Hallo iedereen, ik zal me even kort voorstellen: Mark. ik forens tussen velp en nijmegen, een kleine 28km, meestal met een ebike (ghost andasol trekking), soms met de trein. en via private lease hopelijk binnenkort op een stromer st3...
dat hangt ervan hoe snel die geleverd kan worden, daar hoor ik weinig blije berichten over, helaas
Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.
Dag iedereen
Na een lange tijd (en regelmatige bezoekjes op dit forum) dan toch eindelijk een keuze kunnen maken.
Ik weet al enige tijd dat ik wil overgaan van treinen, naar het dagelijks fietsen van mijn ww-verkeer. Aangezien ik de afstand van 34km met de koersfiets in iets over een uurtje mooi kan afleggen bleken de weersomstandigheden echter voor een te grote variabiliteit te zorgen. Met serieuze tegenwind of regen gaat die gemiddelde snelheid toch snel naar beneden op weg naar het werk.
Dus dan maar een elektrische fiets. Maar op het moment dat ik aan de zoektocht begon was de speed pedelec nog niet fiscaal gelijkgesteld met een fiets (dus geen fietsvergoeding) en een gewone elektrische fiets had toch een niet zo aantrekkelijke begrenzing. Idee ging dus maar de kast in.
Toen de fiscale gelijkstelling er dan toch kwam begon de zoektocht naar een geschikte speed pedelec. Na enkele proefritten was het voor mij zeer duidelijk dat de speed pedelec een Stromer ging worden. Die "dingen" kleven echt aan de weg. Wat een vertrouwen voel je als je op zo'n fiets gaat zitten. Dat je hem dan ook nog eens serieus op de staart kan trappen is een leuke bonus.
Echter lees ik te veel en online duiken er al snel (kleine) probleempjes op. En de prijs zorgt er toch voor dat je twee keer gaat nadenken. Uiteindelijk heeft dit forum het extra zetje gegeven om dan toch over te gaan tot de aankoop van een Stromer. Dit dankzij de enorme databank aan kennis die hier neergeschreven staat (en het gezonde gehalte aan kritische denkers en DIY'ers).
Om een lang verhaal kort te maken, in het begin van de week heb ik een Stromer ST3 besteld en in het begin van volgende week rijd ik er al mee naar het werk. (Wat ben ik trouwens onder de indruk van de DIV, nummerplaat binnen 4 dagen in huis en dat met een feestdag tijdens die periode).
Aan iedereen op dit forum: Merci voor de (onbewuste) hulp tijdens het keuzeproces.
Groetjes
Na een lange tijd (en regelmatige bezoekjes op dit forum) dan toch eindelijk een keuze kunnen maken.
Ik weet al enige tijd dat ik wil overgaan van treinen, naar het dagelijks fietsen van mijn ww-verkeer. Aangezien ik de afstand van 34km met de koersfiets in iets over een uurtje mooi kan afleggen bleken de weersomstandigheden echter voor een te grote variabiliteit te zorgen. Met serieuze tegenwind of regen gaat die gemiddelde snelheid toch snel naar beneden op weg naar het werk.
Dus dan maar een elektrische fiets. Maar op het moment dat ik aan de zoektocht begon was de speed pedelec nog niet fiscaal gelijkgesteld met een fiets (dus geen fietsvergoeding) en een gewone elektrische fiets had toch een niet zo aantrekkelijke begrenzing. Idee ging dus maar de kast in.
Toen de fiscale gelijkstelling er dan toch kwam begon de zoektocht naar een geschikte speed pedelec. Na enkele proefritten was het voor mij zeer duidelijk dat de speed pedelec een Stromer ging worden. Die "dingen" kleven echt aan de weg. Wat een vertrouwen voel je als je op zo'n fiets gaat zitten. Dat je hem dan ook nog eens serieus op de staart kan trappen is een leuke bonus.
Echter lees ik te veel en online duiken er al snel (kleine) probleempjes op. En de prijs zorgt er toch voor dat je twee keer gaat nadenken. Uiteindelijk heeft dit forum het extra zetje gegeven om dan toch over te gaan tot de aankoop van een Stromer. Dit dankzij de enorme databank aan kennis die hier neergeschreven staat (en het gezonde gehalte aan kritische denkers en DIY'ers).
Om een lang verhaal kort te maken, in het begin van de week heb ik een Stromer ST3 besteld en in het begin van volgende week rijd ik er al mee naar het werk. (Wat ben ik trouwens onder de indruk van de DIV, nummerplaat binnen 4 dagen in huis en dat met een feestdag tijdens die periode).
Aan iedereen op dit forum: Merci voor de (onbewuste) hulp tijdens het keuzeproces.
Groetjes
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Welkom en alvast veel veilige kilometers gewenst op je nieuwe bolide!
Tjoh, dat Stromer ook nog Klevers maakt... Dan snap ik wel dat die ST1 wat meer op een X-Speed is gaan lijken
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Dag,
Zijn er ervaringsdeskundigen die dagelijks (heel het jaar door) 30 km enkele reis naar hun werk fietsen?
Ik ben aan het overwegen om de lease auto in te leveren, en op een speed pedelec naar het werk te gaan.
Graag hoor ik jullie ervaringen.
Zijn er ervaringsdeskundigen die dagelijks (heel het jaar door) 30 km enkele reis naar hun werk fietsen?
Ik ben aan het overwegen om de lease auto in te leveren, en op een speed pedelec naar het werk te gaan.
Graag hoor ik jullie ervaringen.
Niet dagelijks. Maar zo goed als dagelijks. Hier is de enkele reis bijna 54 km.
Ik ga niet met de fiets wanneer
- Ik de wagen nodig heb voor 't werk (verplaatsing naar andere site)
- Er gevaar voor ijzel is
- Er fikse rukwinden (> 65km/h) of onweders voorspeld worden
- Wanneer ik jarig ben en mijn collega's een stukje taart wil aanbieden
Laatst gewijzigd door Tomasj op 18 aug 2019, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Voor mij is het 24km, wel in principe dagelijks. Wat je even over na niet denken is wat je gaat doen bij kans op ijzel of als er vastgereden sneeuw ligt. Of als er momenten zijn dat je grote of zware dingen mee moet nemen. Op dat soort momenten ga ik met de auto.
Dat zijn echter maar een paar dagen per jaar. Verder: schone kleren in een goede waterdichte tas meenemen en gáán. Op je werk omkleden en niet druk maken om een regenbui of een keer wat vies worden.
Dat zijn echter maar een paar dagen per jaar. Verder: schone kleren in een goede waterdichte tas meenemen en gáán. Op je werk omkleden en niet druk maken om een regenbui of een keer wat vies worden.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Ik fiets het hele jaar 29 km enkele reis.
Behalve met gladheid en storm. (als dat van te voren bekend is).
Regen pak mee en dan is het prima te doen.
Misschien nog wel een "dingetje". Kijk niet naar de kortste route maar naar een speed pedelec vriendelijke route. Bijvoorbeeld minder stoplichten is plezierig. Ik heb er 4 ondanks dat ik naar Amsterdam toe fiets.
Behalve met gladheid en storm. (als dat van te voren bekend is).
Regen pak mee en dan is het prima te doen.
Misschien nog wel een "dingetje". Kijk niet naar de kortste route maar naar een speed pedelec vriendelijke route. Bijvoorbeeld minder stoplichten is plezierig. Ik heb er 4 ondanks dat ik naar Amsterdam toe fiets.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
beste rijders,
Vandaag naar mn werk gereden met een nieuwe ST1 om uit te proberen. Een preproductiemodel mee gekregen van de FM te Herveld. Man man, super lekker gereden, een kleine 40 kilometer. Natuurlijk was het ideaal fietsweer. Weinig wind, zonnetje en de mooiste fietsroute van Nederland (en België?). Meer dan 30 kilometer kronkelen over oude waaldijken met uitzicht op de rivier en haar uiterwaarden. Een route die waarschijnlijk vrij is van scholieren en heel weinig zijwegen kent. Alleen veel pensionados op elektrische fietsen...... Naja, die verdwijnen wel wanneer het weer slechter wordt.
Ik bemerk dat de ST1 sterk genoeg is om ruim 40 km per uur te rijden. Dit lukt met dit weer goed in stand 2. Op topsnelheid razen over de dijk is wel waaghalzerij gezien de vele bochten (en de pensionados). Vrijdag toch maar eens een ST3 uitproberen maar ik denk dat de meerprijs het mij niet waard is gezien mijn behoeften. Wel gemerkt dat ik een bel wil naast de toeter. En een verende zadelpen........ soms hebben vrouwen het prettiger........ Een verende voorvork waar ik over repte is idd niet nodig gezien de kwaliteit van het wegdek. Schakelen gaat precies met deze groep, is idd wel wat luidruchtig. Een andere cassette zou wel prettig zijn. De grootste tandwielen gebruik je toch niet in ons vlakke land.
Vrijdag ook maar eens babbelen met de FM en me goed op de hoogte stellen van het fietsplan bij mijn werkgever. Alle kleine ( financiële) beetjes helpen. Ik wil uit de auto!
Met vriendelijke groet
Peter
Vandaag naar mn werk gereden met een nieuwe ST1 om uit te proberen. Een preproductiemodel mee gekregen van de FM te Herveld. Man man, super lekker gereden, een kleine 40 kilometer. Natuurlijk was het ideaal fietsweer. Weinig wind, zonnetje en de mooiste fietsroute van Nederland (en België?). Meer dan 30 kilometer kronkelen over oude waaldijken met uitzicht op de rivier en haar uiterwaarden. Een route die waarschijnlijk vrij is van scholieren en heel weinig zijwegen kent. Alleen veel pensionados op elektrische fietsen...... Naja, die verdwijnen wel wanneer het weer slechter wordt.
Ik bemerk dat de ST1 sterk genoeg is om ruim 40 km per uur te rijden. Dit lukt met dit weer goed in stand 2. Op topsnelheid razen over de dijk is wel waaghalzerij gezien de vele bochten (en de pensionados). Vrijdag toch maar eens een ST3 uitproberen maar ik denk dat de meerprijs het mij niet waard is gezien mijn behoeften. Wel gemerkt dat ik een bel wil naast de toeter. En een verende zadelpen........ soms hebben vrouwen het prettiger........ Een verende voorvork waar ik over repte is idd niet nodig gezien de kwaliteit van het wegdek. Schakelen gaat precies met deze groep, is idd wel wat luidruchtig. Een andere cassette zou wel prettig zijn. De grootste tandwielen gebruik je toch niet in ons vlakke land.
Vrijdag ook maar eens babbelen met de FM en me goed op de hoogte stellen van het fietsplan bij mijn werkgever. Alle kleine ( financiële) beetjes helpen. Ik wil uit de auto!
Met vriendelijke groet
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22996
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Leuk dat de testrit je zo goed bevallen is In Herveld staat een gelimiteerde gele ST1 toch? Is-ie mooi bij daglicht?
Ik ben benieuwd wat je van de ST3 vindt. Ik denk namelijk dat je het verschil in afmontage (drivetrain, banden, remmerij) en de andere geometrie wel gaat voelen. Persoonlijk vind ik het prijsverschil tussen de nieuwe ST1 en de ST3 goed te rechtvaardigen. En het is inderdaad maar net waar je naar op zoek bent en of het jou het (fors) hogere bedrag waard is, want die ST1 is ook echt een hele leuke bike voor het geld. De ST3 komt aardig in de buurt van de neus van de zalm, maar daar betaal je ook flink voor.
Ik ben benieuwd wat je van de ST3 vindt. Ik denk namelijk dat je het verschil in afmontage (drivetrain, banden, remmerij) en de andere geometrie wel gaat voelen. Persoonlijk vind ik het prijsverschil tussen de nieuwe ST1 en de ST3 goed te rechtvaardigen. En het is inderdaad maar net waar je naar op zoek bent en of het jou het (fors) hogere bedrag waard is, want die ST1 is ook echt een hele leuke bike voor het geld. De ST3 komt aardig in de buurt van de neus van de zalm, maar daar betaal je ook flink voor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023