Nou ik heb hem 10 oktober besteld. Levering aanstaande woensdag. Dus dat biedt perspectief. Hopelijk hoef je niet lang meer te wachten. De eerste batch gaat volgende week uitgeleverd worden door de dealers.
Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
- Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
- Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP
-
- Pro
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 14 nov 2020, 12:15
- Locatie: Bruxelles
- Merk SP: STROMER ST3 PINION
- Km-stand: 28000
Goedenavond,
Ik ben een ongelukkige eigenaar van stromer ST2.
Ik kom op dit forum om mijn negatieve ervaringen te delen, wat advies te krijgen en misschien enkele oplossingen.
Hier is het mijn ST2 na de aankoopt:
Sorry voor mijn Nederlands, maar ik ben Franstalig
Fabian
Ik ben een ongelukkige eigenaar van stromer ST2.
Ik kom op dit forum om mijn negatieve ervaringen te delen, wat advies te krijgen en misschien enkele oplossingen.
Hier is het mijn ST2 na de aankoopt:
Sorry voor mijn Nederlands, maar ik ben Franstalig
Fabian
- Bijlagen
-
- 20180926_114822 (1).jpg (110.2 KiB) 3337 keer bekeken
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Runner-up
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 17 nov 2020, 14:46
- Km-stand: 2500
Beste allemaal,
Volgende week verwacht ik de eerste kilometers te maken op mijn nieuwe St1. Ik ga deze bike voornamelijk gebruiken om te forenzen (50 tot 60km/dag) Dit doe ik nu nog veelvuldig met de racefiets of MTB als trainingen voor een andere liefde, de triatlon. Om relaxter op mijn werk en ‘s avonds weer thuis aan te komen de overweging gemaakt tussen een “normale” E-bike of een SP. Na een proefrit op een St1X was ik verkocht!
Toch is mijn keuze gevallen op de St1 omdat er een paar significante verbeteringen zijn doorgevoerd. O.a. 27,5” wielen, dichte onderkant van de onderbuis waren doorslaggevend.
Mijn St1 zal klaar staan volgende week op Pirelli sloffen, geflipte stuurpen, een recht stuur en de 814 wh accu. Overigens ben ik, o.a. door de ervaringen van vele forumleden, niet voor een prijsvechter/kartondozenfietsverkoper te gaan maar voor het vertrouwen van de lokale FM.
Ik heb reeds vele topics doorgespit alhier als “voyeur” maar dat heeft mij wel gesterkt in de configuratie waar ik nu voor gekozen heb. Ik kan niet wachten op de eerste km’s op mijn eerste eigen SP.
Zal tzt mijn ervaringen delen met jullie en hoop vele veilige maar bovenal plezierige km’s te maken.
Stay safe and healthy all and keep the good side of the rubber on the road!
Volgende week verwacht ik de eerste kilometers te maken op mijn nieuwe St1. Ik ga deze bike voornamelijk gebruiken om te forenzen (50 tot 60km/dag) Dit doe ik nu nog veelvuldig met de racefiets of MTB als trainingen voor een andere liefde, de triatlon. Om relaxter op mijn werk en ‘s avonds weer thuis aan te komen de overweging gemaakt tussen een “normale” E-bike of een SP. Na een proefrit op een St1X was ik verkocht!
Toch is mijn keuze gevallen op de St1 omdat er een paar significante verbeteringen zijn doorgevoerd. O.a. 27,5” wielen, dichte onderkant van de onderbuis waren doorslaggevend.
Mijn St1 zal klaar staan volgende week op Pirelli sloffen, geflipte stuurpen, een recht stuur en de 814 wh accu. Overigens ben ik, o.a. door de ervaringen van vele forumleden, niet voor een prijsvechter/kartondozenfietsverkoper te gaan maar voor het vertrouwen van de lokale FM.
Ik heb reeds vele topics doorgespit alhier als “voyeur” maar dat heeft mij wel gesterkt in de configuratie waar ik nu voor gekozen heb. Ik kan niet wachten op de eerste km’s op mijn eerste eigen SP.
Zal tzt mijn ervaringen delen met jullie en hoop vele veilige maar bovenal plezierige km’s te maken.
Stay safe and healthy all and keep the good side of the rubber on the road!
#Stromer ST1 2020 814Wh #Canecreek Thudbuster ST #Brooks Cambium C15 #3x60kmWW
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Klinkt goed! Als ik een tip mag geven: als het budget het toelaat zou ik zeker voor de 983Wh accu gaan. Om meerdere redenen:
- door het grotere aantal cellen in de accu is de belasting per cel bij zowel laden als gebruiken lager, wat leidt tot minder slijtage
- door de grotere capaciteit wordt je accu minder gebruikt en laad je dus steeds minder bij, wat leidt tot minder slijtage
- je hebt voor jouw ritten een bepaalde capaciteit nodig, zeg even 500 Wh (willekeurig getal). Vanaf het moment dat je 814 Wh accu tot 61% capaciteit gesleten is heb je dan niet meer genoeg voor jouw ritten. Een 983 Wh accu moet al tot 51% terugzakken voordat je je rit niet meer kunt maken (getallen zullen voor jou anders zijn, principe blijft overeind).
Dit alles zorgt ervoor dat je flink langer met een 983 Wh accu kunt doen dan met een 814 Wh accu, en dat voor een relatief klein bedrag meer.
Hoe dan ook: veel plezier met je nieuwe fiets!
- door het grotere aantal cellen in de accu is de belasting per cel bij zowel laden als gebruiken lager, wat leidt tot minder slijtage
- door de grotere capaciteit wordt je accu minder gebruikt en laad je dus steeds minder bij, wat leidt tot minder slijtage
- je hebt voor jouw ritten een bepaalde capaciteit nodig, zeg even 500 Wh (willekeurig getal). Vanaf het moment dat je 814 Wh accu tot 61% capaciteit gesleten is heb je dan niet meer genoeg voor jouw ritten. Een 983 Wh accu moet al tot 51% terugzakken voordat je je rit niet meer kunt maken (getallen zullen voor jou anders zijn, principe blijft overeind).
Dit alles zorgt ervoor dat je flink langer met een 983 Wh accu kunt doen dan met een 814 Wh accu, en dat voor een relatief klein bedrag meer.
Hoe dan ook: veel plezier met je nieuwe fiets!
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Na lang wikken en wegen , alles uitzoeken op dit forum , uiteindelijk een stromer st1 "mogen" kopen van de vrouw , het is geen klein bedrag, maar dit kan nu van de bucketlist af .
Dankzij dit forum en 2 dagen testen heen en terug naar het werk (top van de FM) gekozen voor de stromer met 984 KW accu. In stand 3 kan ik heen en terug. Bereik van de stomer valt me wat tegen, daarom ook de grootste accu gekocht. Ik fiets 23 km enkel naar het werk. Ik ging al redelijk vaak met de racefiets naar het werk, conditie is goed, maar ik ging alleen met goed weer, ook doordat ik continudienst werk en dus vaak in het donker fiets. Met de stromer wil ik ook in de winter en met regenweer gaan fietsen. Of de tweede auto weg "kan" zien we volgend jaar wel.
Dankzij dit forum en 2 dagen testen heen en terug naar het werk (top van de FM) gekozen voor de stromer met 984 KW accu. In stand 3 kan ik heen en terug. Bereik van de stomer valt me wat tegen, daarom ook de grootste accu gekocht. Ik fiets 23 km enkel naar het werk. Ik ging al redelijk vaak met de racefiets naar het werk, conditie is goed, maar ik ging alleen met goed weer, ook doordat ik continudienst werk en dus vaak in het donker fiets. Met de stromer wil ik ook in de winter en met regenweer gaan fietsen. Of de tweede auto weg "kan" zien we volgend jaar wel.
-
- Pro
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37
Door regen fietsen,dan is de ST 2 een goed alternatief.
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Welkom tim r, een riem in de regen geeft idd minder onderhoud. Echter ik heb met mijn ST1 het nooit een probleem gevonden om mn drivetrain te kuisen. 5 minuten werk. Veel veiliige km toegewenst!
Met vriendelijke groeten, Peter
Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)