Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Frank L
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 mei 2019, 16:45
Locatie: Rotterdam
Merk SP: ST1
Km-stand: 7600

Hallo forumleden! Sinds eind mei kan ik mij ook rekenen tot de schare gelukkige Stromeraars, want toen heb een bijzonder nette witte ST1 uit 2016 op de kop getikt met slechts 3300km op de teller.
Inmiddels zijn daar ruim 700km bij gekomen, en ik ben nog iedere dag blij met deze keuze. Ik gebruik 'm voor woon-werkverkeer van Rotterdam naar Delft, ca 14km, een heerlijk tochtje door de polder.
Heb dit traject ook enkele jaren met een normale fiets afgelegd, maar vond dat het tijd werd voor wat meer comfort en snelheid. Begin dit jaar een VanMoof Electrified S aangeschaft, een prachtige fiets, maar vond deze niet krachtig genoeg met tegenwind, en ook de actieradius was wat beperkt.
Daarom op aanraden van een vriend gekozen voor The Real Thing :-).
Moest eerst wel wat wennen aan het geluid dat de rijwind veroorzaakt langs de helm, maar dat een helm verplicht is neem ik graag op de koop toe. Net als de wonderlijke regelgeving met betrekking tot waar je wel/niet mag rijden, ik neem aan dat een overheid die graag ziet dat zo veel mogelijk mensen gaan fietsen in plaats van autorijden toch tot slimmere wetgeving in staat moet worden geacht.

Erg leuk om op dit forum over alle ins and outs over deze machtige fietsen te lezen!
witte ST1 2016 -witte Giro Camden - woonwerk Rotterdam <> Delft
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Tof te lezen dat het SP imperium uitbreidt! :ay
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Juvazee
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 mei 2019, 20:19
Locatie: Zetten
Merk SP: Stromer
Km-stand: 7000

Hallo ik ben Justin en sinds begin mei rij ik op een zwarte ST3 rond. Ik heb hem Back Beauty gedoopt naar het paard in de gelijknamige serie van vroeger.
Ik rij iedere dag van Heteren naar station Ede-Wageningen heen en weer ca. 32km per dag. Mijn ST3 heb ik gekocht bij de op dit forum wel bekende fietsenzaak in Herveld. Heb hem laten uitrusten met de Kinect zadelpen en blauwe accu en als helm heb ik de Cratoni Vigor. Deze helm vond ik beter zitten dan de Giro Bexley waar ook een week mee heb gereden. De Giro voelde meer als een emmer ten opzichte van de Cratoni (sorry voor de vergelijking).
Nu ik de fiets een paar maanden heb, met inmiddels ruim 1700km op de teller, rijd ik nog elke keer met een grote Stromer smile op mijn gezicht.
ST3 2019, Deep Black, Sport L, BQ983, Kinect, Cratoni Vigor, reisafstand 32km v.v.
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Justin, Welkom op het forum van en door stromeraars. :d3:
ik rij zelf ook een ST3 :cool2: en ben net zoals jij erg enthousiast.
Veel veilige kilometers toegewenst :ay
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Welkom Justin op het forum en fijn te lezen dat je voorkeur ging naar 'n ST3. Hier ook dik tevreden over het masjien! Veel veilige en genietende km's gewenst! :bn:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Saloe
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jul 2019, 22:40

Hallo Stromers,
Ik ben Ed. Ik ben 54 jaar oud en sinds vorige week gebruiker van een Stromer ST1x. Je leest het goed, gebruiker en geen eigenaar.
De Stromer heb ik namelijk geleast in een zogenaamd 6 wheel leasecontract.
Dat wil zoveel zeggen dat ik zowel mijn auto van de zaak alsmede de Stromer via mijn werkgever geleasd heb.
De bedoeling is dat ik een 1-2 keer per week op de fiets naar het werk ga en de leaseauto dan laat staan en mij ervaringen ga delen met de leasemaatschappij. De afstand woon-werk bedraagt overigens voor mij een kleine 30km enkele reis.

De afgelopen dagen heb ik anoniem al wat rondgesnuffeld op het forum en ben al veel interessante topics tegengekomen.

Al met al heb ik er veel zin om kilometers te gaan maken met deze voor mij nieuwe vorm van mobiliteit.
Gang is alles, rust kan je redden :lol:
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Saloe schreef: 01 aug 2019, 09:00 Hallo Stromers,
Ik ben Ed. Ik ben 54 jaar oud en sinds vorige week gebruiker van een Stromer ST1x. Je leest het goed, gebruiker en geen eigenaar.
De Stromer heb ik namelijk geleast in een zogenaamd 6 wheel leasecontract.
Dat wil zoveel zeggen dat ik zowel mijn auto van de zaak alsmede de Stromer via mijn werkgever geleasd heb.
De bedoeling is dat ik een 1-2 keer per week op de fiets naar het werk ga en de leaseauto dan laat staan en mij ervaringen ga delen met de leasemaatschappij. De afstand woon-werk bedraagt overigens voor mij een kleine 30km enkele reis.

De afgelopen dagen heb ik anoniem al wat rondgesnuffeld op het forum en ben al veel interessante topics tegengekomen.

Al met al heb ik er veel zin om kilometers te gaan maken met deze voor mij nieuwe vorm van mobiliteit.
Je zal merken... die wagen zal alsmaar meer langs de kant staan :ay
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Saloe schreef: 01 aug 2019, 09:00 De bedoeling is dat ik een 1-2 keer per week op de fiets naar het werk ga en de leaseauto dan laat staan en mij ervaringen ga delen met de leasemaatschappij. De afstand woon-werk bedraagt overigens voor mij een kleine 30km enkele reis.
Haha, zo is het bij mij ook begonnen ja... 2-3 keer per week met de fiets en de rest met de auto... Nu doe ik zo goed als alles met de fiets, tenzij ik grote of zware dingen moet meenemen.

Als je conditie nog niet zo goed is dan is rustigaan beginnen met een paar dagen in de week fietsen een goed idee, de kans is groot dat je straks baalt als je een keer met de auto moet :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik ging ook 50 x per jaar met de st2 naar het werk rijden.... :mrgreen: :bj
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 01 aug 2019, 15:16 Ik ging ook 50 x per jaar met de st2 naar het werk rijden.... :mrgreen: :bj
Is ook niet helemaal gelukt nee... Ben je nog wel 50x met de auto geweest?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie