Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Panta
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2018, 18:41

Graag zou ik een Stromer (Stx1 of St2) willen kopen. Net voor de winter was ik bij een fietshandelaar en direct enthousiast. Maar het koude en natte weer zou er aan komen. Daarom besloot ik mijn aankoop nog even uit te stellen. De dagen duren weer langer en daarom wil ik graag gaan fietsen. Dus vanmiddag weer naar de fietsenhandelaar geweest. Tot mijn verbazing verkoopt hij geen Stromers meer. Volgens hem staan deze fiets meer bij hem in de reparatie-zone dan dat ze op de weg zijn. De kwaliteit is niet goed volgens hem. Daarom heeft hij de verkoop van Stromers stopgezet. Ik was best verrast en ga nu toch twijfelen. Ik wil mijn zure verdiende 5000 euro wel goed besteden. Hoe kijken jullie na het besluit van de fietsenhandelaar?
Laatst gewijzigd door Panta op 08 feb 2018, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
marstromertin
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2018, 19:39
Locatie: Voorne-Putten - NL.

Hallo allemaal,
Ik ben Martin, 62 jaar en tot mijn 50ste eigenlijk mijn hele leven lang veel duursporten beoefend (zwemmen, fietsen & hardlopen).
Door lichamelijk malheur gebruik ik nu een medicijn die mijn hartslag laag houdt, te laag om weer echt te kunnen gaan sporten, en stoppen met dit medicijn is ook niet echt verstandig.
Omdat ik niet binnen in sportscholen maar echt in de buitenlucht wil sporten heb ik lang na moeten denken over een oplossing om weer met de vriendengroep mee te kunnen fietsen zonder dat zij ‘last’ hebben van mijn verdwenen conditie, en alleen fietsen is ook maar alleen.

Na veel huis/leeswerk kwam ik uit op een Stromer.
Een Stromer omdat ik daar met de OMNI-app zelf de verhouding e-support vs. eigen inspanning kan regelen (= conditie verbetering) en daarmee dus mijn hartslag correct kan reguleren terwijl ik toch met de vriendengroep meefiets op hun ‘normale’ snelheid.
Naarmate de conditie toeneemt kan mijn eigen bijdrage omhoog, via de OMNI-app, en dit bij een gelijkblijvend gewenst hartslag niveau, bijkomend voordeel is dat de actieradius van de batterij toeneemt, kortom; voor mij is de Stromer de ideale fiets om verantwoord aan mijn conditie te werken, zowel alleen als in groepsverband, en dus is, ongeacht de windkracht, woonhuis/werk (22km enkel) op de fiets, 1 à 2 maal per week, ook geen probleem, wat zeg ik, dat is zelfs heerlijk!

Sinds augustus 2017 ben ik dan ook in het gelukkige bezit van een ST2/983Wh, gekocht bij Leensvaart in Heenvliet, na één proefrit was ik ook echt helemaal verkocht.
Ik heb er inmiddels bijna 1500km. probleemloos mee gefietst, met een overall gemiddelde snelheid van 30km/uur, en ik heb altijd heel veel plezier als ik op pad ga met de Stromer, en als ik tijd over heb probeer ik ook altijd met een omweg naar huis te rijden. :cool2:
Meegaan met de wieler vriendengroep (100km.) gaat uitstekend, en daarbij zijn zij ook zeer onder de indruk van de fiets prestaties alsook over de grote actieradius, verbazing alom.

En ondertussen verbetert mijn conditie, wijst de weegschaal sympathiekere getalletjes aan :ay en is het plezier in bewegen weer helemaal terug; doel bereikt en dat hoop ik nog lang zo te houden.
Happy Stromer gebruiker sinds augustus 2017 (ST2/983 Wh - 22” Sport Black).
ReneR
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2018, 16:54

Hallo,
Mijn naam is Rene, niet alleen nieuw op dit forum, maar ook zonder ervaring op andere fora. Twee jaar geleden een proefrit gemaakt op een Batavus speed pedelec, ik ben het type vergeten. Wat een leuke ervaring was dat! Meteen daarna een Stromer ST1. Wat een topervaring en wat een verschil, gewoon een andere wereld. Dit zou hem moeten worden! Helaas, de hoge prijs heeft mij vrij lang belemmerd er eentje te kopen. Was ik bijna om kwam er weer een mooi nieuw model uit: de ST1X. Weer afwachten dus. Dit kon wel eens lang gaan duren, maar ondertussen ook op marktplaats naar een Stromer lopen struinen. Een paar keer bijna raak: 2 keer een gebruikte ST2, enkele ST1x-en.

De ST1 had ik geparkeerd in een uithoekje want de X had toch wel veel leuke extra's. Totdat ik een ST1 Limited Edition Blue tegen kwam van medio 2015, nummer 229 van de 399 exemplaren wereldwijd. Naar Haarlem gereden, korte proefrit en de koop gesloten. De fiets heeft lang stil gestaan vanwege droevige omstandigheden en er stond nog geen 1900 kilometer op de teller. Verder in nette staat. De komende tijd moet uitmaken of de accu veel te leiden heeft gehad van een jaar lang geen lading, voorlopig vandaag een kilometer of vijfentwintig (stand 4) gefietst en de accu van 100% zien afnemen naar 65% Dit lijkt mij wel redelijk. De tijd zal het leren.
Verder zit er wat lakschade bij de motor, een likje zwarte verf zal dit weer netjes maken denk ik. De rest van de lak en de velgen/banden in zeer goede staat. De rechter remhendel knijpt redelijk diep in, maar remt perfect. Op dit forum hoop ik uit te vinden hoe de remhendel wordt afgesteld. Al met al een gokje, geen garantie, maar de fiets zag er zo mooi uit dat ik geen twijfel had.
Misschien komen we elkaar nog eens tegen op de fiets en anders op dit forum. Prima initiatief waar ik al een jaar zo nu en dan op keek als gast.
Tot ziens!
klaas-jan
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2018, 11:58

Hallo,
Mijn naam is Klaas-Jan. en woon in prov .Groningen.
Pas twee weken de eigenaar van een ST1X hoofdzakelijk voor woon werk.
E fietsen is voor mij nieuw. heb wel op race en mtb gefietst en nog steeds.
Het lijkt mij prettig om via dit forum ervaringen over en weer te delen.

mt.vr.groet,KJ
aabc
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2018, 14:28
Locatie: Hoornaar, Zuid Holland

Hallo allemaal,
Mijn naam is Kees en na precies een jaar op een 2ehands R&M Cruiser te hebben gefietst ben ik sinds vorige week overgestapt op een ST1X. Mede dankzij dit forum heb ik voor de Stromer gekozen en zie het dan ook als een logische upgrade. Een van de redenen van mijn overstap is dat ik wat makkelijker op hogere snelheid wilde fietsen en de actiradius van mijn R&M werd erg krap voor mijn woon- werkverkeer afstand (27km enkel) Ook mijn knieprothese begon tijdens mijn ritjes af en toe te protesteren als ik iets harder wilde fietsen.

Vorige week vrijdag mijn fiets opgehaald maar door de regen niet kunnen/willen fietsen
Afgelopen zaterdag een heerlijk rondje gefietst op mijn nieuwe ST1X en vol verlangen uitgekeken naar de maandag.
Op maandagochtend vroeg (5:30) op de fiets gestapt en heerlijk langs het kanaal (met wind mee) met gemak door kunnen trappen naar die 45km grens. Ik voelde me heerlijk en dacht zo wil ik nog wel 100km fietsen.
Totdat ik, midden in de polder, een s bocht moet nemen, ik rem beheerst af en fiets echt niet snel meer, maar bij het inzetten van de bocht..... boem! languit op het asfalt. Precies in die bocht spiegelglad!
Weer overeind gekrabbeld, fiets overeind en naar een lantarenpaal gelopen om de schade te kunnen bekijken.
Stuur scheef, trapper scheef, bagagedrager ontzet enz.enz. Helaas staat mijn fiets nu dus al weer bij de dealer met flinke schade.
Gelukkig had ik direct bij ontvangst van de fiets een all-risk verzekering afgesloten alle schade wordt dus hersteld maar het voelt toch rot. Hopelijk is mijn fiets snel weer opgelapt en kan ik straks weer dagelijks mijn ritjes maken.

Ondertussen blijf ik heerlijk lezen en zoeken op dit forum, bedankt daarvoor!

Groet, Kees
Gebruikersavatar
iMart
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 dec 2017, 12:30

Al een tijdje aan het snuffelen op dit interessante forum maar nu gaat het toch echt gebeuren. Vrijdag 23 feb wordt mijn ST1x met 983 Wh batterij geleverd en ga ik net als jullie genieten van mijn woon-werkverkeer op de fiets. Ik kan niet wachten.

Mijn naam is Mart, 47 jaar en woon in het Flevolandse Lelystad. Mijn werklocatie is in Amersfoort en dat is zo’n 55 kilometer enkele reis. Een flink stuk fietsen maar heb dat in de zomer van 2017 10 dagen getest en dat ging zonder moeite.

Een collega van mijn heeft mij aangestoken. Hij fiets tussen Almere en Amersfoort en vindt het fantastisch. Ik dacht dat wil ik ook!

Het aanschaffen van een SP is een bewuste keuze daar ik er met de auto dik een uur over doe en met de SP rond de 90 minuten. 3 uur per dag sporten als compensatie van 8 uur achter een bureau zitten. En dan heb ik het nog niet over het achterlaten van de files en het dagelijks genieten van al het moois in de Oostvaardersplassen. Mijn footprint op de mooie aarde wordt vanaf volgende week vrijdag een stuk kleiner!
Laatst gewijzigd door iMart op 14 feb 2018, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
AirMart.One - ST1 X SPORT Charcoal 983 Wh 2x55 ww - Blinker + laser.
Gebruikersavatar
E-Bundy
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 nov 2017, 16:11
Locatie: regio utrecht

Afbeelding
Hallo,
Mijn naam is Gilles en ik heb recent een ST1 aangeschaft, tweedehands origineel uit Zwitserland, daar hadden ze ook XL 22 inch frames blijkbaar. Alles werkt naar behoren verende voorvork en zadelpen zijn fijne opties. Ik vermoed dat hij van 2011 is maar ik weet het niet zeker en de stromer service kan het framenummer ook niet terugvinden, vooralsnog prima al moet ik flink bijtrappen voor 44kmh. Ik heb hem gekocht om iig 2 x pw een woonwerk van 55 km(heenenweer) te doen, ik moet nog wel even uitpuzzelen of dit gaat met een lading van de Accu (de paarsroze). Anders moet de lader mee..
Vanaf ongeveer 30 % lading resterend kan ik eigenlijk niet meer op power fietsen want dan valt de aandrijving even uit om even later weer op te pakken... is dat einde Batterij in zicht? het lukt nog wel op Eco stand, dan houdtie het langer vol..

Ik hoop via dit forum veel te weten te komen over deze fantastische bike, en vooral in het voorjaar wat langer te kunne genieten van de accu..
Myxomatose
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jan 2018, 20:33
Locatie: Klein Brabant (B)
Merk SP: Stromer
Km-stand: 15.000

Hey,
Ik ben Jo en rij sinds mei 2013 met de e bike naar het werk, probeer dit 2X/week te doen.
Zeker de eerste jaren kreeg ik nog al eens een negatieve reactie van andere fietsers omdat ik als jonge gast (+-34j) met een elektrische fiets naar het werk reed. Als ik dan vertelde dat dit 39km enkel was hadden ze ineens wat meer begrip 8-) :lol: !
Er reden toen nog veel minder e bikes rond als nu, en de gemiddelde leeftijd lag ook een stukje hoger. ;)

Ik rij sinds het begin met een Canondale Mavaro Rigid. begrensd op 25km/h. Na ongeveer 1 jaar heb ik badass tuning chip gekocht om de snelheidsbegrenzing te omzeilen (ik weet t’is illegaal) hierdoor steeg mijn gemiddelde snelheid naar 28-30km/h.

Onlangs heb ik een testrit gemaakt met ST2 van een vriend. Ik wist natuurlijk wel dat er een groot verschil ging zijn, maar het verschil was nog groter dan ik vermoede.
Daarom ben ik wat gaan verdiepen in de verschillende speed pedelcs.
Momenteel zie ik voor mij nog 3 optie's
1) De Stromer ST 2
2) De Klever X speed (een stuk goedkoper en standaard met geveerde voorvork)
3) Blijven verder rijden met mijn huidige fiets die heb ik zeker al dubbel en dik terug verdiend( jammer genoeg weet mijn vrouw dit ook :roll: )en is dus financieel gezien zeker de interessantste.

Ik volg dit Forum daarom al een tijdje omdat hier heel veel nuttige (en eerlijke!!!!) info te vinden.
ST2 2018 - Sport 22" - Matt Black - 983 Wh
LeuventotBrussel
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 feb 2018, 18:00
Locatie: Kortenberg

Hallo,
Ik ben Luc en lees al een tijdje als ongeregistreerde bezoeker mee. Op korte tijd al veel nuttige dingen bijgeleerd. Proficiat aan de beheerder van dit forum voor de goede moderatie.
Speed-pedelec is nieuw voor mij. Ik ben file-rijden en afhankelijkheid van openbaar vervoer zo beu en heb behoefte aan dagelijkse beweging en buitenlucht.
Ik verhuis nog even naar de wachtruimte, want de levertermijn werd nog niet bevestigd (ST2 besteld eind december 2017)
Groet!
ST2 2018 - 983 Wh - 22" Sport - Zwart
merstro
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 feb 2018, 19:54

Hoi, ik ben Thijs en sinds vandaag in het bezit van een stromer. Gister de sleutels gekregen van mijn nieuwe huis dat in alle opzichten een vooruitgang is behalve dat het 30 ipv 7 km van mijn werk is. Na een proefrit op een ST1 heen en weer met windkracht 6/7 was ik er van overtuigd dat ik een sterkere fiets wil hebben, en dat is een ST2 geworden. Een Solar Impulse van 1,5 jaar oud met slechts 200km op de teller. Kost wat, maar dan is ie wel helemaal compleet.

Ik dacht eerst nog dat ik eigenlijk een wat meer gewone fiets wilde hebben (met een "normale houding" als een gewone herenfiets en 28" wielen), maar ik heb er geen een kunnen vinden met de combinatie grote accu en sneller dan ST1 voor een prijs van <5K. Of te langzaam, of te kleine accu, afijn, het is dus een ST2 geworden.

Naast mijn bakker/transportfiets en een simplex cycloïde, beide van rondom 1950 is dit zo wel een buitenbeentje. Tis niet dat ik zo'n verzamelaar ben, maar op de een of andere manier zijn die oude fietsen zo degelijk dat ze haast niet kapot kunnen. Hopen dat de stromer ook zo degelijk is.
ST2 2016 - 983wh
Plaats reactie