 EUR. En die had door omstandigheden maar 3500 km afgelegd.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromer9000 schreef: 07 sep 2019, 08:39 Ik veronderstel dat je daar mooie fietstochten kan maken... :ay
Is ook zo, ja ... in mei nog een tochtje gedaan ginder met de après op het terras van het station in het gezelschap van ne Gouwe Swa. :bf:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
rubenv
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jun 2019, 08:58

Hallo Allemaal,
zal mij ook is netjes voorstellen. Heb al heel veel gelezen op dit forum. Net zoals ik al heel veel jaren actief ben op mtb forums. Ik rij dus al meer dan 10jaar mtb. Laatste tijd meer enduro en wat bikeparken. Laatste jaren dus heel wat minder km's met de mtb. Dus ideaal om wat meer km's in de benen te krijgen met de stromer. Heb sinds eind mei een zwarte st3. Wat een zalige fiets en een genot om mee te rijden. Doe 41km enkel ww verkeer. Heb wel veel verlof gehad sinds ik de fiets heb, maar toch maar 3 of 4 keer met de auto geweest. Nu 3000km met de st3 gereden. Nu na de verlofperiode zullen de km's wel sneller gaan. Moet van Zonhoven tot Westerlo (België). Dus heel wat langst het kanaal waardoor ik dikwijls 43km/h gemiddeld heb. Ideaal dus. Deze week is wel mijn cr245 lader die ik op het werk heb liggen stuk gegaan. Maar bij mijn fietsenmaker wel direct een nieuwe meegekregen. Had hier al gelezen over de 246 lader. Maar die is er spijtig genoeg nog niet.
Gebruikersavatar
Arjan71
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2019, 21:08

Henry schreef: 07 sep 2019, 05:28 Gefeliciteerd! Met deze ww afstand zul je wel moeten bijladen op het werk. Dus lader elke dag mee of een (of twee) extra lader(s) aanschaffen.
Bedankt Henry. Ik moet inderdaad gaan bijladen Tijdens mijn testritjes naar Vught had ik na een enkele rit nog circa 25% batterijcapaciteit over.
ST3 - 983 Wh - woon-werk 47 km
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Golvas schreef: 07 sep 2019, 09:44
Stromer9000 schreef: 07 sep 2019, 08:39 Ik veronderstel dat je daar mooie fietstochten kan maken... :ay
Is ook zo, ja ... in mei nog een tochtje gedaan ginder met de après op het terras van het station in het gezelschap van ne Gouwe Swa. :bf:
Ik ben er enkele keren gaan wandelen, de Kalmthoutse Heide komt tegenwoordig in het nieuws vanaf het meer dan 27 graden is. Maar een Gouwe Swa kende ik niet. Ik heb die even gegoogled en weet al welk biertje ik zal drinken als ik daar nog eens in de buurt ben. Thx voor de tip :az
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Welkom geheten aan de nieuwkomers, alvast veel fiets plezier en veilige km's voor de nieuwe bezitters!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
ArnoB
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 sep 2019, 16:19
Locatie: GOUDA
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 36500

Hallo,

mijn naam is Arno en ben nieuw op dit forum. Ik lees al een tijdje mee en heb recent een tweedehands ST2 aangeschaft.

Het is mijn bedoeling om hiermee regelmatig mijn woon-werkverkeer van 25km enkele reis van Hoofddorp naar Amsterdam af te gaan leggen en in het weekend af en toe een langere rit. Dit in plaats van steeds de auto.

Nooit eerder had ik op een fiets met ondersteuning (en ook niet op een brommer) gereden, dus de eerste proefritjes waren voor mij erg wennen. Vooral aan de snelheid, het windgeruis en de plek op de rijbaan. Eenmaal op gang geeft het wel een kick. Ik ben erg benieuwd of/hoe het me op termijn gaat bevallen en leer in de tussentijd graag van andere Stromer rijders hier op het forum.
ST2 2016 (983+814Wh); Ortlieb backrollers; Lezyne 1300 XXL.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Mijn meest waardevolle tip na het lezen van je introductie: een stromer ST2 kan 45 km/uur, maar je hoeft dit niet continue te fietsen. Leer je ST2 rustig kennen. Hard rijden is niet het probleem, op tijd en veilig kunnen stoppen wel. ;)
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie