Juizz voor onbepaalde tijd gesloten: failliet

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op de Stromer Forum Facebook pagina is door een klant, wiens geplande reparatie werd afgezegd, gemeld dat Juizz Amsterdam voor onbepaalde tijd dicht gaat, en dat dit niet COVID-gerelateerd zou zijn. Concreter werd het niet.

Op de deur van de vestiging hangt inmiddels ook de mededeling dat ze voor onbepaalde tijd gesloten zijn.

Iemand die hier meer over weet of heeft gehoord?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Frankz
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 okt 2018, 17:13
Locatie: POORTUGAAL
Merk SP: ST1X 2018
Km-stand: 30000

Ja helaas wel.

Werd gisteren gebeld met de vraag of ik snel mijn fiets wilde ophalen ivm faillissement.

Heeeeel erg zuur voor de mensen van Juizz....ik was erg tevreden over juizz den haag.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oei... dat is zeker erg, zowel voor het personeel als de klanten.

In dat geval moet iedereen die daar nu een fiets voor onderhoud/reparatie/levering heeft staan deze daar zo snel mogelijk proberen weg te halen, want anders kan het allemaal wel even gaan duren (gedoe).

Klanten die een aanbetaling hebben gedaan kunnen nog proberen om hun geld terug te halen, maar als het faillissement al is uitgesproken dan zullen ze zich waarschijnlijk moeten melden bij de curator. Waarbij de consument achteraan in de rij mag aansluiten, na grote jongens zoals de Belastingdienst, banken en toeleveranciers. En dan maar zien of er nog wat over blijft.

Het is mij trouwens als consument ooit wel gelukt, om 250 euro voor een online bestelling bij een failliet bedrijf via de curator terug te krijgen, maar je moet er wel werk van maken. Misschien kan de BOVAG ook nog iets betekenen.

Voor klanten die de dupe dreigen te worden: Hier vind je meer info:

https://www.consuwijzer.nl/rekeningen-e ... erugvraagt.



Veel sterkte voor het Juizz personeel. Je baan verliezen is altijd rot, maar in deze rare tijden al helemaal.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zojuist via FB vernomen dat ook Juizz Utrecht gesloten is.

Het begint erop te lijken dat de complete Juizz keten is omgevallen: Amsterdam (bevestigd), Utrecht (bevestigd), Den Haag (bevestigd). Verder heeft Juizz vestigingen in Breda, Rotterdam, Haarlem en Zwolle.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Frankz
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 okt 2018, 17:13
Locatie: POORTUGAAL
Merk SP: ST1X 2018
Km-stand: 30000

Inderdaad, dat is wat juizz den haag me vertelde
Kaayman52
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2019, 15:40
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9000

Ik weet niet of anderen dit herkennen maar ik vond Juizz Utrecht niet erg klantgericht. Ze reageren niet op emails, bij een service beurt vinden ze het teveel moeite om een factuur af te drukken, etc. Enfin het is erg vervelend voor het personeel, maar als je in deze tijd waarin de markt voor elektrische fietsen zo groeit niet in staat bent om winst te maken dan is er toch iets mis met je business model. Hopelijk kunnen de dealers in de omgeving de klanten overnemen.
ST3 L Black
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Kaayman52 schreef: 15 jan 2021, 09:25 Ik weet niet of anderen dit herkennen maar ik vond Juizz Utrecht niet erg klantgericht. Ze reageren niet op emails, bij een service beurt vinden ze het teveel moeite om een factuur af te drukken, etc. Enfin het is erg vervelend voor het personeel, maar als je in deze tijd waarin de markt voor elektrische fietsen zo groeit niet in staat bent om winst te maken dan is er toch iets mis met je business model. Hopelijk kunnen de dealers in de omgeving de klanten overnemen.
Mijn ervaringen zijn wat wisselend. Op mijn email reageerden ze altijd netjes; niet altijd even snel. Mijn laatste service beurt hadden ze 5 weken de tijd voor (ik was op vakantie), maar bij terugkomst bleek dat ze er nog niet aan waren begonnen. Interne communicatie fout. Kan gebeuren. Ik heb gemerkt dat er paar zeer capabele mensen werken; en dat je de juiste mensen moet aanspreken; dan komt het helemaal goed.

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Juizz Utrecht is net verhuisd... mooi nieuw groot pand. Ik hoop dat ze een doorstart kunnen maken.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Vervelend, dat gun je niemand. Wel vreemd als je hoort dat de rest het niet aan kan.

Ik ben ooit bij Juizz in Breda geweest, was niet onder de indruk van het assortiment, de showroom of de vriendelijkheid hoe je geholpen wordt.....
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Juizz is opgericht door ondernemers die een gat in de e-bike markt zagen: trendy i.p.v. oubollig. Niks mis mee, behalve dat het mij destijds in vestigingen waar ik ben geweest trof dat de boel stevig was gericht op verkoop, incl. personeel dat nauwelijks affiniteit met fietsen had. In het begin waren de geluiden over de service ook niet positief, maar dat is de laatste jaren volgens mij wel verbeterd, want klachten lezen we hier niet meer.

De winkelformule is goed. Het verbaast me dan ook dat deze keten in de problemen is gekomen. Ik hoor van Stromer dealers wel dat december 2020 geen goeie maand was, maar met service en onderhoud hebben ze het allemaal nog steeds kneiterdruk.

Wanneer een bedrijf het geen maand met minder omzet uithoudt, dan is er toch iets niet goed gedaan. Maargoed, ik weet ook niet er daar aan de hand is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie