Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

guillaume65
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2020, 12:42
Locatie: Gouda
Merk SP: Strome ST1x

Ik had me al eens voorgesteld, maar was toen nog niet in het bezit van een fiets.
Sinds vandaag is dat veranderd. Ik heb een ST1x uit 2018 gekocht. De fiets heeft de standaard accu van 618 Watt. Dat moet voldoende zijn om een enkele reis van 35 km te overbruggen.

De fiets is geleverd met een setje Ortlieb tassen (erg fijn)en een tweede lader. Zelf heb ik een spatbordverlenger besteld en een kapje voor de claxon.

Natuurlijk even een stukje gefietst. Wow, wat een power! Ik heb eerder op een Riese & Muller fiets gereden, maar de Stromer rijd daar rondjes omheen!

groet,

Wim
Deef1880
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2020, 20:31
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 23000

Ook nieuw hier dus bij deze ook maar even voorstellen: Dave (deef voor de iphone :D ) thans nog met een ST1 van 2016 met nu bijna 24000k ... Door mij enkele maanden geleden gekocht met 21000k om te testen of ik na jaren motor en auto rijden naar het werk wel zou willen fietsen... Wel dat was snel duidelijk :mrgreen: waauuuw wat een machine's zijn die stromers ! Na enkele weken mijn vrouw ook eens laten kennismaken. Ze heeft ondertussen haar gewone e bike van Trek verkocht en een ST3 aangeschaft! Ik sta op het punt een 2 de handse ST5 aan te kopen... ik was hier al even aan het meelezen maar nu dus geregistreerd :cool2:
Former: ST1 (old) 24k current: ST5 1k ... and counting, 22' Sport, bodyfloat kinekt, SP connect, newlooxs sport trunkbag
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

guillaume65 schreef: 24 nov 2020, 19:41 Ik had me al eens voorgesteld, maar was toen nog niet in het bezit van een fiets.
Sinds vandaag is dat veranderd. Ik heb een ST1x uit 2018 gekocht. De fiets heeft de standaard accu van 618 Watt. Dat moet voldoende zijn om een enkele reis van 35 km te overbruggen.

De fiets is geleverd met een setje Ortlieb tassen (erg fijn)en een tweede lader. Zelf heb ik een spatbordverlenger besteld en een kapje voor de claxon.

Natuurlijk even een stukje gefietst. Wow, wat een power! Ik heb eerder op een Riese & Muller fiets gereden, maar de Stromer rijd daar rondjes omheen!

groet,

Wim
Gefeliciteerd. Ik denk wel dat de kans groot is dat je het met een verouderde 618Wh niet altijd gaat redden om die 35 km met volle ondersteuning te doen. Met koud weer en veel wind tegen kan het wel eens krap worden. Als je na 17.5 km al onder de 50% zit, zou ik voor de zekerheid een stukje in stand 2 gaan rijden. Lijkt me erg vervelend om 5 km van je einddoel met een lege accu te staan.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hangt er ook sterk vanaf hoeveel km die accu op de tikker heeft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ief4x4
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 nov 2020, 19:55
Locatie: Beerse , België
Merk SP: ST2
Km-stand: 12000

Hoi iedereen,
Ik ben een fervent 4x4 rijders met avonturen vooral doorheen gans Frankrijk maar ook Wales en de Italiaanse Alpen staan reeds op mijn conto. Sinds enkele weken een ST 2 aangekocht van 2018 met 11.500 km op de teller.
En gebruikt deze voor woon-werkverkeer, enkele rit 24 km. Gedurende 3 jaar heb deze trip gereden met een gewone 25/u fiets maar dan was ik te lang onderweg, nu ben ik even vlug thuis als met de auto zonder halsbrekende toeren uit te halen.

Ik heb natuurlijk op de verkeerde pagina een en fotoke geplaatst.

groeten, Lieven

viewtopic.php?p=91373#p91373
guillaume65
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2020, 12:42
Locatie: Gouda
Merk SP: Strome ST1x

@Zoran @Stromeur

De fiets heeft nog maar 2200 km achter de wielen. Vorige week had ik na 35 km nog 25% over, het zit dus wel snor met die accu.
Wellicht dat er op termijn een zwaardere accu komt, maar voorlopig volstaat deze.

Vandaag lekker aan de fiets geknutseld. De ketting was erg vet, die ziet er nu weer netjes uit. Verder nog een spatbordverlenger en claxon deksel geplaatst. Zo krijgt de fiets een beetje een 'eigen geur'.

Komende week weer lekker scheuren....
Werner719
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2020, 23:20
Merk SP: Stromer ST3 L 983wh kinekt

Na lange tijd als een soort stiekeme gluurder op het forum te hebben gekeken, nu maar eens tijd om mezelf voor te stellen.
Ik ben Werner.
Als biker en Harley man en een motor verleden van 30 jaar met veel verschillende motoren (weet ondertussen dat ik niet de enige motorrijder ben op dit forum) En sinds een tijd heel erg enthousiast geworden over ‘speedpedelecs’ Zeer in het bijzonder de Stromer. Niet echt begrepen en serieus genomen te worden door vrouw en maten word er al volop over geouwehoerd ondertussen...🤗
Maar na diverse ritten op demo’s nu mijn eigen witte ST3 (L) gekocht.
983 batterij erin en kinekt er op laten zetten. Jeemig wat een apparaat. En wat enorm genieten. Mooie connectie met dealer in Deventer die mij als ‘leek’ al veel heeft geleerd en geholpen. Aanrader trouwens! Woon/werk is 62 km per dag die ik ondertussen afleg, maar merk al dat ik daarbuiten ook de Stromer steeds uit de schuur haal. Fluor Gore kleding naast zwarte Harley kleding in de berging is ook wel een bijzonder aangezicht.. merk dat de Gore wear kleding die ik bij elkaar heb gesprokkeld gewoon erg goed voldoet in de echte weerbarstige praktijk. Ondertussen al veel nuttige informatie van het forum gehaald. En ook genoten van jullie ervaringen trouwens. Gisteren winterbandjes er op en dat was ook zeker al te merken met vocht en bladeren. Woon/werk traject is trouwens Holten-Zutphen
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Welkom Werner.
We WW’en naar de zelfde stad, Zutphen. Ik kom er van de Arnhemse kant naartoe fietsen. Mocht je in Zutphen een FM nodig hebben voor de Stromer dan kan ik je Fietsen van Stenis in Warnsveld aanraden. Zijn team heeft ruim 5 jaar ervaring met Stromers.
Goed te horen dat je een goede band hebt met een FM in Deventer.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Werner719
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2020, 23:20
Merk SP: Stromer ST3 L 983wh kinekt

Dank je Stromend en thx voor de tip! :) Leuk om te weten dat er meer Stromers dagelijks rondom Zutphen zwerven. Zie dat je een ST2 S hebt dus ga er zeker op letten :d3:
Bij Stenis ben ik ook een keer wezen kijken maar kreeg de deal rond in Deventer. Kreeg wel echt een idee van veel ervaring in Warnsveld.
Vanaf Arnhem is dus over de nieuwe brug ga ik van uit. Ik ben daar laatst een keer recht omhoog gegaan richting bovenliggend fietspad. kon ik de optie lopen met ondersteuning ook een keer uit proberen :geek:
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Leuk te horen dat je in m’n buurt Stromert. Vorig jaar deed ik nog een rit Arnhem, Posbank, Eerbeek, Loenen, Twello, Dieren en weer terug. De ST2S is sinds juni vervangen door een Klever.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie