Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

UVB schreef: 08 jul 2019, 11:38 Heeft heeft er hier iemand misschien ervaringen met Stromer dealers rond Utrecht/Maarssen?
Ik heb positieve ervaring met Pronto E-bikes in zowel Amersfoort als Utrecht.

De eerste zaak (Amersfoort) verkoopt ook (elektrische-j scooters.

In Utrecht speedbikes en elektrische scooters. Het fijne van Pronto (Daan) is dat hij mee denkt en mij ontzorgt. (Geen aandelen, geen familie)..
ST5
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2019, 16:18

Mijn naam is Michael. Ik lees al enkele maanden het forum. Na proefritten met diverse Ebikes waaronder de ST1, ST3 en ST5 heb ik de laatste aangeschaft. Na alle horrorverhalen over levertijden gelezen te hebben was ik blij verrast dat die van mij zeer vlot binnen 3 weken was afgeleverd. Het is een ST5 XL met geveerde voorvork plus geveerde zadelpen. Daarnaast ook de bagagedrager aangezien een enkele rit naar het werk 41 km is. Ik heb hem nu 5 dagen en de eerste 250 km zitten erop. Tot nu toe enkel positieve ervaringen met deze top ebike.
Bijlagen
Weekend ritje :-)
Weekend ritje :-)
27281DAE-5928-433C-922E-225275428872.jpeg (4.32 MiB) 3877 keer bekeken
ST5 XL | Geveerde voorvork en zadelpen | Bagagedrager | dagelijks 42km Enkel
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Gefeliciteerd met je ST5 Michael! De ST5 is een heerlijke Stromer :cool2:

Veel veilige km’s gewenst!
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Proficiat met je aanwinst, veel reisplezier en veilige km's met je ST5! :ay
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

UVB schreef: 08 jul 2019, 11:38 Heeft heeft er hier iemand misschien ervaringen met Stromer dealers rond Utrecht/Maarssen?
Bij Pronto in Utrecht, vlakbij de Wall, hebben we de helm voor mijn zoon gekocht. Prima advies gekregen. Mocht om de helm te testen ook met een Stromer op pad. Terwijl hij nog 0.0 ervaring had (net zijn autorijbewijs en mijn Stromer toen nog niet geprobeerd omdat hij geen helm had).

Als mijn fiets uit de garantie is stap ik daar misschien naar over. Zowel van het werk als thuis goed te bereiken. Zitten precies op de juiste plekken voor mij :D

Succes met je keuze, maak met alledrie een goede proefrit (bijv naar je werk) voor een gedegen keuze.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
UVB
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2019, 10:01

marco-hlv schreef: 09 jul 2019, 16:47 Succes met je keuze, maak met alledrie een goede proefrit (bijv naar je werk) voor een gedegen keuze.
Vanmiddag nog eens goed het verschil getest tussen de ST1X en de ST3. De ST3 is een stuk robuuster. Ook net iets sneller in de top 2 tot 3 km per uur of zo. De ST1X voelde wat lichter en daarmee ook wat hanteerbaarder. Dichter bij een lichte fiets en de ST3 meer richting een wat zwaardere motor of zo, wat natuurlijk wel het voordeel heeft van stabiliteit op topspeed. Ook kan ik de aanbieding van verende voorvork op ST1X wel waarderen, dat reed erg fijn (ik heb ooit een polsblessure gehad door spinning).
Met mijn lengte van 182 zou een 20 inch logisch zijn (20 inch is van 175 tot 188, zit ik midden tussen), maar ik heb ook nog even de 22 inch geprobeerd (vanaf 185cm) en die past me eigenlijk beter.
Dus de keuze wordt voor mij een 22 inch ocean ST1X, met 983wh accu, verende voorvork en kinect. Nu nog even bepalen waar ik 'm koop.
Bedankt al vast voor alle info en adviezen op het forum. Dat is echt top.
emeryf
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2019, 14:33

Hoi iedereen,

Mijn naam is Emery, rij al 7 jaar elektrisch, waarvan 4,5 jaar high speed (Kalkhoff Endeavour S11 Alfine). Pas bij de derde motor (na meer dan 2,5 jaar) was het pas relax rijden met deze fiets, maar hij doet de laatste 2 jaar zijn ding dus wel. Fietsleasing op het werk goedgekeurd, toch maar uitkijken naar een nieuwe en twijfelen tussen r&m supercharger en stromer. Eerste testrit was met st1x. Viel erg mee maar als je dan een een st3 onder je kreeg... de r&m daarna nog getest maar zoals de stromer me al gevraagd had: ga je de supercharger testen? Ik zie je volgende week wel terug ;). Dus nu aan het wachten op de administratie van de leasing. En dan bol ik weer enkele jaren verder op mijn nieuwe st3. Leuk dit forum te leren kennen en ervaringen uit te delen.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Welkom op dit leerrijk forum en proficiat met je keuze!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
rollie65
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2019, 01:33

Hoi !
Ik ben Roland en sinds een kleine 2 maand de fiere berijder van een St3 .
Helaas heeft hij van de 8 weken al 3 weken stilgestaan met wat issues maar die zijn momenteel netjes opgelost door FM en
zit ik weer met de glimlach op de fiets.
Woonwerk is 24 enkel en wisselende diensten dus ook veel in het donker en rond 4.30u. s'nachts op pad. ben benieuwd wat de winter gaat brengen !
Denk wel dat ik winterhard ben vanwege mountainbike toerritten etc in de winter te rijden , maar daar heeft de cardioloog een halt toe geroepen ...helaas.
Maar de stromer compenseert dit ruimschoots !
Blij met dit forum , heb hier al veel gelezen EN geleerd.
Groetjes en stromer zo verder !
Roland
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Roland, goed om te horen dat je fietsenmaker de problemen heeft opgelost :cool2:

Zo te lezen ga je veel plezier beleven aan je Stromer :ay

Veel veilige kilometers toegewenst :ay
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Plaats reactie