Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

avrieswijk
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jan 2021, 13:53
Locatie: Terschelling

Hoi,

Ik ben Andries en woon op Terschelling. Ik heb helaas nog geen Stromer maar zal de komende maanden 1 gaan aanschaffen, waarschijnlijk een ST1 id of een ST1x.
Geen idee of dit forum dezelfde is als het Stromer Facebook forum maar hoe meer informatie voor mij hoe beter.
Ik heb nog niet proefgereden aangezien we nog met dit virus zitten en er natuurlijk geen dealer erg dicht bij Terschelling is.
Maar ik kijk er wel erg naar uit om eens op een Stromer te stappen, dus hoop zo snel mogelijk.
Tot dan hoop ik hier mij te vermaken!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom Andries!

De Stromer Forum Facebookgroep is inderdaad verbonden aan dit forum. Met dat verschil dat dit forum inmiddels bijna vier jaar bestaat met een ware schat aan informatie, en de Facebook Groep nog geen vier dagen ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rschenkels
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2020, 11:34
Locatie: Kapelle-op-den-Bos
Merk SP: Stromer ST1 - Comfort
Km-stand: 100

Dag iedereen,

Ik ben Ron uit Kapelle-op-den-Bos (België), en heb voor mijn vriendin een Stromer St1 comfort geleased.
FM is Chamizo in Sint-Katelijne-Waver, fiets was in stock maar heb 3 weken moeten wachten op de nummerplaat, fiets uiteindelijk geleverd op 19-dec.

Lease via 'lease-a-bike'.

Ik rij regelmatig met de koersfiets, en dan kan vriendin nu lekker mee fietsen, dat was de uiteindelijke bedoeling.

Heb ondertussen enorm veel gelezen op dit forum, en dus ook al de nodige 'upgrades' uitgevoerd:
- spatbordverlengers van Van Zijp, spiegel van de ST5 gemonteerd (onderaan), spurcycle bel (die heb ik ook op de mtb en de racefiets).

Vandaag de winterbanden gemonteerd van Continental die jullie aanbevelen, samen met de Michelin Protek Max.
Dat was zwoegen, maar het is me uiteindelijk gelukt, ook dankzij de video over het demonteren van het achterwiel op een ST3.

Groeten,
Ron
Phil
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2020, 10:45
Locatie: Ingelmunster
Merk SP: ST5 ABS WREN KINEKT

Hallo,

Eind december een ST1 sport 813wh in 2de hands gekocht. Fiets heeft maar 400km.
Vorige eigenaar verkocht die om gezondheidsredenen.
Stuur gewijzigd naar het standaard stuur van de ST3 (iets sportiever),
zadel naar een Brooks cambium carved C17.
Nog steeds wacht ik op de nummerplaat, aangevraagd op 18/12/2020.
Toch al eens een ritje op een afgelegen weg gemaakt.
Zalig om mee te rijden.
wimvanc
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 dec 2020, 07:41
Locatie: Beerzel
Merk SP: Stromer ST3

Phil schreef: 19 jan 2021, 16:45 Nog steeds wacht ik op de nummerplaat, aangevraagd op 18/12/2020.
Hier klopt iets niet, ik had mijn nummerplaat op 4 dagen.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST3 2019 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 20 ㎞. :: ⏱ ~30 min
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

wimvanc schreef: 19 jan 2021, 17:28
Phil schreef: 19 jan 2021, 16:45 Nog steeds wacht ik op de nummerplaat, aangevraagd op 18/12/2020.
Hier klopt iets niet, ik had mijn nummerplaat op 4 dagen.
Ik heb de mijne op mijn achterspatbord :ck:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
wimvanc
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 dec 2020, 07:41
Locatie: Beerzel
Merk SP: Stromer ST3

MarcelH schreef: 19 jan 2021, 18:44 Ik heb de mijne op mijn achterspatbord :ck:
In Belgie is het nummerplaat aan te vragen, en is persoon gebonden en niet voertuig gebonden zoals in Nederland.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST3 2019 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 20 ㎞. :: ⏱ ~30 min
Phil
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2020, 10:45
Locatie: Ingelmunster
Merk SP: ST5 ABS WREN KINEKT

Zopas bericht gekregen van DIV.
Nummerplaat wordt morgen geleverd.
Eindelijk ...
Ore123
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 jan 2021, 18:30
Locatie: Achterhoek
Merk SP: St 2 le
Km-stand: 0

Hoi,
Ik probeer al jaren mijn man op een speed pedelec te krijgen, kan hij mooi mee naar zijn werk, vond ik. Maar vanwege compleet gebrek aan enthousiasme van zijn kant, heb ik er nu zelf maar een gekocht.
Oké, en óók omdat ikzelf verder weg ga werken. Tot nog toe moest ik 700m fietsen, maar binnenkort 24 km. Dus gekeken naar een elektrische auto, maar we hebben behalve een gewone auto ook al een kampeerbusje (een van mijn vele hobby’s ). Man gebruikt dagelijks de kleine auto, en af en toe het busje gebruiken vind ik prima, maar om er 4 of 5 dagen per week mee heen en weer te pendelen... daarom dus voor een sp gekozen.
Fietsenmaker gebeld, testrondje gemaakt op een gazelle, voelde wat wiebelig. En koud! Had niets met de gazelle te maken.
Wat op internet rondgekeken, bedacht dat ik een Stromer wilde, met zo’n riem, want ik ben niet zo van het schoonmaken, en een afspraak gemaakt voor testrondje. Koud! Vooral m’n hoofd.
Dus behalve een Stromer st2 LE kleine maat, krijg ik vrijdag ook een winddicht mutsje voor onder de helm! Ik hoop dat dat genoeg is om mijn oren dooi te houden!
Zijn er trouwens hier mensen die wel eens een hondje meenemen achterop? Ik twijfel er over of ik hem dat wel kan aandoen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom! En gefeliciteerd met je aankoop, leuke Stromer!

Qua hondje: die twee frommels van mij zijn daar veel te groot voor, maar wat voor jou koud is, kan dat voor je hondje ook zijn. Beetje afhankelijk van wat voor jas/vacht-ie van zichzelf heeft. Maar je kunt je hond natuurlijk ook een warm jasje aantrekken, is genoeg voor te krijgen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie