Powerfood

Liesbeth
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:55

Nadat ik de eerste weken met voortdurende trek mijn werkdagen doorkwam, ben ik op zoek gegaan naar een ander ontbijt. In plaats van cruesli met yoghurt werd dat havermout. Dat ligt inderdaad lekker lang als een baksteen in je maag, maar echt lekker vind ik het niet. Ik ben nu overgestapt op een crunchy havervlokkenmix van de Lidl en die is en lekker en helpt me een eind door de ochtend heen. Misschien een tip voor anderen die geen fan zijn van havermout.
Net als Stromeur heb ik wel vaak last van hongerklop op de terugweg, echt heel vervelend. Daarom altijd een mueslireep en snelle jelle in m'n tas, daarop kom ik dan wel thuis.
Rijd 3-4 keer per week woon-werk op St1, 32 km enkele reis
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Sinds het stromeren 2 bammetjes extra, die ik rond 4 pm op eet. Soms ook nog een banaantje voor onderweg. Groet Anne Wim
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Liesbeth schreef: 30 okt 2017, 22:16 In plaats van cruesli met yoghurt werd dat havermout. Dat ligt inderdaad lekker lang als een baksteen in je maag, maar echt lekker vind ik het niet.
Daarom dat ik er wat chocomel doordraai, je kan natuurlijk andere smaakjes proberen. Maar het blijft wel naar havermout smaken natuurlijk.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Ben nog maar net begonnen, maar start de dag met een bakje cruesli (150-200gr) met melk (250ml) en gaan. Gedurende de dag over het algemeen (als ik de tijd niet vergeet) 2 mandarijnen en een sinaasappel en vlak voor vertrek een appel. Lunch een soepje en een boterham of 3 met wisselend beleg.
Waar ik de afgelopen tijd 's avonds mijn porties begon te beperken ligt het bord nu weer overvol. En met ook nog 3 puberjongens in huis moet er nu al meer gekookt worden ... Restjesdag wordt bijna de nek omgedraaid omdat er te weinig overblijft.
Heb wel het vermoeden dat in de loop van de tijd dit eetpatroon (vooral ochtend en door de dag) aangepast gaat worden.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Hoe bereken je je kcal verbruik tijdens het stromeren :ck:

Maar hier ook havermout, in een top blender.
Meestal 1 appel, 1 banaan, wat diepvriesfruit, soms wat kokos, honing, wate/melk/rijstemelk/kokosdrank. Blenden en drinken maar, me likes.
Soms vervang ik de havermout door avocado.
Ik wissel ook wel eens af met zelfgebakken brood. Grote voorkeur ook voor trage koolhydraten, witte pasta en rijst weinig.
Vlees tegenwoordig veel minder, meestal biologisch.

Verder zo nu en dan ben ik aan het intermittent fasten; een periode van 8u per dag dat ik eet, 16u dus niet eten. Zijnhele theorien en filosofien over, voor en tegenstanders. Een beetje vergelijkbaar met hoe je je ketting moet onderhouden; zoveel mensen zoveel meningen :mrgreen:
Mij bevalt het in elk geval goed, zeker als ik wat wintervet kwijt wil raken. Geen last van honger enzo, hooguit de eerste paar dagen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kijk, jij weet van blenderen! :cool2:

Ik vind het ook lastig om uit alle voedingshypes van tegenwoordig de juiste te halen, maar ik merk dat ik wel gevoelig ben voor de theorieën zoals gepresenteerd in De Voedselzandloper en de trendy-wendy dames van The Green Happiness. (Echt muy irritante die twee, maar ze presenteren érg lekkere recepten in hun boeken, en dat ontbrak volledig in De Voedselzandloper.)

De Voedselzandloper is redelijk radicaal als je het tegenover de Schijf van Vijf plaatst, en net als op alles valt ook op de Voedselzandloper vast het e.e.a. af te dingen, maar het sluit gewoon goed aan bij hoe/wat ik eet sinds ik op mijn 17-e het ouderlijk huis en daarmee ook de standaard aardappels, groente, vlees verliet. Ik leef er niet 100% naar, maar wel grotendeels en dat bevalt me prima.

voedselzandloper.jpg
voedselzandloper.jpg (532.13 KiB) 3789 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Kijk en dat is iets waar ik helemaal niet op let. Wat zit waar in en hoeveel.
Ik eet waar ik me goed bij voel. Als dat 3 kroketten op een dag zijn, doe ik dat (dat gebeurt nooit, maar een zondag is vaak wel een echte zondigdag in de voetbalkantine). Als ik merk dat ik me bij moet voeden, doe ik dat (vooralsnog) door iets meer op te scheppen, een boterham meer te smeren etc. Ik eet gerust chips door de weeks al probeer ik dat wel tegen te gaan. Het boeit me niet zo, zolang ik me lekker voel.
Als ik mezelf niet goed voel in mijn vel, dan eet ik wat bewuster, maar een salade kan bij mij vol eiersalade met mayo zitten hoor.

Enige is dat ik probeer is die grens van 100kg niet meer te passeren (pendel al een tijd tussen 95-99), merk dat ik me dan minder fit voel, en ik wil ook niet te licht zijn, alleen is die grens nog niet bepaald, dat zal wel ergens tussen de 85 en 90 zijn. maar ik ga geen aangepast dieet daarop volgen.

Het is een beetje wat Random zegt, zoveel mensen, zoveel gewoontes. In deze is mijn motto: doe waar je jezelf het lekkerst bij voelt.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Dreiky
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 sep 2017, 22:08

Random schreef: 31 okt 2017, 13:20 Hoe bereken je je kcal verbruik tijdens het stromeren :ck:
Ik vertrouw op de waarde die mijn Garmin me geeft,
ongeveer 1000kcal per dag voor bijna 50Km.

Gegevens van deze morgen:
Rit 20171031.jpg
Rit 20171031.jpg (61.15 KiB) 3759 keer bekeken
ST1x. Tram 5 staat al even voor de deur. ;)
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Ah ok, op basis van je hartslag dus?
Lijkt op mijn verbruik, alleen rijd ik 70km/dag ongeveer, dus dan zit ik ruim boven de 1000kcals dus?
:ai
Wat voor garmin heb je?
Dreiky
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 sep 2017, 22:08

Random schreef: 31 okt 2017, 20:29 Wat voor garmin heb je?
Ik heb de Garmin Edge 1000
Systeem geeft een getal op basis van:
Geslacht, Leeftijd, Gewicht, Hartslag, Cadans
Blijft een benadering, maar verwacht dat het vrij juist is.

Ik zie ook steeds dat mijn ochtendrit iets meer verbruik geeft, snelheid en hartslag zijn dan ook hoger. (minder traag verkeer op de weg )
ST1x. Tram 5 staat al even voor de deur. ;)
Plaats reactie