Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Peerke1960 schreef: 22 okt 2019, 23:27 Suc6 met je fiets Zoran. Ach, idd wat mindere ondersteuning, ik ervaar dat ook. Betekent wat harder werken. Aan de andere kant merk ik dat die 2 a 3 km mindef snelheid uiteindelijk niet veel uitmaakt qua tijd. En... zeker in dit jaargetij is 45 km vaak te hard met alle nattigheid en bladeren.
Ga je met de pont naar wageningen? Geeft dat niet veel onophoud? Ik kies vaak de brug om naar tiel te rijden. Is 4kilometer om maar geeft geen wachttijd. En, deze brug is al weer 25 jaar vrij van bruggeld. :ay
Klopt wat je zegt over de snelheid, ik had aan de tijd al gezien dat het nauwelijks scheelt. Maar het is het gevoel he, als ik een ST5 had gehad dan had ik ongetwijfeld overal waar het veilig kon 48 gereden. Je (of in ieder geval ik) wil toch het maximale eruit halen.

Ik pak het fietspad naast de A50 over de Waal en het Lexkesveer over de Rijn, dat is een redelijk snelle veerpont, hij doet 2 minuten over de overtocht, maar je kunt natuurlijk wel de pech hebben dat hij net weg is als je aan komt fietsen. Over de Rijnbrug rijden is 6 a 7 km langer dus gemiddeld genomen is de pont sneller. Bij 4 km omrijden en een pont over de Waal (veel bredere rivier dan de Rijn) zou ik ook zeker de brug pakken. De kosten voor de overtocht zijn 60 cent enkele reis (bij een 40 rittenkaart), dus dat valt te overzien.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Proficiat aan de nieuwkomers, geniet van jullie aanwinst en veel veilige km's door 't landschap! :ay
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Celf
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2019, 19:01

Zoran schreef: 22 okt 2019, 21:46 Al met al een prima fiets, de enige die er mooi uitziet, binnen het budget paste en mij zonder problemen 29 km heen en 29 km terug brengt op 1 acculading. Ik hoop er nog vele duizenden kilometers op te mogen rijden.
Welke batterij heb je momenteel met dit verbruik?
Ik sta momenteel ook voor de keuze tussen de ST1 en de x-speed. Aan beide fietsen vind ik dingen niet zo mooi, dus dat speelt alvast geen rol :P
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Celf schreef: 23 okt 2019, 10:14
Zoran schreef: 22 okt 2019, 21:46 Al met al een prima fiets, de enige die er mooi uitziet, binnen het budget paste en mij zonder problemen 29 km heen en 29 km terug brengt op 1 acculading. Ik hoop er nog vele duizenden kilometers op te mogen rijden.
Welke batterij heb je momenteel met dit verbruik?
Ik sta momenteel ook voor de keuze tussen de ST1 en de x-speed. Aan beide fietsen vind ik dingen niet zo mooi, dus dat speelt alvast geen rol :P
Dat bereik is met de grootste accu (983 Wh), dat heb je ook echt wel nodig als je hard wil fietsen. Met de ST2 (met dezelfde accu) had ik bijna altijd tussen de 10% en 20% over, maar bij twee keer wind tegen heb ik ook wel eens onder de 10% gezeten en dan is het nog niet eens echt koud geweest buiten. Ik rijd dan wel overal volle bak (stand 3) behalve in de dorpen daar zet ik de fiets een standje teurg, maar dat is misschien 4 km van de route. Ik betwijfel of je met volle ondersteuning de 60 km redt op één 850 Wh acculading van de Klever.
Stromer ST1 2019, rood
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

FreddyH schreef: 22 okt 2019, 21:59
Zoran schreef: 22 okt 2019, 21:46 - De achterrem (denk ik) maakt af en toe een metaalachtig geluid, morgen eens vragen bij de fietsenmaker of dat normaal is (lijkt me niet).
Klinkt als een rem die aanloopt. Hebben ze bij de FM in 5 minuten opgelost.
Bedankt voor de tip, FM heeft het inderdaad binnen no-time gefixt. Ik heb ook gelijk de 3 spacers onder het stuur laten weghalen voor een wat sportievere zit, ik heb mezelf er namelijk in 1 rit twee keer op betrapt dat ik mijn armen over het stuur had gelegd (dat is niet direct heel veilig met 45km/u).
Stromer ST1 2019, rood
Rick
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2019, 06:26

