Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22825
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bijzitter schreef: 22 apr 2020, 17:13 Nu wordt er elke keer verteld dat het onderdeel onderweg is, ze hebben een track en trace nummer. Maar datum wordt steeds aangepast?
Dan is ofwel het track & trace label wel aangemaakt, maar het pakket nog niet verzonden, en dat mag je zeker Stromer verwijten. Ofwel er is vertraging bij de vervoerder van het pakket, en dat mag je de vervoerder van het pakket verwijten (daar kan de Rolls ook niks aan doen).

Een telefoontje van je dealer naar Stromer zou hierover meer duidelijkheid moeten geven. Ook zou je dealer - als het pakket bij de vervoerder vermist is (vertraging begin je weinig tegen) - aan Stromer kunnen vragen om een vervangende zending op te sturen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bijzitter schreef: 22 apr 2020, 17:13 Maar ik blijf erbij dat je bij het merk stromer toch wel wat anders mag verwachten.
Wat zijn je verwachtingen Bijzitter ? ... gooi het eens in de groep. :D
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Kor Trip
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2020, 08:13
Locatie: Nieuw-Schoonebeek

Hallo allen,

Sinds begin maart dit jaar ben ik in het bezit van een Stromer ST1. Van huis uit ben ik geen fietser (ook niet in mijn vrije tijd) en voor mijn woon-werkverkeer gebruik(te) ik altijd de auto. Maar omdat de leeftijd mee begint te tellen (55) en ik een overwegend zitten beroep heb wilde ik toch graag wat meer bewegen.

Ik ben me dit jaar daarom gaan oriënteren op een Speed Pedelec. Gevoelsmatig kwam ik steeds bij een Stromer uit. Begin februari heb uitgebreid kunnen testen (10 dagen lang!) dankzij de Stromer-dealer in Groningen. De keuze is toen op de nieuwe ST1 gevallen. Ik fiets nu dagelijks naar mijn werk (enkele reis 16km) en ik moet zeggen met heel veel plezier!

Op dit forum heb ik al veel bruikbare tips gelezen en ik vind het leuk om ervaringen van andere Stromer-rijders te lezen.

Groet, Kor
Stromer ST1 2020 Charcoal 983Wh, Lazer Anverz NTA Mips, Ortlieb Back Roller Classic
mrstrom

Kor Trip schreef: 23 apr 2020, 10:47 Hallo allen,

Sinds begin maart dit jaar ben ik in het bezit van een Stromer ST1. Van huis uit ben ik geen fietser (ook niet in mijn vrije tijd) en voor mijn woon-werkverkeer gebruik(te) ik altijd de auto. Maar omdat de leeftijd mee begint te tellen (55) en ik een overwegend zitten beroep heb wilde ik toch graag wat meer bewegen.

Ik ben me dit jaar daarom gaan oriënteren op een Speed Pedelec. Gevoelsmatig kwam ik steeds bij een Stromer uit. Begin februari heb uitgebreid kunnen testen (10 dagen lang!) dankzij de Stromer-dealer in Groningen. De keuze is toen op de nieuwe ST1 gevallen. Ik fiets nu dagelijks naar mijn werk (enkele reis 16km) en ik moet zeggen met heel veel plezier!

Op dit forum heb ik al veel bruikbare tips gelezen en ik vind het leuk om ervaringen van andere Stromer-rijders te lezen.

Groet, Kor
GOed te horen dat het je bevalt! geniet van je fiets en nog vele veilige km's.
Dentista
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 feb 2020, 14:28

Sinds gister ben ik een trotse eigenaar van een st3.

Ik ben 37 jaar oud en rijd nu 3 jaar top een vanmoof electric.Ik zocht een kwalitatief betere fiets. Heb veel fietsen bekeken maar bleef terug komen op de stromer. Heb een korte afstand woon werk verkeer maar geniet erg van fietsen. Heb dus tegen adviezen in voor een stromer gekozen maar ben blij dat ik het heb gedaan. Geniet van de(korte) ritjes met een grote glimlach op mijn gezicht.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Dentista schreef: 24 apr 2020, 21:34 Heb een korte afstand woon werk verkeer maar geniet erg van fietsen. Heb dus tegen adviezen in voor een stromer gekozen maar ben blij dat ik het heb gedaan. Geniet van de(korte) ritjes met een grote glimlach op mijn gezicht.
Daarvoor dienen adviezen. Inwinnen, op jou toepassen en vervolgens een geïnformeerde keuze maken. Ook als die tegen de adviezen ingaat kan het een zeer goede keuze zijn. Je hebt geen impulsaankoop gedaan.
En ik heb mijn ST3 ook gekocht voor woon werk, maar ik gebruik hem intussen voor 60% van mijn verplaatsingen naast woon werk. Naar de doe het zelfzaak, naar de sportwinkel, naar vrienden die vrij ver wonen, snel eten afhalen, ... Het enige waarvoor hij naar mijn mening niet geschikt is, is rustige pleziertochtjes naast een gewone ebike, want daarvoor zit hij mij veel te sportief en ik vind de ondersteuning aan lage snelheden (<25km.u) niet prettig (ofwel veel te veel in stand 3 ofwel veel te weinig in stand 2 of 1).
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22825
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stand 2 kun je tweaken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Stromeur schreef: 25 apr 2020, 11:39 Stand 2 kun je tweaken.
Daar zou ik inderdaad wat verder mee moeten experimenteren.
ST3 black 983wh
StromeremortS
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 apr 2020, 23:02

Hallo allemaal

Na een tijdje meelezen hier op het forum ben ik heel wat bruikbare tips en ervaringen tegengekomen, waarvoor dank. Ik ben nog redelijk nieuw in de speed pedelec wereld, al is België blijkbaar een bijzonder grote afzetmarkt.

Van december 2019 tot februari 2020 heb ik gestromerd met een ST1 van 2018. In februari kreeg ik dan een mooie aanbieding op een nieuwe ST1 Launch edition, “out with the old and in with the new”. :mrgreen:

De vorige ST1 vond ik al prettig rijden, deze snelheidsbanaan tovert echter elke keer een glimlach van oor tot oor bij het rijden. :cool2:
35E9947B-5617-4D0B-B96C-EB3199481643.jpeg
35E9947B-5617-4D0B-B96C-EB3199481643.jpeg (5.12 MiB) 2883 keer bekeken
:bo: 2019 (2020) Stromer ST1 LE - “Speedy Banana” -
Voorheen: 2018 Stromer ST1 Sport
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Het gele kleurtje verrast me elke keer weer positief. :up
Op het traject Almere-Muiderberg heb ik al een paar keer zo'n geel monster "in het wild" mogen kruisen/aanschouwen.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie