Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Welkom Bart in de wondere wereld van de SP!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Harry00
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2020, 14:07
Locatie: Lewedorp
Merk SP: Stromer ST2 Belt LE

Sinds vandaag ook lid van dit informatieve forum. Ik lees al een tijdje mee maar vroeg of laat komt dan een keer het moment om ook iets te gaan delen.
Naast nu dus dit forum ben ik ook te vinden op diverse motorgerelateerde All & offroad forums (zag al wat bekende forumnamen uit die wereld hier voorbij komen) Verder zwem ik graag en probeer af en toe wat te windsurfen.
Ik rij sinds 2017 met een Grace Easy S-pedelec uit 2012. Toen al een Gates riemaandrijving en 3 versnellingsnaaf geïntegreerd in de BionX achterwielmotor. Ik kocht hem gebruikt in Berlijn en heb hem hier op kenteken gezet, het was voor mij eigenlijk om te kijken of mijn 25 km enkele reis woon-werk verkeer iets zou zijn om lekker te bewegen. Ja dus! Erg leuke fiets maar helaas was ineens de trapondersteuning weg. Wat hier aan de hand is ga ik vast nog wel uitzoeken als ik weer wat meer tijd heb, de verwachting is een kapotte trapsensor of losgeraakte pulsmagneet in de motor.

In ieder geval werd het tijd om door te stappen, en dat hoopte ik te doen met een MTB Cycletech Code 45. Maar helaas, de beloofde 4 tot 6 weken levertijd werden ruim 4 maanden, zoals al meerdere kopers hebben ondervonden en nog steeds geen nieuws. Inmiddels is de order gecanceld en nu komt Stromer in beeld met de nieuwe ST2.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Welkom Harry00, mooie fiets de 2. Ik heb erop gereden. In ieder geval 2 versnellingen meer! :cool2:
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Harry00
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2020, 14:07
Locatie: Lewedorp
Merk SP: Stromer ST2 Belt LE

Mwah.... Ik had nooit het idee dat ik met die 3 versnellingen te weinig had hoor. Was prima zo. ;)
Tomv
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2020, 22:46
Locatie: Roeselare
Merk SP: St2
Km-stand: 0

Mijn naam is Tom.

Ik heb onlangs een st2 le besteld. Dit voor mijn WW verkeer van 36.2 km enkel. Ben met veel ongeduld aan het wachten op de levering.
PBR
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2020, 20:52

hallo iedereen!

Na circa een jaar volgen van dit forum is het tijd mijzelf voor te stellen.
Ik heb veel bruikbare info gevonden die mij geholpen heeft met het aanschaffen van de ST5, waarvoor dank!

Mijn naam is Pascal 39 jaar (182cm 84kg.) woonachtig in een dorp tegen de veluwe. Heb de ST5 aangeschaft voor WW-rit van 35km enkele reis, voornamelijk buitengebied. eerst 8 maanden een 2e hands Riese Muller Charger HS blue label gehad om te kijken hoe het fietsen naar het werk bevalt.

Nu 2 dagen in het bezit van de ST5, wat. een. monster.
heb de standaard ST5 gekozen, met een rek achterop. bij Jeroen de spatbord verlenger 175mm besteld en de sp connect mount.

ik heb alle instellingen op max gezet, ik kan hier nu 48km ver mee komen. zonder dat ik zuinig hoef te rijden. nu is er momenteel geen noemenswaardige wind dus heb meer dan voldoende actieradius.

heb er nu inmiddels 200km opzitten, nu aan het fine-tunen met zadelhoogte en bandenspanning.
De fietsenmaker had er 2.6 bar ingepompt, hierdoor is het een stijve raket. nu met 2.2 bar veel meer comfort zonder dat het stuurgedrag in de bocht veranderd.

ik vind het een prachtige fiets en ben onder de indruk van de techniek!

gr Pascal
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Tomv schreef: 05 nov 2020, 22:56 Mijn naam is Tom.

Ik heb onlangs een st2 le besteld. Dit voor mijn WW verkeer van 36.2 km enkel. Ben met veel ongeduld aan het wachten op de levering.
Leuk Tom. Kunnen we mooi ervaringen uitwisselen.
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Hey,
Ik ben Johan, 49 jarige Gentenaar.
Tijdens de eerste lockdown had ik tijd zat om mij in te lezen in dit forum.
Dit heeft ertoe geleid dat ik nu uitkijk naar de levering van m'n eerste (elektrische) fiets.
De ST2 LE.
Bedoeling is hiermee minstens 2x per week naar het werk te rijden.
Afstand is +/- 30km enkel.
Bluuf me je fikn van me velo!
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Joker schreef: 14 nov 2020, 16:40 Hey,
Ik ben Johan, 49 jarige Gentenaar.
Tijdens de eerste lockdown had ik tijd zat om mij in te lezen in dit forum.
Dit heeft ertoe geleid dat ik nu uitkijk naar de levering van m'n eerste (elektrische) fiets.
De ST2 LE.
Bedoeling is hiermee minstens 2x per week naar het werk te rijden.
Afstand is +/- 30km enkel.
Hey Johan, leuk dat je ook de ST2 LE hebt besteld. Mooi ervaringen delen in de toekomst. Wanneer heb je hem besteld?
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Ik heb deze op 14 oktober besteld.
Levering zou eind november zijn maar daar heb ik nog geen bevestiging van gekregen.
We wachten vol ongeduld...
Bluuf me je fikn van me velo!
Plaats reactie