Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

BLACKSTROMER
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 10:52
Locatie: Waregem Deerlijk

Mijn vr en ik stromeren nu samen st3, zij gebruikt die als boodschapper en rijdt liever met de fiets dan de wagen.
Geen woonwerk.
Ikzelf voor de winter ook dezelfde fiets, omdat ik niet meer mee kan met mijn racefiets, en voor de fun.
Zij heeft al 2500 km in 7 mnd, ik 250 in 5 mnd ... ik snak naar droog weer en liefst geen storm ,dan kan ik es meegenieten van al die fun.
m2ss180
stef9100
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:38

Oost-Vlaanderen / België. 41 jaar. Ik ben me even opnieuw ah inlezen / oriënteren. Woon werkverkeer is 27 km enkel ( Sint-Niklaas -> Temse -> Boom) Vier jaar geleden heb ik mijn oude mountainbike voorzien van een Bafang set met een 560 Wh batterij waar ik tot 30 km/h rij. Veel leuker dan met de auto gaan werken. Wel de nodige aandacht te geven qua onderhoud ivm slijtage tandwielen & ketting.

2 jaar geleden ben ik al even ah kijken en testen geweest met R&M, Klever en Stromer. Ik was toen nog niet volledig overtuigd en vond het ook nogal duur. ( via werkgever krijg ik geen fietsvergoeding wat het financiële plaatje anders maakt ). Ik had toen iets van 'ik laat de markt nog wat verder ontwikkelen'.

Verleden jaar was een speciale jaar omwille van gezinsuitbreiding ( van wij 2 naar 2+1=3 ). Dit en nog wat veranderingen op werk- en thuisftront waardoor ik momenteel niet met de fiets kan gaan werken. Vanaf eind april zal dit wel terug lukken.

Vanaf maart kan ik via mijn werkgever ook speedelec leasen. Vrijdag testrit met een ST1....
Gebruikersavatar
BrainBoxNL
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 feb 2020, 16:55
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST1
Km-stand: 12000

Hallo Allemaal

Ik ben Jos en heb een Stromer St1 waar ik gemiddeld 5000 km mee fiets per jaar.
In de regio Nijmegen, Berg en Dal, Groesbeek tot aan Kleve en Weeze.
Aangezien ik met pensioen ben is het alleen goed weer cruisen wat ik doe.
Vaak ook off road en daar heeft de Stromer wel eens moeite mee, de Schwalbe Big Bens komen niet vooruit op los zand en fietsen door modder is een slecht idee omdat de wielen dan vastlopen tussen de band en de spatborden. Naast de zijwind gevoeligheid zijn dit de enige minpunten van deze fiets.
Ook heb ik bewust gekozen voor een 25 km fiets, geen helm en geen gedoe met fietsen op de rijweg.
Helaas is het zo dat Stromer geen 25 km fietsen meer maakt, dus ik ben nog niet aan het kijken voor een St1x. Een ander merk is ondenkbaar natuurlijk.
Ik ben lid geworden van dit forum omdat ik alle onderhoud en reparaties zelf uitvoer en ik graag technische kennis wil delen.
Tot ziens op het forum.
Stromer St1 25 km 2016 5000 km 522 Accu 250 W
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom!
BrainBoxNL schreef: 24 feb 2020, 21:06 Vaak ook off road en daar heeft de Stromer wel eens moeite mee, de Schwalbe Big Bens komen niet vooruit op los zand en fietsen door modder is een slecht idee omdat de wielen dan vastlopen tussen de band en de spatborden.
Een Stromer is een wegfiets, geen MTB. Je moet een vis ook niet vragen om in een boom te klimmen ;)

Maar: spatborden eraf en andere banden eronder zou al een hele hoop schelen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ter inspiratie, qua offroad ST1 (de eerste is een officieel Stromer ST1 model geweest, stond zo in de catalogus):

viewtopic.php?f=5&t=53&hilit=gemodificeerde#p367

viewtopic.php?f=5&t=53&hilit=gemodifice ... t=30#p2007

viewtopic.php?f=5&t=53&hilit=gemodifice ... t=40#p8015


Ik denk nog steeds dat je met een e-MTB beter af bent, maar een Stromer een tikkie off-road maken kan dus wel :-)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Dre
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2020, 10:11
Locatie: Rijen

Bedankt voor jullie reacties,

Vandaag heb ik op caliberen gedrukt, krijg de melding trappers niet belasten.
Wie kan mijnen stapjes vertellen hoe je moet calibreren?
Ik zie dit nergens terug. Moet je bijv naast de fiets lopen, en lang duurt het proces?
Reden van van vraag is, dat fiets niet meer uit de modus komt.
Had overigens geen problemen met de sensor.

Mvg Dre
ST2 s 983Wh. Rijen - Slot Loevestein 37 km enkel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Gewoon procedure starten terwijl je wel op de fiets zit (gewoon stilstaand) maar zonder je voeten op de trappers. Het duurt minder dan 1 seconde, maar ze zijn bij Stromer even vergeten om te melden wanneer het klaar is :roll:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dre schreef: 25 feb 2020, 17:49 Had overigens geen problemen met de sensor.
If it ain’t broke, don’t fix it. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

FreddyH schreef: 25 feb 2020, 18:07Het duurt minder dan 1 seconde, maar ze zijn bij Stromer even vergeten om te melden wanneer het klaar is :roll:
Is bij 1 van de laatste updates (ik meen 4.2.2.1) aangepast. Geeft nu aan dat het gelukt is. Iig nog niet de melding gehad dat het niet gelukt was
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Wombat
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 feb 2020, 14:55

Niwla schreef: 10 feb 2020, 05:44
Wombat schreef: 09 feb 2020, 22:16 Ben benieuwd of het nieuwe ladertje (246) er al bij zit of dat het een oudere is. Dat laat ik nog weten !

Groet, Wombat
Daar ben ik ook benieuwd naar. Alvast veel fiets plezier!
Bij deze bevestigd dat mijn ST1 met de nieuwe lader is geleverd :D :cool2:
Plaats reactie