Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Stroener
Pro
Pro
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jul 2018, 18:33
Locatie: Maassluis (NL)

Geleerd: Pas op voor poezen/konijnen (ben bang nog een keer omver gelopen te worden door een hert
Ik ben een met mijn ligfiets vol over een konijn gereden wat al enkele meters naast me mee was gerend ... gelukkig alleen het achterwiel ging prima konijn ging het ook prima mee denk ik :ck:
St2 ltd 256
woon-werk 25 meter!
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

pvg schreef: 24 nov 2018, 15:49 ...
Doel is om deze rit onder de 1.5uur te krijgen door de gemiddelde snelheid omhoog te krijgen. Dat lukt volgens mij het best door de route aan te passen
...
Laat de tijdwinst niet ten kosten van de veiligheid gaan. :o

Zeg ik vanuit nu bijna 3 maanden ziektewet omdat ik een fietser inhaalde die zonder richting aan te geven linksaf sloeg. En helaas ik ben nog lang niet zo ver dat ik weer op de Stromer kan stappen... (maar ik ga er wel komen!)

Met andere woorden; hoe veilig jij ook (probeert) te rijden “omstandigheden” kunnen je rijtijd zo maar met een paar maanden verlengen :D

We zien op het forum dat er veel ongelukken gebeuren binnen de eerste 1000 kilometers of het eerste jaar (mijzelf inclusief).

Ik wens je veel veilige en mooie kilometers toe!
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

jjj schreef: 25 nov 2018, 23:08 Laat de tijdwinst niet ten kosten van de veiligheid gaan
...
Ik wens je veel veilige en mooie kilometers toe!
Dank je! Beterschap.

Dit is precies wat het lastig maakt: een veilige, snelle route vinden. Ik was niet van plan om hard te gaan stromeren ten koste van de veiligheid. Ik zie route aanpassen als beste optie.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

pvg schreef: 26 nov 2018, 06:35 Dank je! Beterschap.

Dit is precies wat het lastig maakt: een veilige, snelle route vinden. Ik was niet van plan om hard te gaan stromeren ten koste van de veiligheid. Ik zie route aanpassen als beste optie.
Dat is iets wat ik ook heb gedaan. De route voor de racefiets was 51,5 km, die voor de Stromer is 55,6 km.... Maar hoe langer de route wordt, hoe meer je in de 'problemen' komt met je autonomie. Met mijn winterbanden (die de snelheid sowieso beperken tot 43,5 km/h GPS) doe ik nu 1h30 tot 1h45 over deze afstand, afhankelijk van de wind. Met de zomerbanden is dat eerder 1h20 tot 1h35, waarbij ik 10 tot 20% batterijcapaciteit overhoud.
Hou er ook rekening mee dat je fiets je sneheid nogal optimistisch weergeeft (vooral de actuele snelheid, eerder 2,5 tot 3 km/h, bij gemiddelde snelheid is het iets minder dan 2km/h verschil met GPS). Je verbruik stijgt ook sterk met de snelheid die je rijdt. Je hebt deze afstand nu probleemloos kunnen afleggen met nog flink wat accu-capaciteit over, maar op mijn fiets zie ik mijn verbruik per km met ongeveer 3% toenemen per extra km/h snelheid. Gemiddeld 5 km/h sneller rijden gaat jou 10 - 20% extra verbruik opleveren...

Pin je vooral niet vast op die snelheid, en geniet. Veel plezier iig
Laatst gewijzigd door Tomasj op 26 nov 2018, 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
s-EVE
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 nov 2018, 20:11
Locatie: Midden NL
Merk SP: ST2

Heb ik destijds met de ligfiets woon/werk naar een klant ook gedaan, minder optimale route (smal fietspad) maar buiten uit te laten honden nauwelijks ander verkeer of zijstraten + maar 1x een verkeerslicht.

Nu mijn eigen Stromer er aan komt overweeg ik sterk om een deel vd route toch om te gaan rijden om (oa) schoolkinderen te vermijden. Nu halen die de vaart er wel uit, maar veel veiliger wordt het er niet van. 's Avonds veel minder een probleem natuurlijk, dus dan zou de kortere route een optie zijn.

Overigens had ik mijn eerste ongeval al bijna op de 3e keer op een SP, een kort proefritje in Herveld waarbij ik op de terugweg niet doorhad dat een auto een erf af stoof - al doende leert men snel(ler).
ST2-Wit, standaard, SP-houder, Ortlieb Office, Cratoni Commuter :ba Geen extra toeters, wel een extra bel!
Commute: ~35km midden NL - ruwweg Vianen <-> Geldermalsen - FM: Die uit de Betuwe
unleashedST3
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2018, 16:26
Locatie: Arnhem

Berste Stromers,

Sinds afgelopen zaterdag ben ik eigenaar van een Stromer ST3LE. Enkele jaren geleden stond ik met de eigenaar van Snelbander fietstechniek in Arnhem, Paul van Heertum, een kopje koffie te drinken en sprak daarbij de woorden: "Wie koopt er in godsnaam een fiets voor die prijs". "Nou dat zijn er heel wat" zei Paul. Inderdaad een paar jaar later ben ik, na een proefrit, om.
Zaterdag de eerste rit en gelijk in het centrum van Arnhem de Johan de Witlaan opgereden. Zoals het hoort. Nou dat heb ik geweten! Het blijkt dus dat automobilisten nogal allergisch reageren op een speed pedelec. De volgende dag in Huissen op de Loostraat was dat niet anders toen een Mercedes meneer bijna verongelukte omdat hij mij persé wilde passeren waar dat eigenlijk niet kon. Dus dat binnen de bebouwde kom op de rijbaan is nog wel een dingetje. Ik woon langs het snelfietspad Arnhem Nijmegen. Geen idee of ik daar mag rijden, maar neem aan dat dat daar gewoon mag. Sommige stukken weer wel andere stukken weer niet. Daar zijn vrouwen met een hond aan een lange lijn weer iets om voor op te passen. Dijkjes hebben we ook genoeg in de buurt en daar geniet ik met volle teugen. En racefietsmeneren passeren is natuurlijk helemaal een aparte ervaring :D . De fiets rijdt geweldig en ik betrap mij erop dat ik hem bijna als een motor omgooi in een bocht. Daarbij moet ik opmerken dat ik de bochten harder neem dan op mijn scooter met blauwe plaat. Met het komende weer is dat wel iets om mee op te passen. Aanstaand weekend ga ik eens proberen om met de fiets over de Drielse dijk naar Kesteren en dan naar Veenendaal te rijden.
Groeten,
Paul
38407a02-3a44-4ffb-818f-f7753acd2ea3.jpg
38407a02-3a44-4ffb-818f-f7753acd2ea3.jpg (164.19 KiB) 3221 keer bekeken
ST3LE #meangreenmachine
mrstrom

Gefeliciteerd met je fiets!

De plek op de weg is nog wel een puntje voor sommige automobilisten. Maar het went wel vind ik. Net als op de motor wat ruim rijden. Ik vind het toch beter als op een druk fietspad, zeker binnen de beboude kom.

En nu nog die oranje reflectors eraf???
unleashedST3
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2018, 16:26
Locatie: Arnhem

Ja daar heb ik al naar staan kijken, die oranje reflectors. Die zijn ernstig lelijk. Die mogen er van mij af maar hoe doe je dat zonder de lak te beschadigen. Föhn oid?
ST3LE #meangreenmachine
Gebruikersavatar
s-EVE
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 nov 2018, 20:11
Locatie: Midden NL
Merk SP: ST2

Plek op de weg, net als bij motorrijden - gewoon links van het midden - is de handigste. Is er ruimte ben ik (met de leenstromer) gewoon wat meer naar rechts gaan rijden. Ik hoef mensen ook niet op te houden, maar binnen de kom gewoon 'half-blokkerend' rijden werkt prima.
ST2-Wit, standaard, SP-houder, Ortlieb Office, Cratoni Commuter :ba Geen extra toeters, wel een extra bel!
Commute: ~35km midden NL - ruwweg Vianen <-> Geldermalsen - FM: Die uit de Betuwe
mrstrom

unleashedST3 schreef: 26 nov 2018, 13:33 Ja daar heb ik al naar staan kijken, die oranje reflectors. Die zijn ernstig lelijk. Die mogen er van mij af maar hoe doe je dat zonder de lak te beschadigen. Föhn oid?
Bij mij had de dealer ze er af gehaald. Hij trok ze er af en daarna de troepjes er af pulken en poetsen. Ze zitten geplakt.
Plaats reactie