Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

aaddoes
Pro
Pro
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 aug 2017, 21:20
Locatie: Hillegom

Hallo, ik ben Aad een jonge god van 60 jaar. (In mijn hoofd, niet voor de spiegel)
Ik ben inmiddels al 3 jaar de eigenaar van een witte Stromer ST1, die ik voornamelijk gebruik voor woon-werk verkeer (20 km enkele reis gemiddeld 3x per week) Ik rij het hele jaar door en heb hem in drie jaar slechts een keer laten staan omdat het ijzelde.
De Stromer heeft een geveerde voorvork, een thudbuster geveerde zadelpen, ergon handvatten en Shimano pedalen. In eerste instantie zat er standaard verlichting op, maar die gaf na 1,5 jaar de geest. Deze heb ik zelf vervangen door een supernova E3 voor en achterlicht. Verder valt de kwaliteit van de trapas wat tegen, want daar zat na 7000 km al speling op.
Ik heb inmiddels 13.000 km op de fiets gereden en de totaal gemiddelde snelheid is daarbij iets meer dan 30 km/uur. Grootste irritatie is de software die de ondersteuning rond 40-42 km afkapt terwijl de zwitserse versie dit niet doet en de fiets daardoor gelijkmatiger zou rijden. Om die 42 km/uur te halen moet je bij een ST 1 overigens flink je best doen en ik ben ook een beetje jaloers op al die ST2 rijders die met gemak 45+ halen :o
Ik rij ondanks wat verbeterpunten met plezier op mijn Stromer. Geen parkeerproblemen en altijd fris op je werk en na een dag werken met een leeg hoofd weer thuis. Op een lekke band na ook probleemloos in gebruik. Na alle verhalen die ik hier gelezen heb zal de volgende zeker een ST2 worden, tenzij de concurentie met een beter alternatief komt.
Recreatief rij ik op een Idworx racing rohler met rohloff naaf wat ook geen straf is.
ST1 sinds augustus 2014 en ST2 sinds september 2017
jempike
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2017, 16:55

Bij deze zal ik me ook even voorstellen :cool2:
Ik ben Jean-Pierre, 52 winters oud en wonende te Brecht (St-job in't goor) omgeving Antwerpen.
Nu ook in het bezit van een Stromer ST1x sinds 20 Juli.
De laatste 3 jaar fietste ik half/half naar het werk ( stuk auto/stuk fiets) met een sportbike (scott) maar de tegenwind en de 52 winters begonnen wat door te wegen :bc .
Dus mocht mijn machientje gaan afhalen juist voor mijn jaarlijks verlof begon :d3: . Vermits we dit jaar geen vakantieplannen hadden wou ik er een soort van fietsvakantie van maken, maar op 23 juli had ik pech dat mijn salonzetel in de weg stond toen ik passeerde en mijn kleine teen gebroken heb. Dus dag fietsvakantie , 2 weken spalk en geen schoenen aandoen :cry: , 3de week eindelijk schoenen mogen aandoen en mocht eindelijk mijn paardje van stal halen :cool2: .
Eerste dagen toertjes in de omgeving gedaan en dan eens de route naar mijn werk gereden , ritje van 34km . Eerste stuk langs kanaal Dessel-Schoten , stukje Albertkanaal (beide jaagpad) , dan stukje door Antwerpen waar het momenteel een chaos is door al die werken :roll: , door de voetgangertunnel richting linkeroever en dan naast Expressweg richting Kallo. Eerste keer deed ik er 1u20 over doordat ik de beste weg door Antwerpen moest zoeken.
Nu al terug 3 dagen naar het werk (nachtshift) met de fiets en is zalig rijden ( doe er nu 1u06 over). Eerste 2 dagen ging goed maar deze morgend bij het naar huis rijden begon de stromer in te houden en kon ik in standje 3 niet sneller dan 35km/u. Fiets eens afgezet , batterij eruit , even gewacht maar hielp niet , bleef inhouden tot ik bijna thuis was en dan kwam ie weer op snelheid. Heel vervelend dat inhouden. Afspraak gemaakt bij de dealer en mag hem dinsdag binnen brengen, hopelijk komt het snel in orde.
Zo , dat was het ongeveer , geniet van jullie paradepaardje en tot horens :hy: .
Leosparr
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2017, 19:21
Locatie: Provincie Groningen
Merk SP: ST2

Nadat ik eergisteren na een storing van mijn ST2 op internet het Stromerforum (super om dit op te zetten Sylvia!! En wat een leuke community is dit in korte tijd geworden) vond, aangemeld, probleem beschreven, tips ontvangen, waarvoor dank. Kortom, tijd om me ff voor te stellen: Leo Sparreboom, 60, veel gefietst, woon in Delfzijl, werk in Groningen 30km v.v. 35.000 km in de auto, daar kan wat af en de ringweg door Groningen wordt de komende 5 jr een zandbak, dus sinds vorig jaar twee keer per week met de ST2 naar het werk, prachtige route langs slingerend Damsterdiep of kaarsrecht Eemskanaal, of lekker een stukje om door het prachtige Groningse landschap, daarna heel rustig door (de stad) Groningen, over het fietspad en kom fit en fris aan op het werk en s'avonds de weg terug, energiek weer thuis. Als modificatie een langere zadelpen en het zadel van mijn racefiets, ook heb ik vorig jaar herfst een extra lamp, Fenix bc30 r (max 1600 lumen) op het stuur gezet (in Groningen kan het echt donker zijn) plus twee Ortlieb tassen met daarin oplader, regenkleding, werktas en brood. Oh ja, ik heb een motorrijbewijs en met die opleiding en ervaring ben ik wel blij, want je moet echt zelf voor je veiligheid zorgen, afstand houden, anticiperen en begrijpen dat niemand je snapt, ziet of hoort...
viss1700
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2017, 18:44

Goedenavond uit Brabant voor alle Stromer gebruikers.
In afwachting van de levering van mijn Stromer ST2, vandaag de aanmelding via mijn dealer op de Stromer app al ontvangen om deze al een beetje op mijn Iphone te verkennen. Dinsdag as is het zover: De Stromer ST2 met 983Wh accu, body float, quadlock Iphone houder, Contact Top II banden, aangepaste standaard (non-automatic), dit alles met goed advies van de dealer samengesteld!
Ik kan niet wachten, en zal dan ook regelmatig mijn ervaringen gaan posten op dit forum.
Ik woon zelf in Bavel, bij Breda, en zal de Stromer recreatief en sportief gaan gebruiken, maar ben bij de dealer in Herveld uitgekomen; waarom ?.......ik zit zelf in de detailhandel en had gevoelsmatig met hem een match. Ik weet wat ik wil, hij wist wat ik zocht...simpel. St1X geprobeerd en ST2. Daarna mijn keuze gemaakt. To be continued!

Grtz Fish
Patrick
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2017, 21:58

Goedenavond,

Ik ben Patrick en ben Nieuw op het Nederlandse stromerforum.
Ervaren mountainbiker en toerfietser, sinds november rijd ik een ST1s in Lamborghini-groen. voornamelijk voor woon-werk.

Tot nu toe mijn licht opgestoken op het Zwitserse forum, gelukkig nu ook een actief NL forum!
De Stromer is mijn eerste 'fabrieksfiets' sinds jaren. Mijn montainbikes en tourfietsen heb ik altijd zelf in elkaar gezet.

Mijn Stromer zal ook niet aan veranderingen ontkomen, ik zal ze delen.
DutchJan
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2017, 22:34

Het was vandaag zover ik mocht mijn stromer ST2 ophalen, gelijk een leuk rit gemaakt wat een fiets... :cool2:
Stromer ST2 white 983Wh
Spoedpleeg
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2017, 09:09

Dag,

Ik ben sinds juni jl in het bezit van een witte Stromer ST2. Ik gebruik hem voor woon-werk verkeer en rijd zo'n 46 km per dag. Inmiddels zo'n 1750 km mee gereden en het bevalt me prima! Helaas staat de fiets nu bij de reparateur (Herckenrath tweewielers in Horssen) omdat er een enorme vibratie optrad in het achterwiel / motor. Deze is vrijdag jl uitgelezen door de fabriek en er wordt nu een nieuwe kabel geplaatst. Het schijnt een zwak punt van de fiets te zijn, maar met de gemodificeerde kabel is het probleem opgelost. Gelukkig mocht ik de demo fiets lenen dus na drie weken vakantie kan en mag ik morgen toch weer op de fiets naar het werk (Heteren > Nijmegen).

Leuk om al jullie ervaringen en tips te lezen, groet!
Sinds juni 2017 in het bezit van een ST2, aangevuld met een spurcycle bell en een Ortlieb back-roller high visibility tas, rij 46 km per dag.
Lee!
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2017, 21:08

Hallo mede speedbikers!

Graag wil ik mij hierbij ook even voorstellen:
Mijn naam is Leonard, 37 jaar en ben sinds 3 weken trotse eigenaar van een witte ST1X met 983 Wh accu.
Ik ben dit forum al enkele weken met veel interesse aan het volgen en ben hierdoor inmiddels ook een stuk wijzer geworden van alle technische informatie en mogelijkheden voor de Stromer. Als gevolg hiervan is mijn fiets inmiddels dan ook voorzien van een Spurcycle bel, Bodyfloat zadelpen, GP1 handgrepen, Cateye spiegel en binnenkort ook een Redshift Shockstop :D

Helaas heb ik wel pech gehad, want al na de 1e week fietsen begon mijn voorvork rare geluiden te maken, het zogenaamde "geigerteller getik" waar ik op dit forum over gelezen had. Dit geluid werd steeds harder en erger waardoor fietsen geen prettige ervaring meer was. Als gevolg ben ik afgelopen week langs mijn fietsenmaker in Abcoude geweest waar ik de fiets gekocht heb. Hier werd al snel geconcludeerd dat het balhoofd vervangen moet worden aangezien de lagers niet goed zijn. Een paar uur later kreeg ik een telefoontje van de fietsenmaker dat de hele voorvork vervangen wordt na overleg met Stromer. Waarschijnlijk is dit inmiddels een bekend probleem bij Stromer waardoor ze geen vragen stellen en de boel zo snel mogelijk willen oplossen. Prima geregeld, helaas blijven kinderziektes toch altijd aanwezig. Nu even wachten dus nog tot de voorvork binnen is en ik volgende week weer zorgeloos verder kan fietsen. Bij deze vervanging laat ik meteen de Shockstop monteren voor nog wat extra comfort. Ik ben trouwens benieuwd hoeveel mede ST1X eigenaren ditzelfde euvel met de voorvork hebben ervaren?

De fiets gebruik ik voor zowel woon-werk verkeer (heen en terug bij elkaar 30 kilometer) en in het weekend ga ik heerlijk stukjes toeren door de polder in de omgeving de Ronde Venen. (Ik ben benieuwd of er nog meerdere Stromer eigenaren uit deze omgeving komen?)
Voor de Stromer heb ik kort een Batavus Razer gehad maar achteraf bleek dit al snel de verkeerde keus voor mij te zijn geweest. 25 km/u bleek uiteindelijk toch slaapverwekkend traag en ook was ik niet content met de algehele bouwkwaliteit en comfort van de fiets. Gelukkig was mijn fietsenmaker zeer aardig en coulant en mocht ik de Razer weer inruilen waarna ik voor de ST1X ben gegaan. (Dit had ik al meteen moeten doen maar ik wil nog wel eens wat impulsief zijn) Ongelooflijk wat een verschil in bouwkwaliteit en comfort! Aan het dragen van een helm was ik ook snel gewend. Aangezien ik de Stromer via mijn werk kon aanschaffen was het financiële plaatje ook redelijk te overzien.
Kortom, ondanks de kleine tegenslag met mijn voorvork ben ik zeer tevreden en hoop ik vele kilometers te gaan maken op mijn nieuwe speeltje. Elke rit geeft tot nu toe een big smile! Wielrenners inhalen was een sensatie die ik nog nooit eerder heb mogen ervaren... ;)
Dit forum zal ik dan ook met veel plezier blijven volgen.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1056
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

Al enige tijd ben ik mij aan het oriënteren op een e-bike 45km/u. Steeds kwam ik uit bij de Stromer. Eerst de ST1 en later de ST1x. Na een proefrit wist ik het zeker ik ga voor de ST1x. Wat een snelheid. Je zit zo op de 35 km of meer. Gisteren is mijn fiets besteld en binnen 2 weken kan ik hem ophalen.

Ik heb al een hoop gelezen op dit forum en prachtig dat Sylvia dit heeft opgezet. Ik start aan het eind van de zomer en Stromer dus de winter tegemoed. Regen, temperatuurdaling en duisternis zijn ingrediënten die mij verplichten goed voorbereid de weg op te gaan.

Dank voor al jullie tips die ik nu al heb gelezen over banden, kleding en voorbereiding. Oh ja, natuurlijk ook jullie ervaring. Ik weet het zeker ik heb een goede keuze gemaakt.

Groet Mark (Regio Flevoland)
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST3 Sport
Km-stand: 24000

Hoi allemaal,

Al enige tijd lees ik met belangstelling dit forum en heb ook al hier en daar wat gepost. Een mooi forum waarin men elkaar echt helpt! Prachtig Sylvia dat je dit hebt opgezet.

Mijn naam is Mathijs, ik kom uit Kesteren (Betuwe). Al ruim 2 jaar en 10000 km rijd ik naar mijn werk, Kesteren - Tiel, enkele afstand 15 km, met mijn QWIC P-RD9s. Deze is momenteel te koop, zie: https://link.marktplaats.nl/m1200243042

Per 1 november heb ik een andere baan waardoor mijn route ca. 28 km enkele reis wordt. Tijd voor een echte SP dus. Ik heb me al lange tijd georienteerd. Steeds kwam Stromer als beste naar voren. Net toen ik serieus op zoek ging kwam ik een aanbieding tegen van van Herwerden uit Voorburg. Hij stopt met Stromer omdat hij ruimtegebrek in zijn winkel heeft. Daar heb ik een oranje Stromer ST1x gekocht met maarliefst 30 % korting! Dit is het model met de standaard accu (618 wh). Ik overweeg deze te upgraden naar de 983 Wh accu zodat ik mijn woon-werk traject kan afleggen zonder op het werk te hoeven bijladen. De nieuwe route gaat van Kesteren naar Bemmel zónder stoplichten en gevaarlijke situaties m.b.t. het op de weg rijden in de bebouwde kom. Over de Waaldijk of binnendoor, mooi afwisselend.

Donderdag kan ik m'n nieuwe ST1x gaan halen. Dikkenberg in Herveld wordt mijn dealer. Ik fiets er straks dagelijks langs en ben er al wezen kijken. Lomito was er ook met zijn ST2s, leuk!

Deze aanpassingen gebeuren direct:
- Ringslot
- Spurcycle bel
- Ergon GP2 handgrepen met bar ends
- Cateye BM-45 spiegel, gemonteerd aan een stangetje op het stuur
- Mijn Brooks B17 Standaard zadel
- Bidon houder

Dit staat op het verlanglijstje:
- Bodyfloat
- Geveerde stuurpen
- Een goed kabel- of vouwslot
- Eventueel een tweede koplamp, mocht de standaard lamp 's winters niet voldoen
- Spaak reflectoren?

Ik fiets nog even door met mijn Abus Urban helm. Deze is niet goedgekeurd maar ik wacht op een goedgekeurde helm met vizier.

Ik hoop op veel fietsplezier!

Hartelijke Stromergroeten,

Mathijs
ST1x 2017 Orange | ST1x Charcoal 2018 | ST3 Deep Black 2020
Plaats reactie