Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Dat snap ik Golvas!
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Fijn zo ! ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
schepbar
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mei 2021, 12:33

Hi allemaal!

Mijn naam is Paul woonachtig in de Haarlemmermeer op een steenworp afstand van Schiphol.
Met ingang van 1 juni hoop ik dagelijks op de SP naar mn werk te gaan, 19 km enkele reis. 4 jaar geleden al een Riese Muller SP beltdrive gehad, beviel toen uitstekend.
Uiteindelijk deze fiets verkocht aangezien ik toen met name met een lease auto op pad was.

Afijn, nu aan het orienteren op een stromer, neig sterk naar een ST2 ivm de beltdrive.
Binnenkort maar eens gaan testen. Wat een super forum, een schat aan waardevolle info en ervaringen. :cool2:
MaartenVA
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2021, 19:58
Locatie: Puurs-Sint-Amands
Merk SP: Stromer
Km-stand: 7500

Hallo iedereen

Ik ben woonachtig te Klein-Brabant, een streek te midden van de Vlaamse ruit (Gent - Antwerpen - Mechelen).

Sinds 19 februari 2021 ben ik in het bezit van een stromer st2 beltdrive, dark grey.

Ik gebruik de fiets voor mijn woon-werk traject: +- 35 km enkele reis. Een dertig tal km kan ik het beste uit deze fiets naar boven halen, de overige 5 km gaat door stedelijk gebied.

Ondertussen (begin mei) staan er iets maar dan 3100 km op te teller, het dikt dus snel aan!

Dankzij dit forum heb ik al wat info kunnen gebruiken voor bepaalde problemen die zich bij de fiets voordeden. Alvast bedankt daarvoor!
Jammer genoeg was het er nog niet van gekomen om mezelf voor te stellen, dus bij deze is dit gebeurd!
Stromer ST2 beltdrive dark grey (eind februari 2021) - 983 Wh
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Hallo allemaal,

Mijn naam is Patrick en ik woon in Noord Limburg.
Sinds begin mei de trotse bezitter van een Stromer St2 met riem. Uiteraard een blauwe. :hy:
Omdat ik hem ga gebruiken voor ca. 3 dagen per week woon-werk verkeer +/- 27 km enkele reis heb ik gekozen voor wat meer comfort: een geveerde voorvork en zadel. Die zitten ook op de gewone QWIC e-bike waarmee ik de afstand al een paar keer heb gereden. Geen overbodige luxe omdat een deel van de route over klinkerwegen gaat.
Behalve Stromer heb ik de QWIC MA11 overwogen, ook met riemaandrijving, maar de accu capaciteit is beperkt tot 785 Wh. Bij proefrijden haalde ik op beide fietsen met gemak 45 km/uur in de hoogste ondersteuning en zelfs met wind regen. Vervolgens eindeloos gepuzzeld, kiezen voor de ‘voordelige’ QWIC of ietsje doorsparen voor de duurdere Stromer. Beide merken claimen betrouwbaarheid en over het algemeen zal dat wel kloppen, maar berichten op dit forum tonen aan dat er nog ruimte voor verbetering is.
Ik ga er maar vanuit dat mijn fiets geen kinderziekten heeft en dat de accu (983 Wh) het een tijdje volhoudt.
Mocht de laatste stuk gaan dan hopelijk binnen de garantie en anders laat ik hem gewoon lokaal reviseren.
Dat is een stuk goedkoper.

Groeten
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Proficiat met je nieuwe fiets. Wanneer je 27 km enkel doet kun je lang doen met je blauwtje, mits je op je werk oplaadt. Niet helmaal leegrijden is uiteindelijk beter voor het behoud. Accu revisie van het blauwtje is nog nooit gelukt, althans mij niet bekend. Zou te maken hebben met de BMS.
Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daarnaast is er een verschil tussen revisie en herstel.
SpeedPAT schreef: 15 mei 2021, 22:41 en anders laat ik hem gewoon lokaal reviseren.
Dat is een stuk goedkoper.
Denk er niet te licht over. Zie ook: https://www.speedpedelecreview.com/view ... f=6&t=4279

Hoe dan ook: zolang je netjes met je accu omgaat zit je voor de komende twee jaar goed binnen garantie. Tegen het einde van die twee jaar is garantie verlengen ook nog een optie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
lakrossy
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2021, 16:41
Locatie: uithuizermeeden
Merk SP: stromer
Km-stand: 8700

Hoi,

Allereerst bedankt voor het opzetten en onderhouden van dit forum. De afgelopen maanden erg veel info van gehaald.

Ik ben Rene en woon in het uiterste noorden van Groningen. Afgelopen jaar heb ik een ST1 gekocht om wat aan mijn conditie te doen en 32 km woon-werk op een gewone of electrische fiets duurt gewoon te lang. Verschillende fietsen geprobeerd en de ST1 is het geworden. In de daaropvolgende tijd is de fiets een beetje gepimpt en ook gerepareerd na een harde val/glijpartij. De FM in Groningen heeft dat allemaal heel goed gefixed.
Aanvankelijk had ik een 814 accu, maar bij windkracht 5 tegen en 4 graden boven 0 redde ik dat niet. De FM deed een redelijk voorstel voor inruil voor een 983 accu en dat is ruim voldoende.
Al met al rij ik nu bijna 5000 km zonder mankementen en lekke banden en slecht 1 val door onkunde. 's Morgens vroeg door de landerijen is fantastisch. Zelf ben ik al aardig gewend aan de snelheid, maar de rest van de wereld is dat nog niet.
ww 32 km enkel. ST1/983, sql inner bar end, sxt8000 pedalen, shimano mw701 winterschoenen, bodyfloat, lezyne 1300xxl, spatbord verlengers, axa foldable 1000 en toch bidonhouder.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Peerke1960 schreef: 16 mei 2021, 00:00 Accu revisie van het blauwtje is nog nooit gelukt, althans mij niet bekend.
Neem hier eens een kijkje. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 17 mei 2021, 13:28 Neem hier eens een kijkje. ;)
Apart:
Capaciteit in Ah gaat vooruit, capaciteit in Wh achteruit? Hoe werkt dat?
Capaciteit in Ah gaat vooruit, capaciteit in Wh achteruit? Hoe werkt dat?
Screenshot 2021-05-17 at 14.28.26.png (12.18 KiB) 1971 keer bekeken
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie