Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

deef schreef: 20 mar 2021, 20:20 Jullie hebben zeker allemaal kantoorjobs. Als je in een fabriek werkt kun/mag je je batterij niet zomaar meenemen. Of wat als ik wil herladen op een openbaar oplaadpunt. Allemaal niet mogelijk.
Nee kom nooit op een kantoor, maar ik ben wel in overleg gegaan met mijn werkgever om een oplossing te bedenken en die is er gekomen, opladen op een beveiligde plek. Zo kan het ook.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

deef schreef: 20 mar 2021, 20:20 Jullie hebben zeker allemaal kantoorjobs.
Welkom.

Lees je eerst eens rustig in op dit forum. Dan zie je vanzelf hoe gevarieerd de SP-rijders in deze community zijn, dat lang niet iedereen een kantoorbaan heeft en dat je probleem niet uniek is.

Denk in oplossingen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Ik werk ook in een fabriek, wij hebben na aanvraag de mogelijkheid om de batterij op te laden in afgesloten kastjes. Dewelke voorzien zijn van ventilatiegaten. Staan in de kleedkamer, topoplossing. Is voor de werkgever géén meerkost, want in België 100% aftrekbaar.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
deef
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2021, 10:00
Locatie: Zottegem
Merk SP: St1 2019
Km-stand: 350

Ena1968 schreef: 21 mar 2021, 08:21 Ik werk ook in een fabriek, wij hebben na aanvraag de mogelijkheid om de batterij op te laden in afgesloten kastjes. Dewelke voorzien zijn van ventilatiegaten. Staan in de kleedkamer, topoplossing. Is voor de werkgever géén meerkost, want in België 100% aftrekbaar.
Super, bedankt voor de tip
Woon-werk 25 km
Gebruikersavatar
VincZ
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2021, 20:42
Locatie: Zwolle
Merk SP: Stromer st2

Hoi! Ik ben Vincent en sinds juni vorig jaar in bezit van een ST2. Heerlijk om mee te rijden. Toen het nog enigszins verantwoord was, ging ik nog naar kantoor (Zwolle - Deventer, 37 km enkele reis). Perfect in een uurtje te doen. De laatste maanden wat minder, maar van tijd tot tijd probeer ik in ieder geval nog af en toe een recreatief rondje te rijden. Directe reden dat ik me nu aanmeld is dat m'n app geen sjoege meer geeft. Als daar ergens een topic voor is, zal ik het daar verder in plaatsen.
Jimbo
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2021, 14:20
Locatie: Noorderkempen

Hallo iedereen, ik ben 30 jaar en kom uit Hoogstraten België. Ik ben al een tijdje aan het kijken om een SP te kopen voor woon-werk, wat neerkomt op een 30-40km per dag. Ik ben ook al even aan het meelezen op het forum voor tips en ervaringen van andere SP'ers. Ik twijfel echter nog tussen enkele merken/modellen, waaronder de ST2 met riem, ST5 (evt met ABS) & Norta B5040. Nu ga ik me dit weekend wagen aan een uitgebreide testrit met een knalrode Norta B5040. Deze heb ik heel het weekend ter beschikking gekregen van de FM in Olen. Daarnaast ga ik morgen ook testrijden met een ST3 (aangezien ze geen ST5 beschikbaar hebben als testfiets) bij Velodome te Brasschaat. Hopelijk zijn de weergoden me gunstig gezind. :D

Heeft er iemand al ervaring met de Norta B5040? Hieronder alvast de specificaties van dit model.

Motor Bosch Performance line Speed 45km/u vierde generatie (4 ondersteuningsstanden: eco, tour, sport & turbo)
Batterij Powertube 625Wh + Powerpack 500Wh -> actieradius ca 200km
Alu 6061 frame met alu, regelbare,
verende voorvork Rockshox Recon
Versnelling: Enviolo Trekking handgeschakeld
Riemaandrijving: Gates
Slot: Abus Bordo XL
Magura MT4 schijfremmen
Alu stuur met verstelbare stuurpen ahead
Extra verstevigde dubbelwandige velgen
Banden: Schwalbe Super Moto X gehomologeerd tot 45 km/u
Framehoogtes: 43,5 (S/M) & 49,5 (L/XL)
Kleur: mat zwart & vuurrood
Gewicht: 30 kg

Uiteraard deel ik mijn bevindingen over de Norta hier op het forum.
geertengerritsen
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2021, 08:21
Locatie: Den haag
Merk SP: ST2
Km-stand: 0

Hallo
Mijn naam geerten Gerritsen en ben nieuw op dit forum. Heb net een stromer st2 besteld en het is leuk om te lezen hier.
Mn fiets ervaring is oa de TDF op de racefiets natuurlijk 1 dag vooruit op de echte renners en verder heb ik de halve wereld iver gefietst. Nu maar eens met ondersteuning als je dagje ouder wordt. Heb al eea gelezen over regenpakken type helm verbruik accus etc. Leuk om mee te lezen veel fiets plezier allemaal. Natuur is toch het mooiste!!!!
Gr G
Gebruikersavatar
Bernie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2021, 21:54
Locatie: Nabij Gent (BE)
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1000000

Dag iedereen,
Ik ben Bernard (Bernie ;)) En de ST2 LE in royal blue is inmiddels besteld. Bedoeling is woon-werk (23km enkel) in Oost-Vlaanderen. Fietsvergoeding door mijn werkgever is mooi meegenomen maar ik ben er al 55 en dus fiets ik ook om fit te blijven.
:arrow: Klever X-Alpha 45 - 10-2021 - 1200 wH - raw copper
woon/werk 50 km (bijna dagelijks)
Pirre
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2021, 10:04
Locatie: Stabroek Belgie
Merk SP: Stromer st3
Km-stand: 600

Hallo iedereen, Mijn naam is Pirre en lees al een tijdje mee op het forum. :cool2:
Heb sinds 3 weken een Stromer st3 cool white XL die vooral gaat dienen als woonwerk vervoer.
Ik woon in stabroek (N Antwerpen). Ik had hiervoor een Merida ebike waar ik op 3 jaar en 9mnd ongeveer 35000 km mee gereden heb zonder echt grote problemen, ik hoop dit ook te halen met de st3. Alhoewel ik al een probleempje heb :roll:
Ed75
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 apr 2021, 21:05
Locatie: Zuid-Limburg
Merk SP: ST3
Km-stand: 10000

Hallo iedereen, ik ben Eddy en sinds eind februari de trotse bezitter van een ST3 Sport Deep Black incl. blauwe. Jaren het hoofd gebroken om een goede reden te vinden om een SP te kopen.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een nieuwe baan op Stromerafstand gezocht. Beetje kort door de bocht, maar het was toch bij de belangrijkste voorwaarden.
Na jaren van 60000 à 70000km in de auto, nu vijf dagen per week 70km op en neer tussen de Voerstreek en Hoeselt. Nog geen seconde spijt van.
Sinds enkele maanden lees ik dagelijks mee, vooral de testverslagen en reviews. Daarom, prima naam gekozen en :ay voor de nieuwe layout.
Plaats reactie