Hoi allemaal,

Mijn naam is Rick, 26jr en doe aan wielrennen. Sinds deze week een nieuwe (overjarige) Stromer ST2 met 983wh accu gekocht voor een mooie prijs. In aanloop naar de aankoop heb ik veel aan de ervaringen op dit forum gehad. Bedankt daarvoor!

De stromer ga ik gebruiken voor woon werk verkeer in het zuiden des lands. 26km enkele reis waarin op de heenweg de Cauberg beklommen moet worden. Met de ST3 die ik op proef had was dit geen probleem en reed ik zelfs harder omhoog dan Kwiatkowski (die daar momenteel de KoM heeft met een gemiddelde van ca. 30-35).

Ik zie uit naar veel leuke, ontspannen en veilige kilometers en blijf uiteraard de tips en tricks op dit forum volgen. Stromer ze!
Stromer ST2 2019 | 983wh | ww 26 km enkel
JeroenB
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2019, 18:23

Ik heb me een een paar pagina's terug reeds voorgesteld. Maar nu kan ik mijn eerste ervaringen delen.

Na veel te lang wachten op mijn fiets kreeg ik deze dinsdag eindelijk het verlossende bericht dat mijn fiets klaar stond. Ik ben hem meteen gaan ophalen en de volgende dag direct gebruikt voor ww van 40 km enkel. Ik was wel bang dat de verwachtingen niet ingelost zouden worden. De eerst rit heb ik heb toch nog wat moeten wennen aan de verschillen tussen mijn racefiets en deze fiets (zwaarder, rijgevoel, snelheid, meer knopjes enz. )
De dagen erop altijd met de fiets naar werk gereden en het werd alsmaar leuker.
Na 3 dagen rijden kan ik al stellen dat deze fiets zelfs mijn verwachtingen overtreft, vooral het plezier van met deze de fiets te rijden is zo groot. Ik begrijp de uitdrukking Stromer smile nu beter.
Ik overweeg nu zelfs om alle dagen met de fiets te gaan werken (oorspronkelijk dacht ik aan 2 tot 3 dagen in de week), maar met deze fiets is 5 dagen op 5 ook haalbaar denk ik. Tenzij het weer het niet toelaat.
De gewonnen tijd ivm een racefiets is niet heel groot (reistijd van 1u10 min tov 1:30) maar het gewonnen comfort en de iets lagere inspanning maken het grootste verschil. Het is niet dat ik helemaal geen inspanning moet doen maar toch dat net iets minder zodat ik het wel dag na dag kan volhouden.

Uiteindelijk ben ik heel blij met de ST3 en ik hoop er nog vele jaren van te genieten.
Laatst gewijzigd door JeroenB op 27 okt 2019, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door. :ba :bp:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

JeroenB schreef: 26 okt 2019, 10:42 (oorspronkelijk dacht ik aan 2 tot 3 dagen in de week)
Dat houdt bijna niemand vol :mrgreen:
Het is gewoon té leuk om op een fijne SP te fietsen. Nu nog al die automobilisten overtuigen en de wereld wordt nog wat beter!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
stromerwernhout
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 okt 2019, 00:55

Hoi, ik ben Willem en zwerf hier al een tijdje rond en heb hier veel nuttige info opgedaan.
Zoals mijn naam doet vermoeden kom ik uit Wernhout en ben ongeveer een half jaar in het bezit van een ST5.
Na een achterwiel demontage (lekke band) door de dealer heb ik een tijd veel problemen gehad. Moment sleutel aangeschaft en met juiste moment de zaak aangedraaid. Rijdt nu weer als een speer.

Gegroet
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Veel plezier gewenst aan de nieuwkomers met hun Stromer! :ay
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie