Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

Testrijden staat zeker in de planning, liever ook wat langer/verder dan rondje rond de kerk.
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Welkom op 't forum! Bij 'n 2de hands SP zou ik de status van de batterij checken en of de display intact is, verder of hij regelmatig op onderhoud is geweest. Voor de rest...is het genieten! :ay
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
KiloWatt
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2019, 20:34

Beste allen op het STromerforum,

Sinds zaterdag 14 september ben ook ik eigenaar geworden van een Stromer, zijnde een ST1x. (Ocean Blue). Nog niet mijn eerste officiële woon-werkverkeer rit gemaakt op mijn Stromer, maar al wel eerder een proefweek geregeld, welke mij mede heeft doen besluiten om toch tot aanschaf over te gaan. Mijn dank wil ik uitspreken voor dit forum, waarop ik al veel nuttige tips heb gelezen die ik hebt gebruikt om mijn Stromer te tunen/ personaliseren. Hoop ook veel tips te kunnen krijgen voor de komende jaren.
Morgenochtend gaan we lekker stromeren (woon-werkverkeer 27 km, enkele reis).

Groet.
ST 1x 2018 Ocean Blue / 938 Watt / Epixon geveerde voorvork, BodyFloat (Kinekt) / Ortlieb Back-Roller City / Verstelbare stuurpen + Handlebar 20mm rise, 20° sweep
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Altijd benieuwd naar een aantal foto's, zeker als ik de uitgevoerde aanpassingen lees. ;)

Geniet ervan !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Proficiat met je aanschaf en geniet van je ritten en uiteraard veilige km's! :ay
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Kaayman52
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2019, 15:40
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9000

Hallo, mijn naam is Pieter, ik ben 39 jaar en woon in Utrecht. Ik houd zeer van fietsen en zou ook graag naar mijn werk fietsen, echter de afstand van 35km naar mijn werkplek op Schiphol is te groot om dit met gewone fiets binnen een uur te doen. Met het aanbod van speed pedelecs is er nu een serieuze mogelijkheid om toch te gaan fietsen. Afgelopen zomer heb ik 2 maal via een FM een Stromer geprobeerd (1x ST1X en 1xST3) en vooral de ST3 was een fantastische ervaring. De route door het groene hart blijkt heel mooi en het lijkt me leuk om dit in de toekomst vaker te gaan doen (1x per week). Ik hik momenteel nog wel zeer tegen de aanschafprijs van een ST3 en ik zou ook benieuwd zijn of de nieuwe QWIC RD11 Speed een betaalbaar alternatief zou zijn. Het besluit tot aanschaf ga ik over de winter tillen en ik hoop in de tussentijd ook een proefrit te maken met de QWIC RD11 speed (zodra leverbaar). Ondertussen lees ik graag op dit forum mee.
ST3 L Black
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Dag Kaayman,
Er is een draadje met tal van info over de qwic r10 speed. R11 is nog niet uit dus nog geen reviews van klanten beschikbaar.
viewtopic.php?f=23&t=1352&hilit=qwic+r10

Verder zou je ook de Klever X Speed (eventueel met riemaandrijving) kunnen overwegen.
ST3 black 983wh
Kaayman52
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2019, 15:40
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9000

Aha, hartelijk dank voor de link en de Klever suggestie.
ST3 L Black
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

FreddyH schreef: 15 sep 2019, 20:26 Tip: ga eerst eens op een nieuwe testrijden, zodat je weet wat je kunt verwachten.

Zeker als je nog nooit op een speed pedelec gezeten hebt kan de eerste indruk nogal overweldigend zijn, waardoor je met een grote grijns op je gezicht rondrijdt zonder echt ervaren te hebben hoe goed die fiets echt is.

Hoeveel ondersteuning kan je verwachten (best veel)? Hoeveel geluiden mag de fiets geven (zo goed als niets)? Hoe is het stuurgedrag (behoorlijk scherp)? Etc.
Als alles nieuw voor je is heb je geen idee waarop te letten.
TomSP schreef: 15 sep 2019, 22:03 Testrijden staat zeker in de planning, liever ook wat langer/verder dan rondje rond de kerk.
En zo geschiedde... Vanmiddag wat tijd besteed bij Vietz in Herveld. Nette winkel, goed geholpen.
Op zowel de nieuwe ST1 als een nieuwe ST1X gereden en laatste beviel beter qua fiets. Gaat dus een 20" ST1X worden. Nu nog nadenken voor een tweedehandse of de gemaakte offerte akkoord geven. Bevat een upgrade naar grootste accu en verende zadelpen
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Gebruikersavatar
Strobart
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 sep 2019, 23:08
Locatie: Usquert

Mijn naam is Bart en heb drie week geleden voor het eerst een proefrit gemaakt op een ST1x. Gelijk maar drie dagen woon werk (27 km-er enkel) gereden om te kijken of het wat voor mij was. Niet verwacht, maar het fietsen op de Stromer werd met de dag leuker! In de tussentijd veel op het forum rondgehangen om ervaringen en tips te lezen. Mede door de vele positieve berichten en aanwezige kennis besloten dat het een Stromer moest worden. De tweede week voor een dag een ST1 2019 meegekregen voor een vergelijk. De keus was makkelijk, het is een ST1x in de kleur Charcoal geworden. Vorige week besteld bij Egberts in Groningen en afgelopen zaterdag opgehaald. En tot dusver bevalt het Stromeren uitstekend! :ba Gewoon lachend op de fiets 's morgens vroeg :lol:!
Stromer ST1x - 814 Wh - Charcoal - Kinekt Bodyfloat - Ortlieb Back Roller Urban Pepper - Abus ACE 2.0 Black - Seal Skins UltraGrip | Stromer. Close, but no guitar |
Plaats reactie